۴۰۳۸۴۸
۳۵ نظر
۵۰۶۱
۳۵ نظر
۵۰۶۱
پ

کویتی‌ پور: مگر بهروز وثوقی چه گناهی کرده؟

غلام کویتی‌پور در برنامه اینترنتی «۳۵ آنلاین» گفت: «بهروز وثوقی چه گناهی کرده است که باید پشت مرز ترکیه بایستد، پدر مریض‌اش را که در حال احتضار است، ببیند و خداحافظی کند؟!»

خبرآنلاین: غلام کویتی‌پور در برنامه اینترنتی «۳۵ آنلاین» گفت: «بهروز وثوقی چه گناهی کرده است که باید پشت مرز ترکیه بایستد، پدر مریض‌اش را که در حال احتضار است، ببیند و خداحافظی کند؟!»

«۳۵ آنلاین» نام برنامه‌ای اینترنتی با اجرای فریدون جیرانی‌ است که در قسمت چهل‌و‌پنجم خود و همزمان با عاشورای حسینی میزبان غلام کویتی‌پور یکی از مهم‌ترین چهره‌هاى موسیقى حماسى و آیینی بود.

غلام کویتی‌پور با حضور در برنامه «۳۵ آنلاین» از خاطرات دوران هشت سال دفاع مقدس، ایام محرم در آن دوران و تفاوت‌های مداحى و حماسه‌خوانى گفت که با انتقادات تند و تیز او از رویکردهای فرهنگى كنونى جامعه همراه بود.

پایگاه خبری فیلم نت‌نیوز پیش‌نمایشی سه دقیقه‌ای از گفت‌و‌گوی فریدون جیرانی و غلام کویتی‌پور را روی سایت خود منتشر کرده و در کانال تلگرامی‌اش هم خبر از انتشار نسخه کامل این مصاحبه جنجالی در آینده‌ای نزدیک داده است.
کویتی‌ پور: مگر بهروز وثوقی چه گناهی کرده؟
در ابتدای این پیش‌نمایش سه دقیقه‌ای، کویتی‌پور در پاسخ به فریدون جیرانی که پرسید نوحه حماسی معروف «ممد نبودی ببینی» چگونه شکل گرفت، گفت: «تاریخ پاسخگوی چگونگی شکل‌گیری این قطعه است. «ممد نبودی ببینی» حرف ساده و بی‌آلایش جوانان آن مقطع زمانی درباره محمد جهان‌آرا بود. او بیش از سه یا چهار سال با نیروهایش اختلاف سنی نداشت، اما وقتی شهید شد همه بدون استثنا می‌گفتند یتیم شدیم.»

او که همواره خود را نه مداح که حماسه‌خوان می‌داند، در ادامه صراحتا گفت: «به ما تلقین شده بود موسیقی حرام است و بهره‌گیری از آن را بد می‌دانستند. من نمی‌دانم این چه نگاهی است؟! مگر محمدرضا شجریان یا محمد اصفهانی در کنار خواننده بودن قاری قرآن هم نبوده‌اند؟! من کارم موسیقی بوده است و نیامدم که تنها دست و پا شکسته برای جوانان بخوانم.»

خواننده قطعات معروفی همچون «غریبانه»، «چنگ دل» و «دل پریشانم» ادامه داد: «نگاه هنری مسئولان فرهنگی ما اساسا کور است. هنرمندان ما در هر عرصه‌ای که هستند، اعجاز می‌کنند. روی سخن من با مسئولان است، 37 سال گذشته است و خواهش می‌کنم چشم‌شان را باز کنند.»

او که به‌تازگی موزیک ویدیوی «حریم» را برای مدافعان حرم خوانده است، گفت: «ما دافعه‌مان بسیار بیش از جاذبه‌مان است. چرا تا این حد راحت از قدرت استفاده و هنرمندان‌مان را دربه‌در می کنیم؟! بهروز وثوقی چه گناهی در حق هنر ایران کرده است که باید بیاید پشت مرز ترکیه بایستد، پدر مریض‌اش را که در حال احتضار است ببیند و خداحافظی کند؟! این حرف بسیار بد است که شما به یک ریش‌سفید، به یک پیشکسوت هنر بگویید ببخشید ما برای راه دادنتان به کشورتان مشکل داریم. حق‌الناس این انسان هنرمند کجا می‌رود؟! یا ما به حق‌الناس اعتقاد داریم یا این فقط یک شعار است. رفتار مسئولان در ذوق هنری من حقیر هم تاثیر می‌گذارد. وقتی با احساس من بازی می‌شود، یعنی با احساس مخاطبانم بازی شده است.»

او که در اواخر دوران جنگ خطبه عقدش توسط امام خمینی (ره) خوانده شد، در پایان این پیش‌نمایش سه دقیقه‌ای تصریح کرد: «جوانان ما با هنر جان دادنشان رفتند که هنرمندان ما این جا با عزت زندگی کنند. مگر من نمی‌توانستم 37 سال پیش از این مملکت بروم؟! یقین دارم اگر رفته بودم، الان برای خودم سوپر‌استاری بین‌المللی بودم. ما متاسفانه از موسیقی بین‌المللی بسیار عقب هستیم.»

از جمله هنرمندانی که تاکنون مهمان برنامه «35 آنلاین» بوده‌اند و در برابر فریدون جیرانی نشسته‌اند، می‌توان به پرویز پرستویی، رضا میرکریمی، هوشنگ گلمکانی، سیامک انصاری، فرهاد اصلانی و امین حیایی اشاره کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دمت گرم

    • ارش

      عالی گفتی اقای کویتی پور

    • بدون نام

      واقعا باعث تاسفه که ایشان کارش به جائی رسیده که از چنین کسی صحبت میکند. حالا خوب یا بد! با این حرفها سابقه ات را زیر سوال بردی. واقعا خدا آخرو عاقبت انسان
      را بخیر کند.

      پاسخ ها

      • یه پسر بد میشه یه پدر بد

        یعنی تابلوتر از این کامنت ندیده بودم که کسی به خودش مثبت بده.یکی از دوستان خواهشا یه مثبت به این دوستمون بده این جوری خیلی زشته

    • بدون نام

      آقای کویثی پور زنده باشی . خیلی مونده تا به اینجا که میفرمایی برسیم ،

    • بدون نام

      آقای کویتی پور الان موهای من بیشتراز شما سفید شده یارش بخیر زمانی که درخرمشهر صدای سینه زدن بچه ها بیشترانفجار گلوله های خمپاره 120بود که دورونزدیک منفجر می شد مابودیم وکم کم آفتاب لب بوم اما بچه های نسل عاشورایی ها عاشوراییند عاشورا زنده است تا روزقیامت

    • بدون نام

      درودبرشرفت استادکویتی پور.نمیدانم چرابزرگان دین وسیاست وفرهنک واجتماع درمقابل حرکات ورفتارغیراخلاقی سکوت اختیارمیکنند؟!؟!؟!؟!؟؟!!؟؟!؟

    • بدون نام

      جناب کویتی پور ما صدای ملکوتی و تاثیرگذار شمارو دوست داریم

    • بدون نام

      خخخخخخخخخخ سوپر استار!!!!! لابد فیلمهای ...

    • بدون نام

      خدا بیامرزد رفتگانتان را افری صد افرین حرف دل رو گفتی اینجا قرون وسطایی فکر میکنن و سال ب سال پست رفت میکنیم و فقط ادعای پوچ داریم

    • زهره

      واقعا حق الناس اشاره خوبی بود

    • بنده ی خدا

      آقای کویتی پور حق رو میگه
      و حرف حق هم همیشه تلخه

    • بدون نام

      درست و منطقی، مرسی

    • بدون نام

      خدا با اون عظمت و بزرگیش خیلی راحت بنده بسیار گنه کارش را با یک توبه میبخشد و در رحمت را بروی او می گشاید نمیدونم چرا عده ای خود را بالاتر از خدا میدانن و از کاه کوه میسازن و عدل خدا را زیر سوال میبرن .وثوقی هر که بوده و هر کار کرده الان برگشته کنار مردمش و این یعنی توبه، پس چرا مته به خشخاش میگذارید و خون به دلش میکنید؟؟؟؟

    • بدون نام

      فکرنمیکردم ایشان اینقدرروشنفکرباشند من دیگه از ارادتمندان ایشان هستم ای کاش مسولان فرهنگی ماهم چنین طرز فکری داشتند مگر امام علی نفرمود مبادا امروزت مثل فردایت باشد مامتاسفانه فقط شعار میدهیم تا همه هنرمندان رو فراری ندادیم دست بر نمیداریم متاسفانه

    • بدون نام

      رحمت به اون شیری که خوردی . الحق که شیر پاک خورده ای . حرف دل ما را زدی . ...

    • حامی

      حرف حساب جواب نداره

    • محمد

      دوست عزیز کویتی پور
      بذار بهروز همون جا بمونه و نیاد اینجا
      چرا که ما زنده بودن اونو میخواهیم ؛

    • سیاووش

      عجب بابا،،گلی به جمالت کویتی پور،حال کردم،فکر نمی کردم همچین دیدگاهی داری،دست حق به همراهت،

    • یک بنده ی خدا

      حضرت علی (ع) خطاب به مالک اشترمیفرماید:
      ای مالک ، اگرشب هنگام کسی رادرحال گناه کردن دیدی
      فرداصبح به چشم گناهکار به او نگاه نکن
      شاید او سحر توبه کرده باشد و تو ندانی ...

    • بینام

      دمش گرم خدا لعنت کنه تند روها رو

    • فوقانی

      متاسفانه کو گوش شنوا؟

    • بدون نام

      حرفهايتان در مورد ،اسطوره سينمايي ايران، استاد بهررز وثوقي کاملا صحيح و بجا است...

    • بدون نام

      ۱۰:۳۹حرفای اقای کویتی پوردقیقادرسته.............زنده باشی کویتی پور.

    • سلطان زاده

      استادبهروز وثوقی هنرمند باارزشی هستند و فیلمهای ماندگاری را بازی کرده اند وجرمی نشده اند که ممنوع الورود بشوند وسینمادوستان و اهالی هنر هفتم ایشون را واقعا دوست دارند از مسئولین ذیربط درخواست داریم در مورد ایشان تجدیدنظر بکنند و آقای کویتی پور واقعا گل گفته اند...

    • کرمانشاه

      جالب بود!!!!!!!!

    • محمد

      سلطان زاده عزیز
      مثل اینکه مرحوم حبیب رو فراموش کردی که چه بلایی به سرش آوردن؛

    • حمید

      بهروز وثوق چیزی بالاتر از سوپر استار بود مرحبا اقای کویتی پور عزیز

    • ایرانی

      در واقع به این ادعا که در رحمت و گذشت و بخشندگی بسر میبریم بپردازیم!!! جز فقر فرهنگی و انسانیت مغبون به حیا چه ادعایی داریم که بر حقوق آدمها تیشه میزنیم؟! و خود را والاتر میبینیم؟ ....

    • سلطان زاده

      محمد آقای عزیز استاد بهروز وثوقی بعد از سالها دوری و ممنوع الورودی فقط میخواهد پدر مریضش را ببیند و خودش قصدی برای بازیگری در ایران را نداردو مرحوم حبیب محبیان چندین سال در ایران بوده و مجوز شروع مجدد فعالیت بهش ندادند خدا رحمتش کند

    • دراكولا تا به تا

      ايشون گفتند برنامه من و تو و استيج رو ميبينند و دوست دارند. لطفا نكات مهم رو سليقه اي نذاريد........

    • بدون نام

      متاسفانه مسئولین که در این موردها تصمیم میگیرند یا این کامنت ها را نمیخوانند ودر بین مردم نیستند یا اینقدر خود رای هستند که توجهی به افکار عمومی نمیکنند در جواب دوست عزیز که گفته اقای بهروز وثوقی گفتند...... اگر گفتن این مطالب جرم است که اکثریت مردم ایران مجرمند . یک مقداریفکر کنید ببینید در کدام مقطع زمان هستید . ...

    • فاطمه

      وقتی مردسینمای ایران محمدعلی قردین درگذشت یک نفربه من گفت این مراسم رو ببین هرگز دیگه یه هنرمند (قبل از انقلاب) رو اجازه نخواهند داد چنین باشکوه بره مراسم ایرج قادری و حبیب گواه این قضبیه بود شما فکر کردی به همین راحتیه بهروز وثوقی بیاد ایران کسی به استقبالش نره ؟ یا اگه خدای ناکرده تو این مدت که ایران باشه فوت کنه و غریبانه خاک بشه ؟ دلیل ترس سیستم از اومدن بهروز به ایران همینه اما این رو نمیدونه جایگاه قیصر سینمای ایران همیشه محفوظ بوده هست و خواهد بود تا وئقتی بچه های ما بعداز 40 سال که از ساخت قیصر میگذره میان و این فیلم رو میبینیم ..

    • بدون نام

      اقا کویتی جای طرفدارات داره عوض وبدل میشه. دیگه میخوای چه بکنه که تاحال نتونسته بکنه? کسی اشتباه برداشت نکنه که ما چرا اون بازیگر. رومیگیم قبلا چرا ایجوری بوده ?حرف ما اینه که اگر اینها وطن فروش نبودن چرا نماندن ورفتن وبه انقلاب ارزشهای همین مردم دهن کجی کردن , مثل صدها بازیگر قبل ازانقلاب که به وطنشان خدمت کردن وبعد ازمرگشون وبا عزت برروی دوش همین مردم تشییع شدن

    • فریبا

      تحفه! از چشمم افتادی....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج