۴۰۴۱۰۳
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

مصطفی میرلوحی:

با اشاره رهبر انقلاب، آل سعود به خود لرزید

عضو هیأت امنای دانشگاه امام صادق(ع) گفت: انقلاب را همین مردم، متدینین و طبقات ضعیف به سرانجام رساندند، کشور را در دفاع مقدس حفظ کرده و در فتنه‌های سال‌های ۷۸ و ۸۸ هم همین مردم حسینی، بیرق‌ها و کارهای عوامی کشور را حفظ کرد.

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام سید مصطفی میرلوحی عصر امروز در سومین روز از هیأت ابناءالامام اصفهان با اشاره به اینکه هدف از برگزاری چنین جلساتی اقامه یکی از سنت‌های عاشورایی است، اظهار داشت: شعائر عاشورایی در این ۱۳۷۷ سال باعث شده که حقیقت عاشورا و حماسه کربلا زنده بماند.

وی با تأکید بر اینکه هر معارفی یک شعائر و مناسکی دارد، افزود: خدای متعال وقتی می‌خواهد توحید را حفظ کند به بنده برگزیده خود ابراهیم خلیل(ع) دستور می‌دهد که خانه را بازسازی کند و یک آدابی را نیز وضع کند که به آن آداب مناسک یا شعائر میگویند.

عضو هیأت امنای دانشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: درست است که شعائر مناسک اصل نیست ولی این‌ها عنوان و ظاهر است برای حفظ آن باطن و اگر ظواهر مناسک حفظ نشود، باطن و اصل مناسک نیز فراموش می‌شود.

میرلوحی با اشاره به اینکه باطن در قضیه حج، مکه و کعبه، توحید است، گفت: اینکه نام ابراهیم خلیل(ع) ۳ هزار سال است که باقی مانده به خاطر همین شعائر است وگرنه در این زمان ایشان را نمی‌شناختیم و فراموش کرده بودیم، اگر شعائر حفظ شد، توحید هم حفظ می‌شود.

وی با بیان اینکه خاصیت شعائر این است که انسان را متذکر خدا می‌کند، بیان داشت: یک حقیقتی در عالم اتفاق افتاده به نام امام حسین(ع)، کربلا و عاشورا، این کربلا چطور باید زنده بماند.

این خون سیدالشهداست که خون‌های همه ملت‌های اسلامی را به جوش می‌آورد

عضو هیأت امنای دانشگاه امام صادق(ع) ادامه داد: به قول امام خمینی(ره) این خون سیدالشهداست که خون‌های همه ملت‌های اسلامی را به جوش می‌آورد و این دسته‌جات عزیز عاشورا است که مردم را به هیجان می‌آورد و برای اسلام و برای حفظ مقاصد اسلامی مهیا می‌کند، بنابراین در این امر نباید سستی کرد.

میرلوحی با اشاره به صحبتی از امام که به اهمیت عزاداری‌ها، سر و سینه زدن‌ها، هیأت‌ها، دسته‌جات و در کل عزاداری سنتی در حفظ اسلام تأکید می‌کنند، اذعان داشت: این سخن امام به این دلیل بود که بعضی‌ها بعد از انقلاب خیلی روشنفکر بودند و گفتند الآن که انقلاب کردیم دیگر سینه‌زنی، هیأت و دسته و این‌ها خرافات بوده و از دوره صفویه و قاجار است.

وی عزاداری برای امام حسین(ع) با شعائری مثل سینه‌زنی و برپا کردن پرچم، علم و بیرق را که از قدیم مرسوم بوده است، دستور ائمه و ریشه‌دار در آموزه‌های اهل بیت دانست و مطرح کرد: خاصیت شعائر این است که به وسیله این‌ها، آن منظره و حماسه همیشه جلوی انسان بازسازی می‌شود و اگر این بیرق، علم و به سر و سینه زدن‌ها نبود، تمام نسل‌هایی که پشت سر هم بعد از عاشورا آمدند، این‌ها منکر عاشورا می‌شدند.

عضو هیأت امنای دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه کافی است ۲ یا ۳ سال این عزا، این بیرق و سر و صدا و این هیاهو نباشد تا کم کم فراموش شود، تبیین کرد: انکار واقعه غدیر که پیغمبر اکرم(ص) به امر خدای متعال دست امیرالمؤمنین(ع) را بلند کرد و یک ساعت برای ۱۱۰ هزار جمعیت خطبه خواند به این دلیل بود که آن‌طور که باید و شاید شیعه سر و صدا نکرد و غدیر احیا نشد.

میرلوحی ادامه داد: این انکار به نحوی بوده که الآن بعضی از دشمنان خبیث شیعیان مثل شجره ملعونه آل سعود، منکر این واقعه بزرگ شده و در تقویم‌ها، دستگاه‌های دولتی و دانشگاه‌های معتبرشان کلمه‌ای به اسم غدیر ندارند و انگار نه انگار که چه اتفاق بزرگی در روز ۱۸ ذی‌الحجه افتاده است، با وجود اینکه در سند صحیح بخاری و صحیح مسلم که از معتبرترین کتاب‌های اهل سنت است، روایات مربوط به آن آمده است.

مکتبی که سینه‌زن و هیاهو نداشته باشد، پیش نمی‌رود

وی با بیان اینکه برای این‌ها هر چقدر سند بیاورید نمی‌پذیرند، چون نمی‌خواهند، اضافه کرد: یک جایی فقط جای هیاهو و سینه زدن است و امام(ره) به خوبی در اول انقلاب مطرح کرد که مکتبی که سینه‌زن و هیاهو نداشته باشد، پیش نمی‌رود و اگر این هیاهوها، به سر و سینه زدن‌ها و پرچم و بیرق‌ها که در محرم می‌بینیم در بین شهرهای ما نبود، عاشورا و کشتن امام حسین(ع) را هم منکر می‌شدند و می‌گفتند که صفویه، قاجاریه و این آخوندها این‌ها را درست کرده‌اند.

عضو هیأت امنای دانشگاه امام صادق(ع) کشاندن مسأله عاشورا در دل مردم و توده‌ها را کار مهم ائمه دانست و گفت: بخش مهمی از این شعائر در ایران مدیون امام رضا(ع) در طول ۳ سال حضورشان در خراسان است که این شعائر را بین توده‌های شیعه نهادینه کردند.

میرلوحی خاطر نشان کرد: اگر از این شعائری که دل‌های مردم با آن به امام حسین(ع) وصل می‌شود و راه رسیدن به اصل این امام بزرگوار است، دست برداریم کم کم عاشورا هم افسانه‌ای می‌شود مثل قصه امیرارسلان نامدار و حسین کرد شبستری که قصه آن را فقط برای کودکان می‌خوانند و عاشورا از متن زندگی ما عاشورا می‌رود.

وی با اشاره به اینکه امیرالمؤمنین(ع) از راه همین نماز به خدا وصل شد و با همین ظواهر به آن باطن رسید، تصریح کرد: همیشه یک افراط و تفریطی هست، بعضی‌ها به مناسک و شعائر زیاد توجه کرده و از باطن غافل می‌شدند بعضی‌ها هم می‌گویند ظواهر را رها کنید و به باطن توجه کنید، در صورتی که راه رسیدن به باطن از همین ظواهر است و امام زمان(عج) هم مثل ما اشک ریخته و ناله و ضجه می‌کنند.

عضو هیأت امنای دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه خدا می‌خواهد شعائر حسینی این‌طور باشد، اذعان داشت: شعائر باید باشد وگرنه همه چیز از یاد می‌رود و همین‌ها شعور را ایجاد می‌کند؛ فرهنگ، هنجار و انگاره‌ها بر اساس همین شعائر درست می‌شدند که دیگر تا هر جا این افراد بروند، محبت امام حسین(ع) از دلشان بیرون نمی‌رود.

نقش پررنگ مادران در ترویج آرمان‌های اصیل اسلامی

میرلوحی ضمن اشاره به این سروده زیبا که «با شیر اندرون شد و با جان به در رود» به نقش مهم مادران پرداخت و عنوان کرد: نقش مادرانی که ما را زیر این خیمه‌ها شیر دادند و زمانی که بچه شیرخواره بودیم زیر این خیمه‌ها و در مجلس امام حسین(ع) آوردند و آب همین سقاخانه را به ما دادند، نباید دست کم گرفت.

وی تأکید کرد: روشنفکرانی که فقط مشغول مقاله و موارد این‌گونه‌اند، هیچ قدمی برای اسلام برنداشته و بر نخواهند داشت، انقلاب را همین مردم، همین متدینین و طبقات ضعیف انجام دادند و جبهه و دفاع مقدس را نیز همین‌ها حفظ کردند، در همه فتنه‌ها و حوادث سال‌های ۶۸، ۷۸ و ۸۸ همین مردم حسینی، همین بیرق‌ها، پرچم‌ها و کارهای عوامی کشور را حفظ کرد.

عضو هیأت امنای دانشگاه امام صادق(ع) گفت: در شب‌های عملیات هیچ کسی به غیر از مدد گرفتن از اسم یا زهرا(س) و یا حسین(ع) ایستادگی نکرد و این‌ها به درد دین و دنیای مردم می‌خورد.

هرچه داریم به برکت عاشوراست

میرلوحی با اشاره به اینکه بعضی‌ها آوردن این اسامی مقدس را حرف شعاری نامیده و می‌گویند به اصل بچسبید، عنوان داشت: این‌ها نشان بدهند که اصل کجاست و آیا ما اصلی مهم‌تر از عاشورا داریم یا هرچه داریم به برکت عاشوراست.

وی در ادامه بزرگ‌ترین حادثه عالم را پیاده‌روی اربعین دانست و اظهار داشت: بزرگ‌ترین اجتماع مسیحی‌ها چند ده هزار نفر است، بزرگ‌ترین اجتماع یهودیان پای دیوار ندبه چند صد نفر است و در کل بزرگ‌ترین اجتماعات مذاهب و احزاب دنیا روی هم چند ده هزار نفر بیشتر نمی‌شود.

غرب درصدد بایکوت کردن اجتماع اربعین است

عضو هیأت امنای دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه فلسفه اربعین چیست که ۲۰ میلیون جمعیت با احتمال هر خطری در این اجتماع حضور دارند، مطرح کرد: همان افرادی که دم از کار علمی و آزاداندیشی و حقوق بشر می‌زنند، در دنیای انفجار اطلاعات این اجتماع را بایکوت کرده و جرأت نشان دادن عظمت اربعین را در شبکه‌های مهم دنیا ندارند، زیرا این‌ها فهمیده‌اند که این شعائر حسین(ع) حقیقت دارد.

میرلوحی تأکید کرد: اگر یک حقیقت در دنیا باشد همین شعائر است، همه حادثه عاشورا درس عزت، شرافت، کرامت و انسانیت است و یکی از شعائر مهم عاشورا سنت مقتل خوانی است که در بین ائمه و شاگردانشان این سنت رایج بوده است.

وی عشق و ولای به امیرالمؤمنین را در اصفهان بی‌نظیر دانست و افزود: زحمت علمائی که این عشق به آل محمد(ص) را در اصفهان ایجاد کردند، قدر بدانید و حفظ کنید؛ این امکاناتی را که به برکت خون شهدا و تلاش مراجع، علما و امام(ره) به دست ما رسیده، باید قدر بدانیم.

عضو هیأت امنای دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه هیچ وقت شیعه در این اوج عزت نبوده است، بیان داشت: سال گذشته در فاجعه منا دیدیم که رهبر معظم انقلاب یک اشاره کردند و این آل سعود چه طور به خود لرزید، وگرنه این‌ها جواب وزیر ما را نمی‌دادند، یک اشاره رهبر معظم انقلاب آمریکا، اسرائیل، انگلیس و دنیا را به لرزه در می‌آورد.

میرلوحی در پایان با تأکید بر اینکه این عزت و اقتدار همین‌طور به دست نیامده است، گفت: درباره قطره قطره خون‌ها، تلاش‌ها و زحمات این مسیر همه سؤال خواهیم شد و باید پاسخگو باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدایا رهبر کبیر انقلاب اسلامی را حفظ بفرما .
      این یار سرباز و نماینده امام زمان را که در عصر ما وجود دارد محافظت بفرما . شاید باورتان نشود . اقا سید خراسانی که من قربانش بروم همان سید خراسانی امام زمان است . یا خدای محمد ازت ممنونیم که این توفیق را به ملت ایران دادی . سید علی خیلی دوستت داریم . یا خدا یا خدا کمک سید علی کن . دوست دارم یک بار اقا سید علی را ملاقات کنم .

    • امیرعلی

      ازنهضت خمینی تاانقلاب مهدی/روح خدا امام خامنه ای عزیز دست ازتوبرنداریم/و تو ای پسرفاطمه ب یاری خدای تبارک وتعالی لرزه بر اندام کاخ سفید انداختی این وعده خداوند بزرگ است ک میفرماید وقتی پاک و مومن باشیددشمنان بیخودی ازشمامیترسن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج