جاباما
۴۰۵۶۱۳
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

احتمال افزایش تعداد اعضای شورای شهر تهران

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: در کمیسیون فرعی دولت پیشنهاد افزایش تعداد اعضای شورای اسلامی شهر تهران تا ۳۵ نفر را مطرح کردیم که مورد قبول واقع شد و این موضوع به کمیسیون اصلی ارجاع داده شده است.

خبرگزاری تسنیم: احمد دنیا مالی؛ رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در دویست و نود و هفتمین جلسه شورا با اشاره به روند تدوین لایحه برنامه ششم خواستار توجه اعضای شورا به این امر و درج نقطه نظرات آنان برای هر چه پر بار تر شدن این لایحه با محوریت نقش مدیریت شهری شد.

وی در ادامه با اشاره به حادثه‌ای که منجر به فوت آتش‌نشان فداکار شد، گفت: در چند ماه گذشته تکرار این حوادث و فرو نشست‌ها موجب نگرانی شده است از این رو ایجاد یک کارگروه ویژه برای موضوع ایمنی و توجه پیمانکاران، مدیران پروژه و مشاوران ضروری است گرچه ما در این امر پیگیری‌های لازم را از سوی شورای اسلامی شهر تهران انجام خواهیم داد.

در ادامه رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا به جزئیات لایحه مدیریت شهری پرداخت و افزود: براساس این لایحه که به کمیسیونهای اصلی رفته است، انتخاب شهردار در شهر‌های بالای دویست هزار نفر به صورت مستقیم توسط مردم و در شهر‌های پایین دویست هزار نفر توسط شورا‌ها انتخاب می شوند که این موضوع ایراد شکلی دارد و باید ایرادات برطرف شود.

وی همچنین با اشاره به موضوع تعداد اعضای شوراها به ویژه در شهر تهران، گفت: در کمیسیون فرعی دولت خاصه موضوع افزایش تعداد اعضای شورای اسلامی شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت که ما پیشنهاد افزایش اعضا تا ۳۵ نفر را دادیم که در این کمیسیون مورد قبول واقع شد و این امر به کمیسیون اصلی ارجاع داده شده است که البته فکر نمی‌کنم به این دوره برسد.

در ادامه مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر در طی چند هفته اخیر این موضوع بررسی شود در دوره آتی نیز قابل اجرا خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کریمی

      هرچه تعداد اعضای شورای شهر بیشتر باشد دخالت در امور شهرداری بیشتر برای کسب امتیاز شخصی و فساد در بین اعضا هم زیاد تر میشود در این دوره ۳۱ نفر چه گلی به سر مردم تهران زدند که ۳۵ نفر بخواهند بزنند چه نظارتی میکنند؟ در خواب بسر میبرند؛ همین بیست و یک نفر هم که در دوره جدید میخواهند راه پیدا کنند هم زیاد است.همان ۱۵نفر سابق کفایت میکند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج