۴۰۳۲۴۷
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

شکستگی لوله آب «میدان قیام» حادثه آفرید

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در خصوص جزئیات حادثه ریزش در میدان قیام توضیحاتی را ارائه کرد.

خبرگزاری تسنیم: اقبال شاکری در خصوص جزئیات حادثه ریزش در میدان قیام گفت: ۳ روز قبل مهندسان متوجه ترک‌هایی بر روی آسفالت در میدان قیام می‌شوند که به این موضوع مشکوک شده و دستور حفاری برای پیدا کردن علل این ترک‌ها بر روی آسفالت را می‌دهند.

وی با بیان این که پس از حفاری مشخص می‌شود که لوله انتقال آب شکسته و نشتی آب سبب شسته شدن خاک شده است، گفت: با همکاری آبفا و مترو لوله آب بسته می‌شود اما مهندسان برای بررسی زمین‌های اطراف و تعیین میزان آب‌شکستگی خاک حفر چاه‌های گمانی را در دستور کار خود قرار می‌دهند.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه چاه‌های گمانی برای پایش خاک و میزان آب‌شستگی حفر می‌شود گفت: در عمق ۴.۵ متری زمین و در حالی که مقنی طبع‌ افغانستان در حال حفر بود، اولین ریزش خاک صورت می‌گیرد و متاسفانه این کارگر تا کمر در خاک و گل محبوس می‌شود و آتش‌نشانان برای کمک به این کارگر محبوس شده به محل حادثه فرا خوانده می‌شوند.

شاکری با بیان این که آتش‌نشانی به نام مهدی حاجی‌پور ۳۴ ساله و دارای ۱۰ سال سابقه کار برای نجات این مقنی به داخل چاه می‌رود اما متاسفانه در حین عملیات نجات بار دیگر چاه دچار ریزش شده و آتش‌نشان و کارگر هر دو در چاه محبوس می‌شوند، گفت: عملیات آتش‌نشانان وارد فاز دیگر می‌شود و آتش‌نشان محبوس شده نجات پیدا کرده و برای درمان به بیمارستان سینا اعزام می‌شود اما به دلیل شدت جراحات وارده این فرد پس از ۱۰ سال خدمت در سازمان آتش‌نشانی و نجات جان پایتخت‌نشینان به درجه رفیع شهادت نایل می‌شود.

وی با بیان این که این حادثه در شرق میدان قیام رخ داده و ارتباطی با حفاری مترو ندارد، گفت: مترو قیام ۲ سال است که حفر شده و این نشست زمین ربطی به مترو ندارد.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان این که ریزش در میدان قیام در شورای شهر بررسی می‌شود، گفت: این حادثه بار دیگر نشان داد که حتماً باید از روش ژئوفیزیک و لرزه‌نگاری برای رفتارشناسی خاک از زمین‌های اطراف پروژه‌های عمرانی استفاده کرد چرا که جنس خاک در تهران عمدتاً آبروفتی و سست است و می‌تواند موجبات بروز حوادث و اتفاقات را فراهم کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • lili

      همین چندروز پیش که روز آتشنشان بود گفتن که خوشبختانه امسال شهید نداشتیم. چقدر این افراد شریف و قابل احترامن. خدا به خانوادش صبر بدا

    • بدون نام

      اون کارگر بیچاره و بیگناه افغانی چی؟! اونم شهیده یا فقط در اثر یه حادثه مرده... یادتون نره همه ما انسانیم و با هم برابریم... مسلما اونم یه خونواده داره که باید بهشون رسیدگی بشه...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج