۴۰۵۰۷۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

آلمان بودجه نظامی خود را افزایش می دهد

بر اساس اعلان صدر اعظم آلمان در راستای توافقاتی که با آمریکا صورت گرفته است، این کشور بودجه دفاعی خود را در سال های آینده افزایش چشمگیری می دهد.

خبرگزاری تسنیم: به گزارش نشریه "دی سایت"، دولت آلمان به گفته "آنگلا مرکل" صدر اعظم این کشور در سال های آینده پول بیشتری را برای ارتش آلمان هزینه کرده و بودجه نظامی این کشور را افزایش می دهد.

مرکل در سخنانی تصریح کرد که آلمان به آمریکا وعده داده بودجه ۱.۲ درصدی آلمان در این بخش را به ۲ درصد تولید ناخالص داخلی افزایش دهد. کشورهای عضو ائتلاف نظامی ناتو در سال ۲۰۱۴ در این باره با هم توافق کرده اند.

به گفته صدر اعظم آلمان در این سال بودجه دفاعی آلمان ۳۴.۳ میلیارد یورو است که باید تا سال ۲۰۲۰ به ۳۹.۲ میلیارد یورو افزایش پیدا کند. اما برای رسیدن به هدف دو درصد باید این بودجه به بیش از ۶۰ میلیارد یورو افزایش پیدا کند که حدود ۲۰ میلیارد یورو بیشتر از آن چیزی است که در حال حاضر برنامه ریزی شده است.

مرکل که امروز در نشستی در پادربورن آلمان سخن می گفت همچنین تصریح کرد که رئیس جمهور آمریکا به وی گفته است که این وضعیت نمی تواند به همین شکل باقی بماند که آمریکا ۳.۴ درصد تولید ناخالص ملی خود را برای امنیت هزینه کند اما متحد تنگاتنگ آن در ناتو ( آلمان) فقط ۱.۲ درصد را در این زمینه هزینه کند.

مرکل در این باره گفت: ما سریعا نمی توانیم به چنین هدفی دست پیدا کنیم اما باید چشم انداز روشنی را در این باره ارائه دهیم. بخصوص اینکه بسیاری اختلافات و درگیری ها امروز در جلوی در خانه اروپا قرار دارد.

صدر اعظم آلمان همچنین از علاقه کشورش و اروپا برای مراقبت از مناسبات تنگاتنگ با آمریکا خبر داده و همچنین از تمایل خود برای داشتن روابط دوستانه با روسیه سخن گفت. وی در عین حال با نگاهی به بحران اوکراین تاکید کرد که نباید اصولی مانند تمامیت ارضی کشورها زیر پا گذاشته شود.

انسجام اتحادیه اروپا مهم تر از پرداختن به خواسته های انگلیس است

صدر اعظم آلمان همچنین در بخش دیگری از سخنانش انسجام اتحادیه اروپا را مهم تر از توجه به تمایلات و خواسته های انگلیس دانسته و دادن امتیازات به این کشور و پذیرفتن درخواست های لندن بعد از خروج از این اتحادیه برای محدودیت در اصول آزادی های اساسی این اتحادیه را رد کرد.

انگلیس خواستار محدودیت در تردد آزادانه نیرو و خدمات که از اصول اساسی اتحادیه اروپا بوده می باشد و در عین حال خواهان دسترسی به بازار داخلی اتحادیه اروپا است.

مرکل تصریح کرد که اگر انگلیس در آینده از تردد آزادانه کارگران اروپایی به این کشور جلوگیری کند دسترسی کامل به بازار واحد اروپا را دریافت نخواهد کرد.

صدر اعظم آلمان درباره تقلید دیگر کشورها از انگلیس در این زمینه هشدار داده و گفت: اگر من این روند را آغاز کنم که در آزادی تردد توافقاتی را با انگلیس انجام دهم بنابراین فردا کشورهای دیگر چنین درخواست هایی را ارائه می دهند. به این ترتیب اتحادیه اروپا مرحله به مرحله همه آزادی های اساسی خود را از دست می دهد و بسیاری چیزها در معرض خطر قرار می گیرد.

انگلیس در نظر دارد بعد از خروج از اتحادیه اروپا دسترسی شهروندان اروپایی به این کشور را محدود کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج