۴۰۵۱۶۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

خطر گودبرداری‌ های عمیق در شمال تهران

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری با اشاره به اینکه گودبرداری‌‌های عمیق ریسک بالایی برای شهر تهران دارند، گفت: گودبرداری‌های عمیق بویژه در قسمت‌های شمالی شهر به مسیر قنات‌ها برخورد می‌کنند و این در حالی است که هیچ‌کدام از قنات‌های تهران خشک نیستند.

روزنامه ایران: دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری با اشاره به اینکه گودبرداری‌‌های عمیق ریسک بالایی برای شهر تهران دارند، گفت: گودبرداری‌های عمیق بویژه در قسمت‌های شمالی شهر به مسیر قنات‌ها برخورد می‌کنند و این در حالی است که هیچ‌کدام از قنات‌های تهران خشک نیستند.
پیروز حناچی با بیان اینکه این گودبرداری‌ها هرجا می‌تواند رخ دهد و عارضه ایجاد کند، افزود: با این حال مجموعه‌های تجاری بزرگ بارگذاری مضاعف هستند، زیرا هم سطح زیادی اشغال می‌کنند و هم بواسطه بارگذاری که روی آنها صورت می‌گیرد، معمولاً حداکثر گود را برای تأمین پارکینگ و خدمات دارند، در هر صورت دیگر چنین مجوزهایی در کمیسیون ماده ۵ داده نمی‌شود، اما در گذشته مجوزهایی از این قبیل داده شده و بسیاری از اینها نیزمشکلاتی را به وجود آورده‌اند.
وی ادامه داد: البته شورای عالی شهرسازی و معماری به این موضوع ورود پیدا کرده است، اما به لحاظ مشکلات عمومی شهر نمی‌خواستیم همه این طرح‌ها را متوقف کنیم، هرچند اقداماتی انجام دادیم که شهرداری مسیرش را تغییر دهد و چنین مجوزهایی که هم برای شهر و هم برای شهروندان پیامد دارد؛ صادر نکند، این گونه طرح‌ها حتی برای سرمایه‌گذاران نیز در آینده عارضه دارد، در حالی که اکنون شاید آنها متوجه مسائل فنی مربوط به این قضایا نباشند.
حناچی درباره تأثیر گودبرداری‌های عمیق در تهران و تأثیر احتمالی آن بر آب‌های زیرزمینی و فرونشست زمین گفت: ما در حال بررسی این موضوع به صورت عمومی هستیم، در دنیا گودهای عمیق بالای ۲۵ متر را با ریسک بسیار بالایی همراه می‌دانند، در حالی که ما در تهران گودهای ۵۰ یا حتی ۷۰ متری و به تعداد زیادی گودهای بالای ۴۰ متر داریم که نمی‌توانیم بگوییم؛ اینها عارضه‌ای را ایجاد نمی‌کنند.وی ادامه داد: تهران شهری است که تعداد زیادی قنات دارد و تخمین می‌زنند که بالای ۱۰۰۰ قنات در منطقه عمومی تهران وجود داشته باشد، اصلاً علت پیدایش این شهر و ری، قنات‌های پای رشته کوه البرز بوده است، بنابراین نمی‌توانیم؛ بگوییم این گودهای عمیق هیچ عارضه‌ای ندارند، بویژه در قسمت‌های شمالی شهر که این ساخت‌وساز‌ها و گودبرداری‌ها به مسیر قنات‌ها بیشتر برخورد می‌کنند.

وی در ارتباط با این مسأله که شاهدیم اعضای شورای شهر تنها به دادن تذکر در مورد مشکلات حوزه شهری بسنده می‌کنند و ورود جدی به تخلفات و اشتباهات ندارند، اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی شورای شهر نظارت است که این نظارت تنها شامل مسائل مالی نیست، بلکه بحث‌های فنی و تخصصی را نیز شامل می‌شود و معنای عام دارد. شاید اعضای شورای شهر دقیقاً براساس وظایفی که بر گردشان است؛ رفتار نمی‌کنند.
حناچی همچنین درباره پرونده واگذاری املاک از سوی شهرداری تهران به برخی افراد خاص با تخفیف و تسهیلات زیاد، گفت: اظهار نظر در مورد اصل این پرونده بر عهده قوه قضائیه و دستگاه‌های نظارتی است، اما به طور کلی کسانی که وظیفه نظارت دارند، چه نظارت عالیه و چه نظارت محلی؛ نباید از دستگاهی که باید به آن نظارت کنند، مستقیم یا غیرمستقیم منتفع شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج