۴۰۴۱۷۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

نجات ۱۱۳ پناهجو در سواحل لیبی

درپی غرق شدن یک قایق حاملان پناهجویان به اروپا در سواحل شمالی لیبی، علاوه بر آن که یکصد و ۱۳ نفر از این افراد نجات پیدا کردند، همچنان ۱۵ نفر دیگر مفقود هستند.

خبرگزاری ایرنا: درپی غرق شدن یک قایق حاملان پناهجویان به اروپا در سواحل شمالی لیبی، علاوه بر آن که یکصد و ۱۳ نفر از این افراد نجات پیدا کردند، همچنان ۱۵ نفر دیگر مفقود هستند.

یک کشتی زیر نظر سازمان حقوق بشری شامگاه چهارشنبه ( به وقت محلی ) برای کمک به قایقی در سواحل شمالی لیبی وارد عمل شد و یکصد و ۱۳ مهاجر را توانست نجات دهد، ۱۵ نفر از جمله یک کودک سه ساله همچنان مفقود هستند.

در ادامه این گزارش آمده است که این قایق حامل مهاجران، ۱۲ بامداد چهارشنبه درصدد بود تا از آرامش دریا استفاده کند و راه بیفتد اما پس از حرکت، خیلی زود گرفتار موج هایی با ارتفاع دو و پنج متر و اسیر باد شد که ۵۰ کیلومتر جریان داشت.

نجات این قایق به دلیل آن که در آب های منطقه ای لیبی حضور داشت و به کشتی های نجات اجازه داده نمی شد که به این منطقه وارد شده و به قایق حامل پناهجویان کمک رسانی کند، ممکن نبود.

«اریس میسینس که عکاس کشتی نجات بوده است، در این باره گفت:با توجه به حالت فوق العاده، به گارد ساحلی لیبی اعلام کردیم که هر رویدادی پیش آید، وارد آب های لیبی خواهیم شد، چرا که قایق غرق شده است.

با تلاش غریق نجات در شب و با وجود آن که هم چنان امواج دریا متلاطم بوده است، ۸۹ مرد، ۱۱ زن و ۱۱ نوجوان و کودک نجات پیدا کرده و به کشتی فنیکس منتقل شده اند.

سازمان مواس تاکید کرد که افراد نجات یافته به این سازمان گفته اند که به هنگام حرکت، شمار مسافران قایق ۱۳۰ نفر بوده اند.

در جریان غرق این قایق، یک زن نیجریه ای که کودک سه ساله اش در آب افتاده بود، مصدوم شد، از سوی دیگر، یک نوجوان نیز گفت که پنج تن از همسفرانش مفقود شده اند.

مرکز اجرایی گارد ساحلی ایتالیا دوشنبه گذشته نیز در ۳۳ عملیات امداد رسانی در آب های جنوبی این کشور، چهارهزار و ۶۵۵ پناهجو را از آب گرفتند و ۲۸ جسد کشف کردند.

از سال ۲۰۱۳ تاکنون بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ پناهجو در مسیر مهاجرت به سوی ایتالیا و اروپا در آب های مدیترانه جان خود را از دست داده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج