جاباما
۴۰۴۱۶۶
۵ نظر
۵۰۰۴
۵ نظر
۵۰۰۴
پ

طرح «تعطیلی ۲ هفته‌ای مدارس» اجرایی نیست

معاون فنی عمرانی فرمانداری تهران با تاکید بر اینکه طرح "تعطیلی ۲ هفته‌ای مدارس" قابلیت اجرایی ندارد، موافقت با چنین طرحی را بعید دانست.

خبرگزاری ایلنا: معاون فنی عمرانی فرمانداری تهران با تاکید بر اینکه طرح "تعطیلی ۲ هفته‌ای مدارس" قابلیت اجرایی ندارد، موافقت با چنین طرحی را بعید دانست.

غلامحسین آرام درباره طرح تعطیلی ۲ هفته‌ای مدارس برای مقابله با آلودگی هوای تهران با اشاره به اینکه این طرح هنوز مصوب و حتی برای تطبیق آن با قانون به فرمانداری ابلاغ نشده است، گفت: باید توجه داشت که منشاء آلودگی هوای شهر تهران فقط آموزش و پرورش و سرویس‌های مدارس و حمل و نقل دانش آموزان در سطح شهر نیست که حالا ما بیاییم و تصمیم بگیریم که مدارس را تعطیل کنیم؛ تا مثلاً آلودگی ایجاد یا تشدید نشود، پس قاعدتاً نمی‌شود؛ این را ملاک برای تعطیلی مدارس قرار داد.

وی افزود: اگر دوستان می‌خواهند پیش بینی و اعلام کنند که در فلان زمان پدیده وارونگی جو در تهران رخ خواهد داد، پس لازم است که از هم اکنون برای تعطیلی مدارس در آن زمان برنامه ریزی کنیم، اصولاً چنین موردی قابل پیش بینی نیست. لذا به نظر من از طرفی بعید است که این طرح در صحن علنی شورا رای بیاورد و یا حتی مطرح بشود و از طرفی دیگر نیز فکر نمی‌کنم؛ اصولاً قابلیت اجرایی داشته باشد، چرا که تصمیمات در مورد تعطیلی مدارس در حیطه وظایف شورا نیست و متولی برنامه‌های مربوط به مدارس تهران، سازمان و اداره دیگری است.

معاون فنی عمرانی فرمانداری تهران با تاکید بر لزوم همکاری و تعامل تمام دستگاه‌های مرتبط با موارد مورد اشاره برای رفع مشکل آلودگی هوای تهران، گفت: در سالهای قبل اگر بصورت موردی مدارس تعطیل شد؛ صرفاً به این دلیل بود که به مرز هشدار رسیده بودیم و چاره‌ای نداشتیم، لذا برای حفظ سلامت دانش آموزان لازم بود که مدارس تعطیل شوند.

آرام در تشریح عوامل آلاینده هوای شهر تهران گفت: شکی نیست که بسیاری از وسایل نقلیه عمومی شهر تهران فرسوده و طول عمر آن‌ها همین حالا هم خیلی بیشتر از عمر استاندار است، لذا دولت، شهرداری و سازمانهای تابعه از جمله تاکسیرانی و اتوبوسرانی باید تمرکز و توجه بیشتری به این حوزه داشته باشند که هر چه سریع‌تر به سمتی برویم که این ناوگان فرسوده را نوسازی و غیرآلاینده‌تر کنیم.

وی ادامه داد: در این میان موضوع سوخت از جمله موارد مهم بوده و هست که سازمان بهینه سازی مصرف سوخت در این زمینه تلاشهای خود را در راستای افزایش کیفیت انجام داده و درحال ارتقاء سوخت به بنزین یورو ۴ است. همچنین کارخانجات و شرکت‌های تولید کننده خودروی ما نیز باید همت کنند تا موتور خوردوهای تولیدی، موتورهایی با میزان آلایندگی کمتر باشند. ضمن اینکه نمی‌توان ادعا کرد که آلودگی هوا صرفاً تابعی از میزان آلایندگی وسائل نقلیه است.

آرام اضافه کرد: باید توجه داشت که وسایل گرمایشی که برای گرم کردن منازل، ادارات دولتی و ساختمانهای سطح شهر تهران مورد استفاده است نیز به نوعی ایجاد آلودگی می‌کند. وجود کارخانجات بخصوص در غرب تهران که در مسیر وزش باد به سمت پایتخت قرار دارند هم از جمله عوامل بسیار موثر در میزان آلودگی هوای تهران به شمار می‌روند. به همین دلیل باید این کارخانجات هم در نحوه کار و تولید خود به نحوی عمل کنند که کمترین آلایندگی را ایجاد شود.

معاون فنی عمرانی فرمانداری تهران افزود: خوشبختانه در سایه همکاری دستگاه‌ها و سازمانهای مرتبط، در مقایسه با در سال گذشته وضع آلودگی هوای تهران بهتر شده است، با این وجود باید دید آیا نزدیکی فصل سرما این تعامل و روند کاهش آلودگی ادامه خواهد داشت یا خیر؟ به شخصه معتقدم؛ اگر همکاری‌ها همچنان ادامه پیدا کند، کاهش آلودگی نیز محسوس خواهد بود.

آرام با اشاره به مصرف روزانه نزدیک به ۱۹ میلیون لیتر انواع سوخت توسط وسایل نقلیه، گفت: یک نکته بسیار مهم این است که مردم نیز با خودداری از ترددهای بی‌مورد وسایل نقلیه شخصی بی‌شک کمک زیادی به کاهش میزان آلودگی خواهند کرد. وقتی روزانه نزدیک به یک پنجم سوخت مصرفی کل کشور برای جابجایی وسایل نقلیه در تهران مصرف می‌شود، طبعاً با این میزان بالا و سنگینِ مصرف، حجم زیادی از آلاینده‌ها در هوای تهران پخش می‌شود که با به حداقل رساندن ترددهای وسایل نقلیه شخصی، این رقم به میزان قابل توجهی کم و به دنبال آن از آلودگی هوا نیز کاسته خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا اجرایی نیست. تو را خدا بیش از این سیستم آموزشی را به هم تزنید.در پایان ترم اول عملا مدارس 20روز تعطیل هستن.به غیر از ابتدلیی.چون امتخان میدون و میان. دوهفته دیگع هم تعطیل بشه یعنی یکماه آموزش تعطیل

    • بدون نام

      همینطور به خاطر سرما و الودگی تعطیل می کنید
      بعد میگید اجرایی نیست ؟
      صمنا میگید الودگی هوا قطعی هم نیست پس این اذر و دی هوا واقعا بهاری و لطیف و پاک هست که تعطیل میکنید مردم به تغرج گاه ها برودن برای استفاده از هوای لطیف و الوده ؟

    • بدون نام

      چرا مدارس؟ !!
      مگر معلمان و دانش‌آموزان آلوده‌کنندگان هوا هستند؟!!
      پس کارخانه‌ها چه میشود ک خود منبع اصلی آلودگی هستند.

    • بدون نام

      تصمیمات اشتباه مدیران هم تاثیر بسیار زیادی در افزایش آلودگی هوا دارد. در گذشته برای سرویس مدارس از مینی بوس و حتی اتوبوس استفاده میشد که هر کدام ظرفیت بالایی داشت اما الان با یک تصمیم عجیب فقط خودروهای سواری باید سرویس مدرسه باشند که مشخص است وقتی به جای هر مینی بوس 5-6 خودرو سواری جایگزین شوند چه نقشی در افزایش ترافیک و آلودگی دارد

    • بدون نام

      معلومه اجرایی نیست.این تصمیمات زودگذر چاره ی کار نیست به جای این کارها خودروها رو به روز کنید و بنزین رو مرغوب

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج