جاباما
۴۰۳۷۶۹
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

سبک‌ترین فلز جهان ۹۹٫۹ درصد هواست

سبک‌ترین ماده‌ی ساخته شده در جهان تاکنون هواژل است که «دود منجمد» نیز گفته می‌شود و دارای چگالی ۱ میلی‌گرم در سانتی‌متر مکعب است که در دمای اتاق و سطح دریا سبک‌تر از هوا می‌باشد.

وبسایت fa-ct.ir: سبک‌ترین فلز ساخته شده در جهان توسط یک آزمایشگاه در کالیفرنیا برای شرکت‌های بوئینگ و جنرال موتورز ساخته شده است. این فلز که ریزشبکه (microlattice) نام دارد از شبکه‌ای از لوله‌های ریز توخالی ساخته شده است که ۱۰۰ برابر سبک‌تر از استریوفوم است.

سبک‌ترین فلز جهان 99٫9 درصد هواست

سبک‌ترین ماده‌ی ساخته شده در جهان تاکنون هواژل است که «دود منجمد» نیز گفته می‌شود و دارای چگالی ۱ میلی‌گرم در سانتی‌متر مکعب است که در دمای اتاق و سطح دریا سبک‌تر از هوا می‌باشد. مشکل مواد سبک تاکنون ساختار نامنظم و اتفاقی آن‌ها می‌باشد که این مشکل در این فلز جدید فوق سبک حل شده است. این ماده نسبت به فوم‌های معمولی دارای سفتی بالاتر و استحکام و هدایت بیشتری می‌باشد.

شرکت‌های هوافضایی و اتومبیل‌سازی در تلاش برای کاهش مصرف سوخت دائم به دنبال موادی هستند که تا حد ممکن سبک بوده و همزمان یکپارچگی ساختاری خود را نیز حفظ کنند. فرآیندی که برای ساخت میکرولتیس استفاده شده است توانسته است ماده‌ای خلق کند که نه تنها بسیار سبک است بلکه استحکام زیادی نیز دارد.

این ماده از یک فلز بسیار مشهور یعنی نیکل-فسفر ساخته شده است. ساختار سبک‌ترین فلز جهان بر اساس یک قاعده‌ی ساده ساخته شده است که در برج ایفل نیز استفاده شده و به آن اجازه می‌دهد که یک ساختار با اندازه‌ی آسمان‌خراش را تحمل کند. شبکه‌ی میکرولتیس از لوله‌های متقاطع توخالی تشکیل شده است که شبیه به تکیه‌گاه پل‌ها می‌باشد ولی در این حالت دیواره‌های لوله‌ها ضخامتی برابر تنها ۱۰۰ نانومتر دارند که در واقع ۱۰۰۰ برابر نازک‌تر از موی انسان است.

این ساختار با استفاده از یک فرآیند تولید نوین شبیه به پرینت سه‌بعدی ساخته شده است. پرینت سه‌بعدی ساختارها را به صورت لایه لایه می‌سازد درحالیکه محلول استفاده شده در این فرآیند از پلیمرهای خاصی استفاده می‌کند که با نور واکنش داده و کل ساختار را در یک مرحله ایجاد می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج