۴۰۴۶۰۴
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

گزارش بلومبرگ از پخش سریال آمریکایی در ایران

مخاطبان ایرانی سریال خانه پوشالی با سویه‌های تازه‌ای از سیاست آمریکایی آشنا خواهند شد. پخش سریال خانه پوشالی در تلویزیون دولتی ایران بیانگر تمایل دست‌اندرکاران صدا و سیمای ایران برای نقد نظام سیاسی آمریکا و نمایش لابی‌گری‌ها و فساد سیاستمداران آمریکایی است.

انتخاب: مخاطبان ایرانی سریال خانه پوشالی با سویه‌های تازه‌ای از سیاست آمریکایی آشنا خواهند شد. پخش سریال خانه پوشالی در تلویزیون دولتی ایران بیانگر تمایل دست‌اندرکاران صدا و سیمای ایران برای نقد نظام سیاسی آمریکا و نمایش لابی‌گری‌ها و فساد سیاستمداران آمریکایی است.
گزارش بلومبرگ از پخش سریال آمریکایی در ایران

بلومبرگ نوشت: مخاطبان ایرانی سریال خانه پوشالی با سویه‌های تازه‌ای از سیاست آمریکایی آشنا خواهند شد. پخش سریال خانه پوشالی در تلویزیون دولتی ایران بیانگر تمایل دست‌اندرکاران صدا و سیمای ایران برای نقد نظام سیاسی آمریکا و نمایش لابی‌گری‌ها و فساد سیاستمداران آمریکایی است. این سریال آمیخته‌ای از واقعیت و تخیل نویسندگانش است اما به نوعی تداعی‌کننده رقابت‌های انتخاباتی میان هیلاری کلینتون و ترامپ است.

سریال خانه پوشالی در شبکه نمایش سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش خواهد شد. نکته جالب توجه این است که همزمان با پخش تبلیغات این سریال، مناظره انتخاباتی میان ترامپ و کلینتون به صورت زنده از شبکه خبر تلویزیون ملی ایران پخش شد که پیش از این سابقه نداشت.

سیاستمداران ایرانی سال‌هاست که می‌گویند آمریکا بزرگ‌ترین دشمن ایران است. فؤاد ایزدی تحلیلگر سیاسی ایرانی منتقد آمریکا می‌گوید که آمریکایی‌ها ظاهری شیک و تمیز دارند، آن‌ها کراوات می‌زنند و کت و شلوارهای لوکس بر تن می‌کنند اما این زیبایی‌ها ظاهری است و در پشت آن، سیاست‌هایی خصمانه و پلید علیه ملت‌های جهان در حال برنامه‌ریزی است. وی از حامیان پخش این سریال است و اعتقاد دارد که پخش این سریال از تلویزیون دولتی ایران موجب می‌شود تا مردم بیشتر با این جزئیات پشت پرده سیاستمداران آمریکایی آشنا شوند.

شرکت سونی که حق پخش این مجموعه را در اختیار دارد هنوز در مورد پخش این سریال در ایران اظهار نظری نکرده است. اما به نظر می‌رسد که حق کپی رایت برای پخش این سریال در ایران صادر نشده و به صورت غیرقانونی دوبله و آماده نمایش شده است.

در ایران به نظر می‌رسد که اکثر مردم از پیروز شدن ترامپ در انتخابات استقبال نمی‌کنند. روزنامه جهان اقتصاد که یک نشریه اقتصادی در ایران است، با استقبال از رسوایی اخیر ترامپ و لو رفتن فایل صوتی او و اظهاراتش در مورد مسائل جنسی، تیتر زده بود که آیا این به معنای پایان ترامپ است؟

بسیاری از ایرانیان کلینتون را ترجیح می‌دهند چرا که به نظر آن‌ها شر کمتری دارد. مردم ایران پس از توافق اتمی خواهان کمتر شدن تنش‌ها با غرب هستند. یک پیرمرد ایرانی که راننده تاکسی بود گفت: من توی اخبار اون مرد با موهای بور رو دیدم که با خشونت و نفرت از جنگ حرف میزد. امیدوارم اون برنده انتخابات آمریکا نباشه چون به نظر میاد دیوونه‌ست و هیچی درمورد ایران و مردمش نمی‌دونه.

سعید لیلاز، اقتصاددان معتقد است که هیچ کدام از کاندیداهای فعلی ریاست جمهوری آمریکا نمی‌توانند توافق اتمی اوباما و ایران را بر هم بزنند اما در صورت پیروزی ترامپ تنش‌ها میان ایالات‌متحده و ایران بیشتر خواهد شد. لیلاز می‌گوید پیروزی ترامپ می‌تواند موقعیت روحانی را در ایران تضعیف کند. او معتقد است که درصورت پیروزی تندروها در انتخابات آمریکا، تندروهای ایرانی نیز شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات ایران پیدا خواهند کرد.

یک دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی در ایران به من گفت که اکثراً در ایران تصور می‌شود که دموکرات‌ها از جمهوری خواهان بهتر هستند اما باید توجه داشت که اختلافات ایران و آمریکا بسیار عمیق‌تر از چنین مسائلی است و در ارتباط میان دو کشور تفاوتی میان این احزاب وجود ندارد.

فؤاد ایزدی تحلیلگر سیاسی می‌گوید:"وقتی ما در مورد سریال خانه پوشالی صحبت می‌کنیم منظورمان یک داستان خیالی نیست، این یک واقعیت موجود در آمریکاست که در برخوردهای میان ترامپ و کلینتون در رقابت‌های چند ماه اخیرشان می‌توان نمود آن را مشاهده کرد، این یک حقیقت است، یک حقیقت تلخ."
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج