۴۰۵۶۳۲
۵ نظر
۵۰۰۶
۵ نظر
۵۰۰۶
پ

نگاهی به حکم قاتل دو محیط‌بان هرمزگانی

رئیس اداره حقوقی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان هرمزگان گفت: شکارچی غیرمجاز که در جریان یک جنایت مرتکب قتل دو نفر از محیط بانان در منطقه گنو هرمزگان شده بود با حکم دادگاه به دو فقره قصاص نفس با طناب دار درملأعام محکوم شد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس اداره حقوقی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان هرمزگان گفت: شکارچی غیرمجاز که در جریان یک جنایت مرتکب قتل دو نفر از محیط بانان در منطقه گنو هرمزگان شده بود با حکم دادگاه به دو فقره قصاص نفس با طناب دار درملأعام محکوم شد.

غلامرضا مظفری با اعلام این خبر افزود: پرونده قتل دو محیط بان منطقه گنو هرمزگان در شعبه۲ دادگاه کیفری یک استان مورد رسیدگی قرار گرفت و درنهایت حکم قصاص نفس قاتل صادر شد.

وی اضافه کرد: طبق این حکم "حسین.آ"، فرزند محمد به دو فقره قصاص نفس با طناب دار درملأعام و تحمل پنج سال حبس تعزیری محکم شده است.

روایتی از گذشته

این جنایت روز سوم تیرماه اتفاق افتاد؛ ماجرا از این‌قرار بود که دو محیط‌بان به نام‌های محمد دهقانی و پرویز هرمزی هنگام گشت زنی در منطقه متوجه حضور دو شکارچی غیرمجاز شدند. محیط بانان خود را به شکارچیان رساندند تا آن‌ها را به خاطر حضورشان در آنجا بازخواست کنند اما وقتی یکی از محیط‌بانان به شکارچیان نزدیک شد، یکی از آن‌ها که جوان‌تر بود از فاصله نزدیک به‌سوی وی شلیک کرد. محیط‌بان دوم می‌خواست از همکارش حمایت کند اما شکارچی جوان دو گلوله نیز به‌سوی او شلیک کرد. آن‌ها بعد از این جنایت با سرقت سلاح و دوربین محیط‌بانان به مکان نامعلومی گریختند.

از دستگیری تا اعتراف

به دنبال این جنایت به دستور محسن مینا، بازپرس جنایی بندرعباس تحقیقات ویژه‌ای برای دستگیری عاملان این جنایت آغاز شد و چند ساعت بعد متهمان که پدر و پسری به نام‌های محمد و حسین هستند، در منطقه‌ای دورافتاده دستگیر شدند.

متهمان در همان بازجویی‌های اولیه به قتل ۲محیط‌بان اعتراف کردند و اظهارات‌شان نشان داد که حسین - ۳۰ساله- عامل اصلی قتل هر دو محیط‌بان است. او در اعترافاتش گفت برای این‌که محیط‌بانان سلاح غیرمجاز او را توقیف نکنند دست به جنایت زده است.

به‌این‌ترتیب متهمان در حضور بازپرس جنایی صحنه جنایت را بازسازی کردند و پرونده اتهامی‌شان با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان هرمزگان فرستاده شد.

محکومیت متهم اصلی به قصاص درملأعام

چند روز قبل متهمان در دادگاه محاکمه شدند و در انتظار رأی دادگاه بودند تا این‌که دیروز حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکبری، رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها از محکومیت متهم اصلی به قصاص درملأعام خبر داد.

به گفته وی باوجود صدور این رأی در دادگاه، این حکم قطعی نیست و در صورت اعتراض متهم، باید در دیوان عالی کشور نیز موردبررسی قرار گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      در مورد قتل محیط بان و شکارچی باید به عرض برسانم که کشور را عقده ای بار آوردن. چرا من و امثالهم باید از گرسنگی و فقر اقدام به شکار حیوانات کنیم. که در مواقع دستگیری با خود فکر کنیم اگر نه کشم کشته میشوم و محیط بان بیچاره هم اینطور فکر کند. من متاسفم.........

    • دایی احمد از یزد

      چرا باید 4 نفر زندگی خودرا فدا کنند اخه چرا چرا چرا

    • بدون نام

      با سلام
      ...............
      باید تمهیداتی اندیشیده شود...
      در موارد اینچنینی که محیط بان و شکارچیان غیر مجاز به هم نزدیک میشوند؛ اگر محیط بان به شکارچی غیر مجاز شلیک کند به خاطر شکار یک حیوان یا یک پرنده جان یک انسان گرفته شده که خود نیز مشکل بزرگی است و از نظر شرعی ایراد دارد و اگر شکارچیان غیر مجاز نیز به محیط بانان شلیک کنند و محیط بان کشته شود باز یک انسان برای حفظ محیط زیست جان خود را از دست میدهد و عمل شکارچیان غیر شرعی و غیر قانونی است...
      پس؛ باید تمهیداتی اندیشیده شود و قوانینی به تصویب برسد و محیط بانان به دوربینهای پیشرفته و فیلمبردار مجهز گردند که در صورت مواجهه با چنین صحنه هایی با فیلمبرداری و عکس گرفتن از شکارچیان غیر مجاز ، آنها را به دادگاه معرفی و بعد از اخذ مجوز از دستگاه قضا، نیروی انتظامی مسولیت دستگیری شکارچیان غیر مجاز را در شرایط آرام به سر انجام رسانند.....
      نه اینکه محیط بان به شکارچی غیر مجاز نزدیک و برای دستگیری آنها اقدام کند که در این صورت هر کدام از دو طرف تسلیم نمیشوند و به طرف همدیگر شلیک میکنند و چه محیط بان و چه شکارچی غیر مجاز کشته یا زخمی شوند بسی جای سوال دارد....
      باید طرحی نو دراندازیم...

    • کامروا

      واقعا عالی بود نظرت جناب (بدون نام ۱۸:۴۲مورخ ۹۵/۷/۲۵) اصلا چرا به خاطر یک حیوان یک انسان زندانی ویا کشته شود حیوان باارزشتراست یا شکم گرسنه ی کودکان این خانواده شکارچیان٬ شکارچیان خب از دزدان وقاچاقچیان واختلاس کنندگان بهترند .ووقتی درجریان ۳۰۰۰ هزار میلیاردی اختلاس به جزسران که اعدام شدن بسیاری از متهمین دیگر بااحترام وکمی مجازات مواجه شدن چرا یک شکارچی به این صورت برخورد شود .و باید برادران عزیز وزحمت کش محیط بان بااین شرایط که برای بعضی از اختلاس کنندگان درحال حاض درجامعه هست کمی قیاس کنند وتاآنجا که احتمال دارد باکسی درگیر نشوند وفرزندان یک خانواده رابی سرپناه نکنند. که یک حیوان کجا ویک کودک گرسنه کجا

    • بدون نام

      بخاطرحیوان
      چراانسانهاهمدیگررا
      میکوشندخدایاکجایی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج