۴۰۳۴۷۶
۴ نظر
۵۰۵۹
۴ نظر
۵۰۵۹
پ

حفاظت اهل سنّت از عزاداران حسین(ع)

محرّم و مراسم ها و هیات های پرشور عزاداری و سینه زنی در مناطق مختلف پاکستان به جلوه های زیبایی از وحدت و برادری شیعه و سنی تبدیل شده و برخی رهبران گروه های اهل سنت اعلام کرده اند که تامین امنیت و حفاظت از شیعیان عزادار در این ایام را برعهده می گیرند.

خبرگزاری ایرنا: محرّم و مراسم ها و هیات های پرشور عزاداری و سینه زنی در مناطق مختلف پاکستان به جلوه های زیبایی از وحدت و برادری شیعه و سنی تبدیل شده و برخی رهبران گروه های اهل سنت اعلام کرده اند که تامین امنیت و حفاظت از شیعیان عزادار در این ایام را برعهده می گیرند.
'شاه رشید' یکی از شخصیت های اهل تسنن شیعه نشین منطقه 'گلگیت' در شمال پاکستان درخصوص ضرورت حفاظت و تامین امنیت مراسم های عزاداری برای امام حسین (ع) می گوید: این چیزی است ما باید انجام دهیم و انجام خواهیم داد.
این شخصیت اهل تسنن می گوید: ما برای محافظت از برداران اهل تشیع خود حاضر خواهیم بود تا آنها بتوانند مراسم های مذهبی و عزاداری را در آرامش و امنیت برگزار کنند.

'صاحب زاده محمد حامد رضا' رئیس 'شورای اتحاد سنّی پاکستان' نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در صورت حضور مسلمانان اهل تسنن در مراسم های عزاداری محرم، تهدید کمتری متوجه این مراسم ها خواهد بود و امنیت آن افزایش خواهد یافت.

وی گفت: برادران اهل تسنن و تشیع پاکستان همواره در زمینه های گوناگون از جمله برگزاری مراسم های مذهبی همکاری می کنند. این همکاری و هماهنگی سبب تقویت وحدت در کشور خواهد شد.

امروز، همزمان با نهم ماه محرّم الحرام و تاسوعای حسینی(ع۸)، در شهرهای سراسر پاکستان، هیات های بزرگ عزاداری، تحت تدابیر شدید امنیتی، از مسیرهای تعیین شده عبور کردند و به عزاداری و سینه زنی پرداختند.

هزاران نفر از نیروهای پلیس و نیروهای امنیتی ویژه (رنجرز) پاکستان مسئولیت تامین امنیت هیات های عزاداری را به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورا برعهده دارند و همزمان با نیروهای امنیتی، برخی مسلمانان اهل تسنن هم داوطلبانه برای حفاظت و همچنین پذیرایی و خدمات دهی به عزداران حسین(ع) در صحنه حاضر می شوند.

همچنین بسیاری از مسلمانان اهل سنت در پاکستان، در ایام محرّم، نذورات خود را به عزادران حسینی اهدا می کنند و بین آنها آب و شربت و غذا توزیع می کنند.

برخی گزارش ها حاکی است که رهبران اهل سنت پاکستان اعلام کرده اند در صف اول هیات های عزاداری حرکت می کنند تا از برادران شیعه خود حفاظت کنند و در صورت حمله تروریستی، ابتدا آنها هدف قرار خواهند گرفت.

شق به اباعبدالله و خاندان مطهرش حد و مرزی نمی شناسد. عاشقان او نه تنها در میان جماعت اهل سنت، که در میان پیروان ادیان مختلف فراوانند و کم نیستند غیرمسلمانانی که همه ساله در ایام محرم، بر مظلومت حسین و یارانش اشک ماتم می ریزند.

بسیاری از مسلمانان اهل سنت نیز به خاطر عشق و ارادت خود به امام حسین(ع) احترام زیادی برای ماه محرم قائل هستند و ضمن همکاری برای تامین امنیت و آسایش عزاداران امام حسین(ع) در این کشور و ارایه خدمات گوناگون به آنان، به احترام این ماه و همچنین ماه صفر، معمولا مراسم جشن و عروسی در این دو ماه برگزار نمی کنند.

شیعیان پاکستان از شب اول ماه محرم در مساجد، امام بارگاه (حسینیه) ها و مراکز اسلامی در سراسر این کشور مجالس عزاداری برای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را آغاز کرده اند و در این ایام، هر روز و هر شب به نوحه خوانی، سینه زنی و زنجیرزنی می پردازند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید یعقوبی

      این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست
      این چه شمعی است که جان ها همه پروانه اوست

    • چاووش چگنی

      احسنت باین تدبیرجماعت محترم اهل سنت پاکستان انشاله بامیدی خدا باوحدت شیعه وسنی واتحادمسلمین پوزه مستکبران وامریکاواقمارش بزمین مالیده شود یاایهاالمسلموااتحدواتحدوا

    • بدون نام

      درود خدا بر انها .که به اتحاد بین شیعه وسنی تلاش میکنند.

    • درويش

      واقعا این حسین کیست ،،،ناز نفسشون و دمشون گرم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج