۴۰۵۰۸۵
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

گیل آبادی :

تهران بزودی به شهر پاک تبدیل می شود

رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در اجلاس شهرداران جهان گفت: تهران ظرف ۵سال آینده به یک شهر پاک تبدیل می‌شود.

خبرگزاری مهر: در راستای استقبال مدعوین و رسانه ها از ارائه نقطه نظرات تهران در اجلاس UCLG، برخی روزنامه ها و شبکه های خبری به گفت و گو با رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران اقدام کردند.

شهرام گیل آبادی که به نمایندگی از شهردار پایتخت در این اجلاس حضور پیدا کرده بود نیز در مصاحبه با تعدادی از این خبرنگاران به سوالات آنان پاسخ داد. برخی از پرسش های مطروحه و پاسخ های ارائه شده در ادامه می آید:

با توجه به تجارب موفقی که شما در اداره شهر تهران داشته اید، ارزنده ترین تجربه ای که بخواهید به بوگوتا و یا دیگر شهرها منتقل کنید، چیست؟

تهران چشم اندازی را برای خود تعریف کرده است که ظرف ۵سال آینده به یک شهر پاک تبدیل شود. یکی از لازمه های رسیدن به شهر پاک، توجه به توسعه حمل و نقل عمومی و شهری انسان محور است. بدون شک شهرها برای انسان ها باید طراحی شوند و انسان ها باید در شهرها زیست شهری مطلوب را داشته باشند و با آرامش زندگی کنند. یکی از موضوعاتی که مدیریت شهری تهران برای آن برنامه ریزی کرده است توسعه حمل و نقل عمومی است که این تنها یکی از ۱۱ شاخصه ای است که برای زیست شهری بهتر شهروندان در تهران در حال پیگیری است.

منظور شما از حمل و نقل عمومی کدام یک از مدهای حمل ونقلی است؟

حمل و نقل عمومی به اشکال مختلف می تواند مد نظر باشد که یکی از آنها مترو است. همان طور که می دانید و در شاخصه های جهانی هم مطرح شد تهران در حوزه توسعه مترو رکورددار دنیاست. تا ۵سال قبل بیشترین رکورد ساخت مترو در دنیا ۱۶ کیلومتر بود، اما در سال قبل ۳۷کیلومتر مترو در تهران احداث شد. بنا داریم تا پایان سال نیز ۱۰۰ کیلومتر دیگر افتتاح کنیم. این در حالی است که کاملا از ذهن متخصصان دور است که در یک سال بتوان زیرساخت های لازم برای ساخت و بهره برداری از ۱۰۰کیلومتر مترو را فراهم کرد و در اختیار مردم قرار داد. ما در ساخت مترو تمام شیوه های رایج دنیا را به کار گرفته ایم و درنهایت به شیوه ای جامع و البته بومی دست پیدا کرده ایم. در حال حاضر هم آماده هستیم تا در راستای ایجاد زیست شهری مناسب شهروندان این تجربه را در اختیار شهرهای مختلف ازجمله بوگوتا قرار دهیم. در اینجا لازم می دانم به رییس جمهور محترم کلمبیا و شهردار محترم شهر بوگوتا تبریک بگویم که اعلام کردند که در سال آینده ساخت یک خط مترو در بوگوتا آغاز خواهد شد.

شما به مشکل ترافیک اشاره کردید از دید شما چه مشکلات دیگری در بوگوتا وجود دارد و توصیه تان برای رفع آنها چیست؟

مشکلات زیادی را در بوگوتا دیدم. یکی از مشکلات جدی وضعیت زباله و پسماند این شهر است که باید فکر جدی برای آن شود. ما در تهران با اینکه حجم بالای تولید زباله را داریم، اما توانستیم این مشکل را تقریبا حل کنیم. در این رابطه از مسئولان شهر بوگوتا و رسانه ها دعوت می کنم تا با بازدید از نحوه جمع آوری و مراکز امحا و بازیافت زباله های تهران، همکاری جدی تری در این زمینه بین دو شهر شکل گیرد چرا که معتقدیم باید برای همه شهروندان دنیای بهتری ساخته شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      :-|

    • بدون نام

      از غرب به شرق و مرکز تهران مخصوصا ازادی به بالا کدوم امکانات عمومی شهرداری هست اتوبانها صبح هم بسته است عصر هم بسته است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج