۴۰۴۲۰۴
۱۶ نظر
۵۰۰۹
۱۶ نظر
۵۰۰۹
پ

آرزوی تولید خودروی ارزان تعبیر می‌شود؟

مصرف‌کنندگان ایرانی در آرزوی تولید خودروی ارزان قیمت هستند، خودروی ارزان قیمتی که با کیفیت نیز باشد.

خبرگزاری ایسنا: مصرف‌کنندگان ایرانی در آرزوی تولید خودروی ارزان قیمت هستند، خودروی ارزان قیمتی که با کیفیت نیز باشد.

اخیرا رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) اظهار کرده که پیامد تفاهمنامه منعقد شده با رنو، تولید خودروی ارزان و با کیفیت خواهد بود.

این سازمان و شرکت رنو چندی پیش در پاریس تفاهمنامه همکاری مشترک را امضا کردند. طبق این تفاهمنامه شرکت مشترکی تشکیل خواهد شد که ۶۰ درصد آن متعلق به رنو و ۴۰ درصد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران خواهد بود.

یه دنبال انعقاد این تفاهمنامه انتقاداتی از سوی برخی به آن صورت گرفت و رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز در پاسخ به این انتقادات اظهار کرد که "تفاهمنامه با شرکت رنو می‌تواند خواست اکثریت جامعه برای داشتن خودرویی با کیفیت و ارزان قیمت را تامین کند".

این اظهارات در حالی است که هم‌اکنون ارزان‌ترین خودروی در حال تولید در ایران پراید است که با قیمت حدود ۲۰ میلیون تومان عرضه شده و مصرف‌کنندگان نیز رضایتی از کیفیت آن ندارند. گذشته از پراید خودروی تیبا هم در محدوده قیمتی ۲۵ میلیون تومان عرضه می‌شود و باقی خودروهای تولیدی در ایران قیمتی معادل حدود ۳۰ میلیون تومان و بیشتر دارند.

این در حالی است که بخش قابل توجهی از تقاضای خودرو در ایران برای خودروهای با قیمت کمتر از ۳۰ و البته کمتر از ۲۵ میلیون تومان است اما در حال حاضر در این محدوده قیمتی تنها دو خودرو تولید و عرضه می‌شود و به همین دلیل مصرف‌کنندگان ایرانی قدرت انتخابی در این حوزه ندارند.

در این شرایط مصرف‌کنندگان همچنان در انتظار تولید خودروی ارزان قیمتی در داخل کشور هستند که قیمت آن با قدرت خریدشان تناسب داشته باشد. این انتظار بعد از اجرایی شدن برجام افزایش یافته و بخشی از مصرف‌کنندگان ایرانی توقع دارند حاصل قراردادهای جدید خودرویی، تولید خودروهای جدید با قیمت و البته کیفیت مناسب باشد.

در این شرایط باید دید وعده داده شده در زمینه تولید خودروی ارزان و با کیفیت در ایران تا چه حد محقق خواهد شد و آیا مصرف‌کنندگان ایرانی می‌توانند خودروی جدیدی را جایگزین پراید کنند؟!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فعلا که همش حرفه کدوم برجام کو ارزونی کو فراونی همش واسه خودشون بود ترسیدن جنگ بشه

    • سامی

      سایپا و ایران خودرو انگاری متوجه نیستن ملت یه سدان خوب و با کیفیت با قیمت مناسب میخوان نه این قوتی کبریت های مسخره که معلوم نیس چند برابر قیمت میرسه دست ملت.به نظر من این دوتا شرکت یه همکاری با هم داشته باشن موتور تیبا رو بزارن رو فیس لیفت پارس(به ایمنیش توجه کنن)یه ماشین کم مصرف جادار معقول با قیمت زیر 25 بدن به مردم خیلی بهتره.

    • بدون نام

      ... آرزو به دل موندیم یه ماشین داشته باشیم

    • بدون نام

      ... نه

    • بدون نام

      پراید که ماشین نیست بهتره بگیم لگن

    • عبدالله

      یادتان هست موقع تولیدتندرنؤدمی گفتندقیمتش ارزان وجایگزین پیکان میشودنتیجه چه شددرایران چیزی راارزان به مردم نمیدهند

    • بدون نام

      گرانی داره بیداد میکنه..دولت وملت دارن رو همین پولا میچرخن.پول گرانی هشتاد برابر

    • بدون نام

      الان یه خبرگزاری یه نمایشگاه ازاخرین مدل ماشیناروتوپاریس نشون میداداونوقت همزمان ایران خودروهم لگناشوگرون کرده .کاااااااش دنیاتموم شه

    • بدون نام

      من با سی سال خدمت، خدا میداند صادقانه که همیشه با مدیر و ریاست ها درگیر بودم که کارها درست و خوب و سریع انجام بشه! جوابم این بود که اگه مثل تو همه کار کنن ماه یا سالهای بعد کاری وجود نداره و باید خونه نشین بشیم! احتیاج به دقت نیست چون میرن دیگه نمیان! احتیاج به سرعت در کار نیست چون عادت میکنن! خلاصه کار خوب و درست و صادقانه هم اکثر کارکنان و مدیران راضی نیستن! و باید همش با همه بجنگی! حالا بعد از سی سال خدمت قادر به خرید همون لگن (پراید)هم نیستم آخه باید به کی بگیم؟ عمرمان، جوانی، صرف شد و هیچ و فقط هیچ، هیچ

    • بدون نام

      چرا واسه حرفاي مردم ارزش قايل نميشيد

    • امید

      چرا به آقای جمشید آرین که میتونست از نظر فناوری و تولید خودروی برقی ما رو از غرب بی نیاز کنه اجازه کار ندادند ، چرا اون آقایی که موتور خودرو رو جوری طراحی کرد که خروجیش آب باشه رو دیگه اثری ازش نیست ، تا کی ما باید چوب شرکتهای فراماسونی مثل ایرانخودرو رو بخوریم ، چرا ما باید عقب مونده نگه داشته بشیم ، با این همه توانایی بلقوه که تو کشور هست .

    • بدون نام

      چرا باید دولا پهنا بخریم آخه؟؟هزینه 100% گمرک رو بردارید اونوقت همه میتونن ماشین خوب سوار بشن

    • محسن

      پس چی.اونموقع که خودرو گرون بود میگفتین تحریم هستیم.حالا که دیگه تحریم نیستین چه مرگتونه و چرا قیمتها بالاس.این حق هر ایرانیه که بهترین و خودرو با قیمت مناسب سوار بشه که توش امنیت داشته باشه

    • بدون نام

      خواهشا هرچی دارید بچسبید بهش
      نه بخرید نه بفروشید
      هیچی معلوم نیست
      تا چیزی رو به چشم ندیدین باور نکنید
      هر وقت ارزان شد بروید بخرید
      وگر نه گول پیش فروش رو میخورید و هی قیمت رو
      میبرند بالا و خودرو رو تحویل نمیدهند

    • امید

      آقای مدیر محترم اخبار داغ ، بیشترین نتی رو که گوشیم مصرف میکنه مربوط به اپلیکیشن شماست ، ممنون از اینکه نظر بنده رو در مورد آقای آرین به نمایش گذاشتید ، خیلی ممنون

    • بدون نام

      منظورشون از اززان بیست و پنج ملیونی را نمی فهمم
      یعنی این پولیه که اکثر اقشار ایران دارن؟

      عزیزان بزرگواران که در این مملکت انگار متشرف نیستید
      بیست و پنج ملیون حقوق دوسال یک کارگر است به شرطی که در دوسال یک ریال هم خرج نکند تا بتواند یک ماشین ارزان بخرد

      ارزون تون ارزونیه خودتون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج