جاباما
۴۰۵۳۵۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

زائران کربلا در راه بازگشت

۹۰ هزار زائر ایرانی که در ایام تاسوعا و عاشورا خود را به کربلا رسانده بودند در حال برگشت به وطن از طریق شهر مرزی مهران هستند.

خبرگزاری ایرنا: ۹۰ هزار زائر ایرانی که در ایام تاسوعا و عاشورا خود را به کربلا رسانده بودند در حال برگشت به وطن از طریق شهر مرزی مهران هستند.

مراد ناصری گفت: موج اصلی بازگشت زائرین دهه اول محرم از کربلای معلی از روز گذشته شروع شده و همچنان روبه افزایش است.
وی با یاد اوری اینکه در ایام تاسوعا وعاشورای سال گذشته ۷۰ هزار تردد زائر از مرز بین المللی مهران ثبت شده به افزایش سالانه زائران اشاره کرد و گفت: دراین چند روز نزدیک ۹۰ هزار نفر زائر از مرز مهران تردد کرده اند.
وی با ذکر اینکه مرز مهران نزدیکترین نقطه مرزی کشور به کربلای معلی است پیش بینی کرد: افزون بر زائرینی که از مرز بین المللی مهران به عراق رفته اند ۳۵ تا ۴۰ درصد زائران که از مرزهای دیگر اعم از هوایی و زمینی به کربلا مشرف شدند در برگشت مرز مهران را انتخاب کنند.
فرماندار مهران از هماهنگی دستگاه های متولی برای مهیا کردن موارد ضروری بازگشت زائرین از مرز بین المللی این شهرستان خبر داد و خاطر نشان کرد: خدمتگزاران و خادمان زائرین امام حسین (ع) هم در استان ایلام و هم در شهرستان مرزی مهران آمادگی کامل و کافی را برای خدمتگزاری هر چه بهتر به زائرین فراهم کرده اند.
وی با قدردانی از اداره گذرنامه شهرستان مهران افزود: به منظور تسهیل در بازگشت زائران به وطن گیت های پایانه مرزی مهران به صورت شبانه روزی فعال هستند.
ناصری اضافه کرد: با هماهنگی انجام گرفته ، خودروهای جمعی و حتی با استفاده از خودروهای ناوگان درون شهری هم اکنون به اندازه نیاز برگشت زائران به مقصد ، در پایانه مرزی مهران استقرار یافته است.
مرز بین المللی مهران در جنوب باختری و فاصله ۹۰ کیلومتری شهر ایلام کانون اصلی آمد و شد زائران و دیگر گردشگران عراق و ایران است به نحویکه در شرایط عادی به طور میانگین روزانه شش هزار زائر ایرانی و عراق از این گذرگاه مرزی سفر می کنند که در دهه اول محرم روزانه به بیش از ۱۵ هزار نفر افزایش یافت.

امنیت بالا و نزدیکی به شهرها و مکان های مقدس و بغداد پایتخت عراق از مهم ترین عوامل استقبال و انتخاب مهران به عنوان گذرگاه زائران عتبات عالیات عراق و ایران است.
انتظارمی رود در اربعین امسال شمار ورودی و خروجی زوار سوگوار ایرانی و غیر ایرانی برای شرکت در آیین راهپیمایی اربعین از راه مرز مهران به حدود 2.5 میلیون نفر برسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج