۴۰۳۵۹۲
۴ نظر
۵۰۰۰
۴ نظر
۵۰۰۰
پ

چرا تیم دفاعی کی‌روش بهترین است؟

خط دفاعی تیم‌ملی ایران در زمان حضور کی‌روش روز به روز مستحکم‌تر شده‌است.

خبرگزاری خبرآنلاین: فصل پیش وقتی استقلال خوزستان در عین ناباوری قهرمان لیگ برتر شد، خیلی‌ها از تاثیر فوق‌العاده فرناندو خسوس، دروازه‌بان برزیلی این تیم گفتند. عبدالله ویسی سرمربی آبی‌های خوزستان هم خیلی به این گلر علاقه داشت، در یکی از جالب‌ترین صحبت‌های خودش گفت: « گلر خوب از پدر و مادر خوب بهتر است! » بعد از این اظهارنظر پدر و مادر ویسی از او دلخور شدند. اما به قول خودش فوتبالی‌ها فهمیدند که منظور او چه بود.

علیرضا بیرانوند دروازه‌بان شماره یک این روزهای تیم‌ملی ایران هم نقشی مثل خسوس در تیم کی‌روش بازی کرده‌است. او با کلین شیت در 4 بازی مقدماتی جام جهانی هم خودش رکورددار شد و هم ایران را در جدول بدون گل خورده در صدر قرار داده‌است. هیچ شکی بر عملکرد خوب بیرانوند وجود ندارد. حتی احمدرضا عابدزاده هم پیش از بازی با کره حسابی از او تعریف کرد و گفت: « بیرانوند نقطه قوت تیم‌ملی است. » ولی از یک نکته هم نباید غافل شد. آن هم نمایش مقتدرانه خط دفاعی‌ای است که انگار یاد گرفته چطور دفاع کند.

در ترکیب کی‌روش فرق ندارد چه کسی فیکس باشد. چه پژمان منتظری و سید جلال زوج قبل دفاع را تشکیل دهند. چه این روزها که با مصدومیت پژمان، مرتضی پور‌علی‌گنجی زوج سید شده‌است. حتی خیلی‌ها اعتقاد دارند اگر عزت‌الله پورغاز را هم به این مثلث اضافه کنید، می‌تواند همانقدر خوب در قلب دفاع ایفای نقش کند. این تاکتیک دفاع کردن، شاید بزرگترین میراثی باشد که کی‌‌روش به فوتبال ما تزریق کرده‌است. هرچقدر که بعضی‌ها منتقد باشند و از این شیوه دفاعی راضی نباشند. اما تیم کی‌روش مخصوصا در این روزها فقط دفاع نمی‌کند. بلکه هم دفاع می‌کند و هم می‌برد. این یعنی منطق فوتبال. منطقی که کاری کرده، باخت در قاموس تیم‎ ایران جا نداشته‌باشد. خوب دفاع کردن به مدافعان تیم‌ملی آموزش داده‌شده و همین است که خیال ما و البته علیرضا بیرانوند بابت گل نخوردن انقدر راحت شده‌است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ورزش و فوتبال به طور خاص، فقط بردن به هر شرط نیست، یکی از مشخصات ورزش یا دیدن آن لذت بردن از آن هم هست.
      اتفاقا برنامه ی عادل هم نشان داد که مردم طرفدار بازی زیبا هستند، نه فقط برد!

    • بدون نام

      چون نصف دفاعمونم واس پرسپولیسه.
      اصن تیم رو دست پرسپولیس میچرخه
      داش منصورشونم در طی 360 دیقه حتی یدونه ملی پوشم تو زمین نداشته
      داش منصور الان اینگلیس سرد داری میری کت ببر نچای

    • کچپ محله

      فوتبال امروزشده نتيجو گرابهترين بازي راانجام بدي ولي نتيجه نگيري يعني هيچ !!تيم ملي برابرهم خوب بازي کرد وهم خوب نتيجه گرفت جاداردبه اين شيرمردان تبريک گفت.خسته نباشيد دلاوران خداقوت پهلوانان.

    • تاج

      پسر خوب انگار یادت رفته چن ساله تیم ملی رو استقلال داره میچرخونه
      هر وقت نصف تکییب اصلی تیم ملی از پرسپولیسی بود اونوقت میشه گفت تیم ملی دسته پرسپولیسه
      سیدمهدی رحمتی ، سید جلال حسینی ، پژمان منتظری ، امیرحسین صادقی ، خسرو حیدری ، هاشم بیک زاده ، آندرانیک تیموریان ، جواد نکونام ، مجتبی جباری ، مسعود شجاعی ، رضا قوچان نژاد
      ب جز مجتبی جباری ، سید جلال حسینی ، مسعود شجاعی ، رضا قوچان نژاد هم تو استقلال بازی میکردن
      این ترکیب تیم ملی تو ده 90 هستش دیگه حال نداشتم ده 50 ، 60 ، 70 ، 80 رو بنویسم ولی تو این چن ده با وجود بازیکن های بزرگی که تو تیم پرسپولیس بودن اکثر مقاتع ترکیب تیم ملی از بازیکن های استقلال بوده
      دعوت کردن بازیکن به تیم ملی فقط به خوب بودن خود بازیکن نیس ، بلکه به خوب بازی کردن تیم هم هست الان باید قبول کرد که تو تاکتیک بهترین تیم پرسپولیسه شاید بهترین مهره های لیگ تو استقلال و تراکتور باشه ولی هیچ کدوم در حد پرسپولیس بازی نمیکنن ، الان نمونش واقعا بدور از تعصب تو راست زمین تا خسرو حیدری هست نباید رضائیان دعوت بهشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج