۴۰۴۳۴۲
۳۶ نظر
۵۰۱۰
۳۶ نظر
۵۰۱۰
پ

سرنوشت تلخ بازیگران بازگشته از «GEM»

همانگونه که پیش‌تر تاکید شده بود و اقدام تازه مدیران این شبکه ماهواره‌ای نیز بر آن مهر تایید زد، مجموعه اقدامات شبکه جم علیه سینمای ایران، کاملاً هدفمند و هدایت شده، بدنه سینمای کشورمان را هدف قرار داده و جم تی وی ابزاری برای به خطر انداختن امنیت اقتصادی و روانی سینمای ایران شده است.

تابناک: پس از اعلام قطع همکاری شبکه ماهواره‌ای «جم تی وی» با بازیگران سینما و تلویزیون ایران، اکنون سرنوشت آنها در دوران پس از پایان همکاری با این شبکه‌ها نامشخص است و نگرانی‌هایی درباره دورنمای زندگی شخصی آنها که عمدتاً ساکن ترکیه هستند، وجود دارد. ظاهراً بستر پوشالی که فراهم شده بود، اکنون در حال فروریختن است و در مقابل، شماری از بازیگران ایرانی احتمالاً فرصت فعالیت مجدد را نخواهد داشت.

انتشار یک نامه با امضای مدیر شبکه «جم تی وی» خطاب با بازیگران و عوامل طرف قرارداد با این شبکه، مبنی بر عدم برخورداری این شبکه از ظرفیت مالی و تولیدی لازم برای استمرار خدمت گرفتن آنها و تاکید بر تسویه حساب در پایان قراردادشان با این شبکه، به منزله بسته شدن درها برای گروهی از بازیگران و عوامل تولید بود؛ واقعه‌ای که ضربه جبران ناپذیری به چهره‌های پیوسته به این شبکه ماهواره‌ای خواهد زد.

در متن این نامه که با امضای سعید کریمیان مدیر مجموعه شبکه‌های «جم» توسط شماری از رسانه‌ها منتشر شده، این موضوع مورد تاکید قرار گرفته که عدم وجود سناریو و عدم وجود ظرفیت تولید، آنها را وادار به قطع همکاری کرده است. بنابراین در ماه‌های پیش رو، عوامل طرف قرارداد با این شبکه ماهواره‌ای یک به یک بیکار و آواره ترکیه خواهند شد؛ عواملی که درآمدهای کلانی نداشتند و همه امیدشان به قراردادهای بلندمدتی بود که در زمان آغاز همکاری با این شبکه، وعده‌اش را دریافت کرده بودند.

شبکه «جم‌تی وی» ضربات متعددی به فضای فرهنگی کشور زد و جذب بازیگران تلویزیون و سینمای ایران به همراه شماری از عوامل فنی و قرار دادنشان در مسیری که بازگشت به ایران را دشوار می‌نماید، یکی از این ضربات بود. برخی رسانه‌ها سال گذشته از جذب و عقد قرارداد با بیش از ۱۰۰ فعال سینمایی و تلویزیونی خبر داده بودند اما در نهایت شمار بازیگرانی که به این شبکه پیوستند، لیست آنچنان طولانی و پروزنی نبود.

چکامه چمن ماه، صدف طاهریان، رابعه اسکویی، بهارک صالح نیا، پردیس افکاری و مانی کسراییان، رامسین کبریتی، بهناز سلیمانی و هرمز سیرتی در کنار مهدی مظلومی کارگردان تلویزیون و یکی-دو کارگردان نه چندان مطرح دیگر، عمده چهره‌هایی بودند که به شبکه جم پیوستند. در عین حال، خبر پیوستن عوامل فنی نظیر فیلمبردار، گریمور، تدوینگر و... به واسطه آنکه عمدتاً بر خلاف بازیگران چهره نشده‌اند، به گوش نمی‌رسد؛ اما همان گونه که «تابناک» پیش بینی کرده بود، این موج‌ها در حال بردن گروه وسیعی بود که تنها مهاجرت بازیگران نمود پررنگی می‌یابد.

سرنوشت تلخ بازیگران بازگشته از «GEM»

مهدی مظلومی در اوج این جنجال درباره کیفیت این نوع فیلمسازی گفته بود: «بنده چند ماه پیش این فیلم را برای یک تهیه کننده بین المللی به نام آقای زاراوان که یکی از دفاترش در دوبی است ساختم و قرار است در ۱۴ شبکه عربی، هندی، ایرانی و اروپایی پخش شود. شبکه (ج) هم یکی از خریداران فیلم است که مسئولیتش با من نیست و به خواست من از شب دوم اسمم از تیزر حذف شد».

این کارگردان که یکی از محورهای تولیدات «جم» بود، تأکید کرده بود: «این آخرین کار هم نیست؛ تا انتهای ۲۰۱۶ تعهد ساخت ۶ فیلم دیگه رو هم دارم. دلیلی برای تکذیب نمی بینیم. کار خارج از کشور مثل ایران انحصاری و محدود به شبکه خاصی نیست. یک تجارت است که متأسفانه یا خوشبختانه خیلی ها بلدند از آن پول دربیاورند. ضمن اینکه فیلم فوق به لحاظ محتوا کاملا براساس چارچوب‌هایی است که بعد از بیست سال کار در تلویزیون ایران به آن عادت کردم. نوع پوشش‌ها هم به دلیل بین المللی بودن باید مختصات خودش را می‌داشت!»

مظلومی البته با اشاره به طیف گسترده سینماگرانی که همکاری‌شان را با شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان آغاز کرده یا در شرف همکاری هستند، تاکیده کرده بود که نگرانی از ممنوع الفعالیتی در ایران ندارد. در واقع طیف درگیر را آنچنان وسیع قلمداد می‌کند که امکان ممنوع الفعالیتی همه این طیف دشوار است و از یک بحران تازه در سینمای ایران خبر می‌دهد. این بحران همان زمان با واکنش مدیران سینمایی مواجه شد و حجت الله ایوبی در یادداشتی، نکاتی توصیه گونه به این سینماگران و آنهایی که قصد رفتن داشت، گفت.

در بخشی از این یادداشت ایوبی تاکید شده بود: «هیچ ایرانی ندیدم که برای همیشه در سرزمین دیگری جز ایران رحل اقامت افکنده باشد. همه آنها که من دیده ام، روز شب را می شمارند و در انتظار لحظه بازگشتند. چرا که ایرانی ساکن در دیگر کشورها حس می کند «تماشاگر» است نه «بازیگر». آنچه در پیرامون او می گذرد، گویی هیچ نسبتی با او ندارد. او یک تماشاگر است مانند تماشاگر صحنه های شاید زیبای یک نمایش و یک فیلم. اما در ایران در کوچه پس کوچه های شهراو یک بازیگر است.»

همانگونه که پیش‌تر تاکید شده بود و اقدام تازه مدیران این شبکه ماهواره‌ای نیز بر آن مهر تایید زد، مجموعه اقدامات شبکه جم علیه سینمای ایران، کاملاً هدفمند و هدایت شده، بدنه سینمای کشورمان را هدف قرار داده و جم‌تی‌وی ابزاری برای به خطر انداختن امنیت اقتصادی و روانی سینمای ایران شده است. مجموعه اقدامات جم‌تی‌وی مشخصاً کارکرد اعتمادزایی در بدنه سینمای کشورمان دارد که در بلندمدت تبعات وسیع و غیرمترقبه‌ای می‌تواند داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      هیچ کدومشون مطمئن باش بر نمیگردن

    • بدون نام

      دست از پا درازتر!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      اینا نرفتن کار کنن رفتن راحت باشن وگرنه خیلی ها هستن که تو فیلم های خارجی بازی میکنن و حجاب دارن و حتی بدلکار زن داریم تو هالیوود خانم مهسا احمدی اینا که رفتن ترکیه برای کشف حجاب رفتن

    • بدون نام

      ازقدیم گفته اند از این جا رانده از انجا مانده
      حقشان همین بود که باحقارت بیرونشان کنند مگر مملکت خودمان چه عیب داشت برای زندگی کردن وبازی کردن که اینها عزت وشرف وابرو ی خودشان را به دست خودشان از بین بردن یعنی پول اینقدر ارزش داره

    • mmd

      بابا فیلم بازی نکنید

    • مهیا

      این افراد بی هویت جایی در ایران ندارن. چه خوب که خجالت شدن از اینجا مونده از آنجا رانده کیف کردم از خیط شدنشان.

    • بدون نام

      بنظر من بهتره که اجازه بدیم دوباره در ایران فعالیت کنند. تا از نداری به انحراف کشیده نشوند. وظیفه ما دادن شانس دوباره برای برگشت آدما و جبران اشتباهاتشونه. نه طردشون.
      مثل امام حسین که تا لحظه آخر حتی به شمر هم نصیحت کرد و شانس جبرام اشتباهشو داد. مکتب ما اینه. هیچوقت یادمون نرا

    • بدون نام

      این بدبخت بیچاره های بازیگر ما رادر بهشت بهشون نشون دادن و آبروشان را بردن و مثل چقندر شیرشون. را گرفتن تفالشو پرت کردن تو خیابانهای ترکیه.!
      خانم بازیگر اونها از تو بازی در فیلم عادی نمیخان باید براشون فیلم بشی مثل گلشیفته !

    • بدون نام

      جم که از خودمونه

    • بدون نام

      خوشی زده بودزیر دلتون بابا درباغ سبزسرابه

    • بدون نام

      خخخخخخ!!؟

    • بدون نام

      هي خيال پردازي کنيد!!!؟

    • رویا ساز

      بیچاره ها.......حالا البته تو ایرانم بازی نمیکردن ولی خب با کلی رویا و پز دادن رفتن اونجا......
      حالا آدم بره هالیوود یه چیزی ترکیه هم شد جا
      به هر حال امیدواریم عاقبت به خیر شن

    • سام

      وقتی نظرات رو میخونم به عمق فاجعه ای که دامان ما ایرانیا رو گرفته پی میبرم
      چقد بدبخت شدیم که از بدبختی دیگران خوشحال میشیم
      تا کی میخوایم ...
      خدا عاقبت همه رو بخیر کنه انشالله

    • احسان

      مدیر شبکه جم میدونه که بازیگرهای ایرانی راه برگشت ندارندبااین اقدام میخوادبه مرگ بگیره که به تب راضی بشن همه هدفش سوء استفاده مالی واحیانا ....
      هست.بااین اقدام بازیگرهارو غلام حلقه بگوش خودشون میکنندوبه عبارتی اجیرمیکنندکه هرکاری گفتندانجام بدن.ایران هم میتونه پشت دستی به جم بزنه وازدریچه گذشت وبخشش واردبشه وبه هنرپیشه ها اجازه ورودبه کشوروفعالیت دوباره بده

    • بدون نام

      یه مشت بازیگر در پیتی بودند دیگه !! خوب شد حالشون گرفته شد

    • دراكولا تا به تا

      مقاله يه جور نوشته شده كه انگار نويسنده از بدبختي بقيه خوشحاله. اگر خوشي بود كه زير دل بزنه حق با شما بود، اما...

    • مهدی بزرگمهر

      همش دروغ محضه یه سیاست برای خراب کردن ذهنیت بقیه کسایی که سینمای ایران رو ترک نکنن!!سینمای پیش پاافتاده ما خیلی عقبه از دنیایی هنر

      پاسخ ها

      • سحر

        یعنی از ترکیه هم بدتره!!!!

    • بدون نام

      آقای بزرگمهر سریالهایی که اونا بازی کردند خیلی هنری بود؟

    • ایرانی

      حقشونه!
      از همون اول هم معلوم بود اینها توپ تو خالی هستش
      ننگ به بازیگران درپیت خود فروخته که کشور داعش پرور رو برای رفتن انتخاب کردن
      کسی که اینجا ادعای اسلام میکرد اونجا برهنه میشه
      تمام فیلم ها و سریال هاشون هم چرت و پرت و مزخرف و مثل خودشون در پیته
      اینجا هم بودن درپیت بودن به خاطر همین کسی باهاشون قرارداد نمی بست
      به هر حال بدجوری تو دهنی خوردن و حالشون گرفته شد
      حالا کاسه گدایی باید دست بگیرند
      اینها باید برای همیشه تبعید بشن
      جای این اراذل دیگه توی این مملکت اسلامی نیست

    • امیر

      چرت و پرت

    • نه بابا

      سلام.. کاش یکی هم پیدا میشد و نگران آینده من و امثال من بود که تو خود ایران هستیم.

    • داوود

      همش سیاه نماییه . اونجا دارن عشق و حالشونو میکنن . ایرانی شب و روز میکنه ک برگرده ایران و این بخاطر اینه ک سرزمینشه ..

    • خالد

      ممنوع الکار میشن همین

    • سوسنگرد

      یک مشت وطن فروش

    • سلطان زاده

      اینها بیشتر به خاطر پول و کسب شهرت به این شبکه پیوستند و هیچکدام اینها در زمان فعالیتشون در ایران مطرح نبودند به نظر من راه بازگشت آنها بایستی باز باشه ولی اهالی سینما آنها را مادام العمربایکوت بکنند تا با آبرو وحیثیت سینمای ایران بازی نکنند و بیشترین لطمه را هم از این بابت خودشان خوردند...

    • مهدی بزرگمهر

      سینمایی اونها هم در حد مطلوبی نیست ولی به مراتب خیلی از سینمایی ایران بهتره!این حرف من فقط نیست بهتره از بزرگهای سینمایی ایران سوال کنین و کمی اصلاعات سینمایی خودتونو بالا ببرید و از جیزی یر درنمیارید احضار نظر و منفی هم ندید!

    • علی

      یکی از مسا ئلی که باید توجه کرد اینکه باید آنها را دولت برگرداند نه بخاطر اینکه از قانون جمهوری اسلامی تبعیت نکرده اند بلکه بخاطر آنکه آنان فرزندان این آب و خاک هستند. فرض کنید که در خانواده ای فرزندی طغیانگری کرده باشد و قانون خانواده این است که نگذارد یک شب فرزندی در بیرون خانه سر کند و اگر این چنین شود دیگر سنگ روی سنگ نمی ماند و قانون جمهوری اسلامی نیز باید از آنها طبرا جسته و آنان را به خانواده خودشان برگرداند که اگر چنین کند فرصتی بهتر برای فکر کردن به سایر بازیگران که هوا و هوس شبکه های خارجی را دارند دیگر این هوس برای آنان مرده خواهد شد و اینان نیز متنبه خواهند شد که دیگر به یک مشت تبلیغات توجه نکنند و بدانند که سرزمین مادری بهترین مکانی است که آنان به هر فعالبت هنری بپردازند و آنان را مثل فرزندان خود از خانه و کاشانه بیرون نکنند. و اگر چنین باشد دنیا خواهد فهمید که ایران فرزندان خود را دور نخواهد ریخت و آنان برایشان ارزش دارد چون که آنان سرمایه های انسانی این سرزمین هستند و باید آنان را بخشید تا به خطاهایشان پی ببرند و آنان نیز باید تقاضای بخشش کنند. همانطور که فرزندی در خانه وقتی صدایش را برای بزرگتر خانه بلند کرده باید تقاضای عف کند. انشاالله که متنبه شده باشند.

    • بدون نام

      دروغه تازه فیلم رولت رو شروع کردن.البته فیلم های ترکی خیلی بهتره و ترکیه دومین فروشنده ی سریال تو دنیاس فیلم گوزل رو به ایتالیا هم فروخته

    • حبیب

      خوشم میاد از اوناییکه میرن خارج ودم از ایرانی بودن میزنند وهچگونه اصالت ایرانی اسلامی خودشونو رعایت نمی کنن ،مثل خواننده هایی که رفتن ووطنشون را ترک کردن ومیگن ما عاشق ایرانیم وترانه هایی برای کشور خوندن.کسی که کشورش رو دوست داره می مونه وبه کشور ومردمش خدمت می کنه نه به اونهایی که از طریق فر هنگی سعی ضربه زدن را دارند.

    • واقع بین

      اون چیزی که در این قضیه مهمه دورویی این آدمهاست ولی فیلم ساختن و فیلم بازی کردن در خارج که تازگی نداره اینهمه فرق بین بازیگرهایی که اینجا فیلم می سازند و بازی می کنند با اونجا واقعا نوبره

    • بدون نام

      تمام دوستانی که نظر منفی دادن اگه خودشون جای این هنرمندان بودن همین کارو میکردن . بهتره یه طرفه به قاضی نریم .

    • بدون نام

      اولا مگه گناه کردن؟ الان همه بازیگرای داخل ایران از بیکاری ناله می کنند و اینها هم اینکار شغل و منبع درامدشان است پس باید از چه طریقی خرج شان را تامین کنند
      دوما چرا از هزاران نابغه ای که به دلیل بی توجهی حضرات سالانه از این کشور خارج می شوند هیچ حرفی نیست ولی همه جا حرف از خروج این بازیگران است که قبل از رفتنشان کسی انان را نمی شناخت

      سوما ایا این کشور شرایط خوبی برای زندگی وپیشرفت دارد؟
      تبعیض بیکاری ناامیدی در این کشور یک مرض همه گیر شده که از طاعون هم بدتر است
      پس لطفا بجای توهین و دم زدن از وطن پرستی به دلایل توجه کنید

    • کامران

      برید بابا پی کارتون همشون موفق هستند شما ها هم به همین خیال باشید ... دلشون خواسته جای دیگه کارکنن شما هم به درد خودتون برسید که فقط حرف برا ی مردم درست میکنین هرچند که خیلی از نظرات از طرف همین سایت نوشته میشه ومردمی در کار نیست حتی نمیشه نظر داد + یا منفی

    • آرین

      باید اشتباهاتشون گذشت اگر باگذشت کردن کسی کوچک می شد ...خدا...تااین اندازه بزرگ نبود.!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج