جاباما
۴۰۴۲۶۷
۴۸ نظر
۵۰۰۲
۴۸ نظر
۵۰۰۲
پ

استعفای رئیس بعد از تنبیه بدنی دانش آموز

به دنبال حادثه تنبیه‌بدنی و مصدومیت دانش‌آموز بمپوری استان سیستان و بلوچستان رئیس آموزش و پرورش منطقه بمپور استعفا کرد، مدیر مدرسه تعلیق و معلم خاطی به هیات رسیدگی به تخلفات احضار شد.

خبرگزاری ایلنا: به دنبال حادثه تنبیه‌بدنی و مصدومیت دانش‌آموز بمپوری استان سیستان و بلوچستان رئیس آموزش و پرورش منطقه بمپور استعفا کرد، مدیر مدرسه تعلیق و معلم خاطی به هیات رسیدگی به تخلفات احضار شد.
علیرضا نخعی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان درباره این حادثه اظهار کرد: با انگیزه صیانت از فداکاری‌های همه معلمان استان که در شرایطی سخت برای آموزش کودکان این مرز و بوم فداکارانه تلاش می کنند با عاملین این حادثه شدیدا برخورد خواهد شد.

نخعی خاطر نشان کرد: تلاش و دلسوزی معلمین استان بر کسی پوشیده نیست و این تلاش تا بدانجا پیش رفته که معلمان این دیار از بزرگترین سرمایه انسانی که همان بذل جان است نیز دریغ نکرده اند . معلمین شهید حوادث تروریستی و همچنین فداکاری معلم خاشی که برای حفظ جان دانش آموزانش حتی از جان خود گذشت ، نمونه ای از این فداکاری هاست.

وی با اشاره به موارد فوق تاکید کرد: به همین دلیل به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد اقدام غیر تربیتی و نسنجیده یک همکار فرهنگی به حیثیت تلاش‌های سایر همکاران ما خدشه وارد کند و به همین سبب علاوه بر این که معلم خطا کار و مدیر مدرسه ای که چنین اتفاقی در مدرسه وی رخ داده نیز به شدت برخورد خواهد شد.

نخعی تصریح کرد: همه ساله در آستانه بازگشایی مدارس جلسات متعددی با مدیران آموزش و پرورش برگزار می شود و همه توصیه های لازم به همراه بخشنامه های لازم الاجرا به همه مدارس فرستاده می‌شود. به همین علت است که با وجود همه این حساسیت ها از چنین خطاهایی به سادگی نمی‌گذریم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: ما در هر منطقه ای که موضوع تنبیه بدنی در آن اتفاق بیافتد یک نمره منفی برای رئیس آموزش و پرورش آن منطقه لحاظ می‌کنیم و در صورت تکرار ، ضمن برخورد جدی ، حتی تا عزل آن رئیس نیز پیش خواهیم رفت.

وی با اشاره به اینکه به صورت تلفنی با دانش آموز مصدوم و خانواده وی صحبت کرده و در جریان روند درمان وی هستم، خاطر نشان کرد: پس از ارزیابی‌های انجام شده مدیر این مدرسه تعلیق و معلم خاطی نیز به هیات رسیدگی به تخلفات احضار شده است.

استعفای مدیر آموزش و پرورش بمپور

دامنی: به حرمت افکار عمومی استعفا می دهم

در پی وقوع این حادثه " فریدون دامنی" رئیس آموزش و پرورش منطقه بمپور نیز از سمت خود استعفا کرد.

در بخشی از متن استعفای وی خطاب به مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان آمده است:

" با سلام و احترام و تشکر از عنایات حضرتعالی با توجه به تنبیه بدنی دانش آموز در حوزه مسئولیت اینجانب و نظر به حساسیت موضوع و اینکه شاید قصوری از طرف اینجانب در امر نظارت و توجیه زیر مجموعه صورت گرفته باشد به احترام دانش آموز عزیز و خانواده اش و همچنین به حرمت افکار عمومی که به حق در این قضیه جریحه دار شده استعفای خویش را از مسئولیت آموزش و پرورش بمپور تقدیم می‌دارد. باشد که دیگر شاهد اینگونه حوادث در مجموعه دستگاه مقدس تعلیم و تربیت نباشیم ان شالله."

شایان ذکر است همینک مدیرکل آموزش و پرورش استان به همراه جمعی از مسئولان آموزش و پرورش به منظور دیدار ، تفقد ، دلجویی و اطلاع از روند درمان با خانواده دانش آموز مصدوم به بمپور سفرکرده اند.

قیصر قادری دانش‌آموز پایه پنجم دبستان ادیب روستای خیرآباد منطقه بمپور است که توسط معلمش مورد تنبیه بدنی قرارگرفته و همینک در بیمارستان ایران شهرستان ایرانشهر تحت درمان قرار گرفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ليليا

      بايد معلم خاطي قصاص بشه هرچند تا سيلي زده با خط كش زده با كابل زده با چوب زده هرجورب زده بايد بخوره تا درس عبرتي بشه براي معلميني كه از معلمي فقط كتك زدن رو بلدن

    • کرامت

      این همه معلم اخراجش کنید یکی دیگه بیارید سر جاش اینطور معلم نماها آدم بوش نیستن

    • lili

      خداکنه مصدومیتش از ناحیه سر نباشه. رو فرهنگ و اعصاب معلمها قبل از استخدام کار بشه بد نیست. یا حداقل تعهد بگیرن با مجازات درخور که جرات همچین کاری رو نکنن. البته آموزش پرورش خیلی بهش بی توجهی میشه. درصورتی که نبض جامعه است

    • رویا ساز

      متاسفانه خیلی از معلما اینجوری هستن اما صداش در نمیاد...البته معلم خوب زیاد داریم ولی هر چیز جای خود.
      معلم و مدیر هر دو باید اخراج بشن و دیگه نتونه تدریس کنه

    • ساراازاصفهان

      بچه منو تو مدرسه بزنن و تنبیه کنن.مدرسه رو خرااب می کنم

    • بدون نام

      ادمی را ادمیت لازم است درخت عود بو نداشته باشد هیزم است

    • بدون نام

      با دانش اموز خاطی لرستانی چه کردند که معلم را کشت ...به درک دانش اموز ........را تنبیه می کنند

    • بدون نام

      مسئولین دولت تدبیر و امید که تا دیروز ، تنبیه بدنی دانش آموزران را تکذیب می کردند و اظهار می داشتند : این شایعات کار دشمنان است . اصلا به هیچ وجه به اظهارات دولتمردان در این دولت به اصطلاح تدبیر و امید ، نبایستی اعتماد کرد .

    • بدون نام

      بالوله زده بیچاره میگن چشمش کورشده خانواده بی بضاعت ومظلومی هستن خدابه همچین معلمایی خیرنده

    • محمد

      اغده هاشون را روسر دانش اموزان خالی میکنن...چقد کتک میخورن و چیزی نمیگن چندتایی رو میشن..بچه ها الان شخصیت قوی تری دارن..

    • بدون نام

      با چی و چطوری زده که بچه تو بیمارستانه؟؟؟؟

    • مهدی

      کاش همه مسئولین از این رئیس آموزش و پرورش یاد بگیرن

    • بدون نام

      کاش دوره ما هم چنین رسیدگی میشد که از ترس هرچه میخوندیم یاد نمیگرفتیم.یادمه یکی از درسا تو دونوبت اول و دوم که اختیار دست معلم بود افتادم ولی نوبت سوم که خیلی راحت بود بعدش معلم و طناب مدرسه و چوب نبود و سؤالات استاندارد بودن نمره قابل قبولی گرفتم.ضمن تشکر از معلمان خوب و دوست داشتنی.

    • بدون نام

      باید وزیر آموزش و پرورش استعفا می داد کاش

    • بدون نام

      از یک میلیون معلم حتما تعدادی خلاف جهت آب حرکت میکنن.باید برخورد بشه ولی به پای همه نوشته نشه

    • ع م

      سلام به همه اظهارنظرکنندگان عزیز
      حقیر یه فرهنگی هستم ومعاون مدرسه ابتدایی
      اولا مخالف تنبیه بدنی هستم ثانیا تنبیه بدنی طبق قانون جرم هست.
      اما عزیزان این قانون همه جا کاربرد نداره چراکه ما مناطقی داریم که واقعا دانش اموزان باید ترس داشته باشن هر راهی رو انتخاب میکنی فایده نداره دنبال والدین میفرستی تعهد میگیری و.. بی فایده است .
      بعد ماهم تنبیه نکنیم دانشاموزی که بچه ها مردم رو کتک میزنه والدین میان مدرسه تنبیه می کنن.
      هیچ بچه ای بخاطر درس نخوندن یا غیبت تبیه نمیکنن فقط دانشاموزانی که همکلاسیارو اذیت میکنن وکتک میزنن .
      وگرنه هیچ کس نمیاد بیخود دانشاموز زرنگ مؤدب و منظم رو تنبیه کنه .
      تنبیه هم اگه شخص رو متوجه اشتباهش کنه و بعد از طی مراحل ارشادو... کمش اشکال نداره بشرطی که اسیب نزنه

    • آرمان

      بعضی دانش آموزان اینقد بی تربیتن که فقط باید کتک بخورن ما معلمیم وهمه چیزرو میدانیم .شماها در خانه از عهده 2 فرزند بر نمی آیید معلم بدبخت چجوری می خواهد کلاس درس با 35 دانش آموز بی تربیت را کنترل کنه

    • شاهدوستی

      چرا دوره ما ای اینجوری نبوددبیر هر درسمون با کابل وچوب میومد تو کلاسیادم میاد دستامونو می‌گذاشتن تو برف یخ میزد بعد با کابل و چوپ میزدن به دستامون یجوری که کبود میشد. ..

    • بدون نام

      شلوغ نکنید.شما هم روزی ده بار فشارتون بره 18 و برگرده،از این بدتر میکردید.مورد تایید نیست،اما پیش داوری نکنید.کاش این معلم جای خاوری بود یا دکل رو گم میکرد.راحتتر بود

    • بدون نام

      به لیلیا..........اگر قانون درست اجرا بشه میفهمی چقدر پرونده توهین به معلم در محل کار تشکیل میشه.اونوقت تو و یا فرزندت که مجبور شدی یه پات توی دادگاه باشه متوجه میشی کی به کیه

    • معلم

      هرچند رفتار ناپسند این معلم قابل توجیه نیست ولی بدانید که مسوولان رده بالای آموزش و پرورش و حتی دولت در بروز اینچنین خشونت ها مقصر اصلی هستند . چون هیچوقت در پی واکاوی و علت بروز این رفتارها و چاره اندیشی و پیشگیری از آن نبوده اند. هر ساله شاهد چنین برخوردهای ناشایست و غیر اخلاقی و غیر حرفه ای در مدارس کشور بوده و هستیم که متاسفانه بعلت بی تفاوتی و بی تدبیری مسوولین نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه افزایش نیز یافته است . عزیزان با استعفا ، اخراج ، معرفی فرد به تخلفات و .......مشکل حل نخواهد شد بلکه بایدعلت را پیدا کرد و در فکر حل اساسی و پایه ای آن برآمد.

    • بدون نام

      بالوله عزیزم زده محکم کوبیده توصورت وچشمش

    • بدون نام

      وقتی شعر را بلد نستی لطفا نخوان

      آدمی را آدمیت لازم است
      چوب صندل بو ندارد هیزم است،

      سانسوری بنگار

    • بدون نام

      چوب استاد گل است
      هر که نخوره خول است،

    • سیاووش

      چند روز پیش کرمان،بعد گلستان ،حالا سیستان،،واقعا تاسف داره که اقایون معلم نظر میدن که ،چاره ای جز تنبیه نداریم،،شما آموزش برخورد با دانش آموز ندیدی،پس راهی جز تنبیه بلد نیستی عزیز،،باید قبل از شروع مدارس ،کلاس روانشناختی و تربیتی در مضمون بر خورد با دانش آموز ببینید،،

    • بدون نام

      آقای آرمان یعنی یه کلاس ۳۵نفری همه بی تربیتن؟؟؟!!!!این حرفاچین به هیچ عنوان بچه نبایدتنبیه بدنی بشه باملایمت ومهربانی بچه به قول خودتون بی ادب روبه راه بیارین نه باکتک وتحقیرتنبلم باشه مسئولش خانواده اشه نه معلم

    • بدون نام

      برای جلوگیری از تکرار این حوادث لازمه ریس حراست هر آموزش وپرورش به طور سر زده از مدارس بازدید کنه،از بچه ها بپرسه شکنجه میشن یا نه

    • بدون نام

      قابل توجه آقای فانی

    • بدون نام

      فکر نکنم اصلا وزارت آموزش وپرورش واکنشی نشان داده باشه

    • بدون نام

      اقای محترم،تو معلم نیستی پس نظر نده.فقط یه دانش اموز ناهنجار کل کلاس رو به هم میریزه.همین شماها که اینجور میحرفید،تو هر اداره ای که میرید خم و راست میشید برا کارتون.

    • وطندوست

      شماکه تکذیب کرده بودید مثل نجومی ها و .. گفتین صحنه سازی دشمن است؟!! خدا لعنتون کنه خجالت هم نمیکشید

    • وطندوست

      مگه وزیر تکذیب نکرده بود وگفت دشمن پول داده مارو رسواکنه؟؟ روسیاهان خجالت بکشین ....مثل نجومی بگیران که تکذیب کردین بعد گندش درآمد!!!!!بچه های مردم گرسنه اند وفقرزده مثل بخیه های فقر!،!!!

    • بدون نام

      تنبیه بدنی در هر شرایطی قابل توجیه نیست.در اسلام عزیز حتی والدین حق آسیب رساندن به فرزندشون رو ندارند.تنبیه گاهی لازمه ولی نه تنبیه بدنی.روش های زیادی برای تنبیه هست مثل تکلیف یا مسئولیت خاص بر عهده دانش آموز بذارند، البته تحقیر هم نباید بکنند

    • بدون نام

      اگه برخورد جدی بود با خاطیان هیچکس جرات این کارها رو نداشت ولی افسوس

    • دراكولا تا به تا

      بچه بي أدبه؟ از كلاس إخراجش كن! از مدرسه اخراجش كن! ولي كتك نزن برادر من! درس نميخونه صفر بده و برو ولي نزن

    • آرزو

      اگه واقعا میخواهیم به نتیجه ایده آل برسیم بایدقانونی تصویب بشه که به والدین هم اجازه تنبیه بدنی دانش آموز رو ندن .وقتی رفتاردانش آموز توی خونه تحمل نمیشه وکتک میشه چاشنی رفتارش چطورانتظار دارید توی مدرسه با عزیزم وجانم سربراه بشه؟حرف زورهم حدوحسابی داره!!!

    • ع م

      به سیاووش عزیز
      شمادرست میفرمایی کلاس مشاوره وروانشناسی لازم هست برامعلمان ودرکنار اون هرمدرسه نیاز به یک مشاور دارد که مدارس ما جز درمقاطع متوسطه دوم فاقد مشاورهستن.
      اگه والدین هم به فرزندانشون نظم ورعایت قانون رو یاد بدن هیچوقت تنبیه نمیشن .
      بعد هم ازتون دعوت میکنم از نزدیک به مدت یه روز تشریف ببرید یه مدرسه تا باسختی کار با بچها اشنابشین .

    • بدون نام

      تنبیه کردن مثال حیوان نه انسان البته معلم عزیز در صورت که واقعا دانش آموز فوق نیاز به هشدار تنبیه داشت اولیایی نامبرده احضار میکرد نه مقامات دیگری را زیر سوال میبرد

    • بدون نام

      بدون نام ۲۳/۴۴من معلم نیستم توکه معلمی لطفاباادبیات بهتری حرف بزن

    • بدون نام

      در پی وقوع این حادثه " فریدون دامنی" رئیس آموزش و پرورش منطقه بمپور نیز از سمت خود استعفا کرد!!!!!!!!!!!!........جالبه حالا ببینیم در کدام قسمت وزارتخانه ادامه خدمت میکند !!!!!!!

    • محمدباقر

      خب واقعا جای تاسف داره اتفاقی که نباید می افتاده که افتاده به نظرمن یه فرصتی دیگه باید به اون معلم داده بشه شاید خودشو بیشتر بشناسه انسان جایزالخطاست هرچند بانظرهمتون موافقم باید تنبیه بشه ولی شاید ی فرصتی دیگه داده بشه دیگه هیچوقت تکرار نشه من مطمئنم از کارخودش پشیمونه

    • بدون نام

      ما با ادبیات برتر حرف زدیم.اما گروهی گویی داغ به دل داشتند حرفای بی منطق زدند.جواب حرف زور،زوره برادر.ما گفتیم تا وقتی در شرایط شغلی یک معلم قرار نگرفته اید به خودتون جرات ندید اینجوری نظر بدید.

    • بدون نام

      تویی که از بی اعتمادی به دولت تدبیر گفتی خودتو به ی روانپزشک معرفی کن ، آخه مگه مدیر آموزش وپرورش کارمند دولت نیست ، اصل خبر مصاحبه مدیریت آموزش وپرورش است بعد تو میگی دولت تکذیب کرده ، تا چه حد عقده ای

    • بدون نام

      در پاسخ به آقایی که خودشون رو معلم معرفی کرده اند ، خشت اول چون نهد معمار کج ، تا ثریا می‌رود دیوار کج ، این بسته به تربیت خانوادگی است نه به کم کاری دولتها

    • امید

      امیدوارم استعفا رایج بشه و کسانی که میدونن نمیتونن به این مردم خدمت کنن زحمت رو کم کنن ....

    • بدون نام

      شمامعلم هاچرابزتون به کوه میره بابابقران طفل معصوم روبردن زاهدان مرکزاستان برای معالجه من عکسشودیدم چشمش ناجورداغون شده این اقاحق نداشته بچه مردم رووحشیانه کتک بزنه ازهمکاراتون جانبداری بیجانکنیدخداقهرش میاد

    • بدون نام

      تنبیه خطاست اشتباهه وهمه اتفاقات تواوج عصبانیت اتفاق میفتن یه معلم اگه براش سخته اداره کردن یه کلاس وبچه هادنبال یه شغل دیگه بره معلم بایدصبور مهربان ودردرجه اول بایدانسان باشه انسان نه که برای دعوای بچه هاودرس نخوندنشون به جونشون بیفته خداهمه روهدایت کنه

    • بی تام

      هرکس در مقامی که هست وظیفه اش رو بهتر میدونه آقایی که می گویی اخراج کن مگه اخراج و مردودی هم در کار هست پدر در میارند اخراج کنی ممنوع اعلام شده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج