۴۰۳۱۹۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

یک اقدام تروریستی در آلمان ناکام ماند

وزارت کشورآلمان روزدوشنبه اعلام کرد، پناهجوی سوری که پس از چند روز تعقیب و گریز در این کشور بازداشت شده بود، به دنبال طرح ریزی یک اقدام تروریستی مشابه حملات پاریس و بروکسل در آلمان بوده است.

خبرگزاری ایرنا: وزارت کشورآلمان روزدوشنبه اعلام کرد، پناهجوی سوری که پس از چند روز تعقیب و گریز در این کشور بازداشت شده بود، به دنبال طرح ریزی یک اقدام تروریستی مشابه حملات پاریس و بروکسل در آلمان بوده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، «توماس دی ماتزیر» وزیرکشور آلمان روز دوشنبه در بیانیه ای نوشت : بر اساس اطلاعات گردآوری شده، آنچه در شهر کمینتس تدارک دیده شده بود، مشابه حملات پاریس و بروکسل بوده است.
«جابرالبکر» که فوریه گذشته به آلمان پناهنده شده بود، مظنون 22 ساله سوری است که در روزهای گذشته تحت تعقیب پلیس بوده است.

وی روز دوشنبه درشهرلایپزیک ایالت ساکسونی آلمان بازداشت شد. پلیس بر این باور است که او با گروه تکفیری تروریستی داعش در ارتباط بوده است.

ماموران روز شنبه به خانه البکر در شهر کمینتس در همین ایالت هجوم برده و ماده منفجره کشف کرده، ولی موفق به بازداشت وی نشده بودند.

گزارش ها نشان می دهد که بیش از یک سوم اتباع آلمان که به گروه های تروریستی در سوریه و عراق پیوسته بودند، اکنون به کشور خود بازگشته اند.

درشرایطی که برخی انگشت اتهام در زمینه افزایش شمار حمله های تروریستی در آلمان را به سمت پناهجویان می گیرند، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان بارها قویا این موضوع را رد کرده است.

حمله های تروریستی سازمان یافته در نوامبر گذشته میلادی (آبان) در پاریس پایتخت فرانسه قریب به ۱۳۰ کشته و تعداد زیادی زخمی برجای گذاشته بود. انفجار های مارس سال جاری (فروردین) در فرودگاه و متروی بروکسل پایتخت بلژیک هم ده ها کشته و زخمی بر جای گذاشت. داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج