۴۰۴۴۲۳
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

هشدار درخصوص سوءاستفاده از دفترچه درمانی

مطابق قانون تامین اجتماعی، سوء استفاده و یا اجازه دادن برای سوء استفاده از دفترچه های درمانی، تخلف محسوب شده و مجازات‌هایی برای آن پیش بینی شده است.

خبرگزاری ایلنا: مطابق قانون تامین اجتماعی، سوء استفاده و یا اجازه دادن برای سوء استفاده از دفترچه های درمانی، تخلف محسوب شده و مجازات‌هایی برای آن پیش بینی شده است.

به گزارش روابط عمومی تامین اجتماعی، کارشناسان ناظر بیمارستانی که نمایندگانی از سوی سازمان تامین اجتماعی هستند، به موجب اختیارات و وظایفی که بر عهده دارند، بر حسن اجرای قرارداد میان بیمارستانها و دفاتر اسناد پزشکی نظارت کرده و با بررسی دفترچه های درمانی و تشخیص هویت بیماران، مانع سوءاستفاده احتمالی افراد غیر بیمه شده، از دفترچه های تأمین درمان ویژه بیمه شدگان تأمین اجتماعی می شوند.

کارشناسان ناظر بیمارستانی در ساعات اداری به صورت مقیم یا سیار، در بیمارستان های طرف قرارداد با این سازمان حضور دارند و با ایفای نقش نظارتی و هدایتی، موجب تسهیل روابط سازمان با بیمارستان های طرف قرارداد و بیماران بیمه شده می شوند.
لازم به ذکر است؛ این ناظرین با انجام برخی اقدامات، روابط بین سازمان تامین اجتماعی و بیمارستانهای طرف قرارداد و بیمه شدگان را تسهیل می کنند؛ به عنوان مثال با حضور بر بالین بیماران بیمه شده، ضمن رؤیت دفترچه درمانی و مطابقت آن با بیمار، طبق ضوابط، معرفی نامه صادر می کنند. معرفی نامه بیمارستانی در حکم تأیید استحقاق بیمه شده و تضمین احتساب هزینه های بیمارستانی مطابق قوانین و ضوابط سازمان تأمین اجتماعی است.

همچنین کارشناسان ناظر بیمارستانی، با بررسی و تأیید مواردی مانند نسخه دارویی گرانقیمت تا سقف ریالی مجاز، نسخه MRI با درخواست بیش از یک ناحیه و نیز لوازم پزشکی مورد استفاده بیمار، موجب حذف رفت وآمد اضافه بیماران به دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی می شوند.

بر این اساس بیمه شدگان تامین اجتماعی می توانند طی مدت بستری خود، در صورت برخورد با برخی مشکلات در ارتباط با نحوه محاسبه هزینه ها و چگونگی ارائه خدمات تشخیصی و درمانی مورد تعهد سازمان، از مشاوره و راهنمایی ناظران بیمارستانی استفاده کنند.

ناظران بیمارستانی نیز با بررسی پرونده بالینی بیماران و رسیدگی اولیه به صورت حساب هزینه درمان بیمه شدگان، ضمن نظارت بر چگونگی تنظیم صورتحساب ها و رعایت تعرفه های پزشکی، موجب تسریع روند پرداخت مطالبات بیمارستان ها می شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • قاسم

      قانون درباره دیرپرداختن مستمری بازنشستگان چیزی احیانا نگفته؟

    • milad

      این دور از شآن یک مسلمان هست که در صورتی که مسلمانی را ببیند که مریض و درمانده باشد باید به او کمک کرد وقتی میبینیم دولت به او کمک نمیکند وظیفه یک مسلمان هست که به این همنوع خود کمک بکند و ثواب دارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج