۴۰۵۶۹۳
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

کشف جدید دانشمندان در کاهش سرعت پیر شدن

دانشمندان راهی پیدا کرده اند که می تواند مغز را برای همیشه جوان نگه دارد. جوان ماندن مغز به معنای توقف زوال مغز و کاهش روند پیری انسان است.

وب سایت کلیک: دانشمندان راهی پیدا کرده اند که می تواند مغز را برای همیشه جوان نگه دارد. جوان ماندن مغز به معنای توقف زوال مغز و کاهش روند پیری انسان است.
کشف جدید دانشمندان در کاهش سرعت پیر شدن

دانشمندان در هنگام مطالعه ای به طور تصادفی متوجه شدند که روند پیری مغز در موش های آزمایشگاهی را می توان با آلتراسوند یا صوت درمانی کاهش داد.

از این روش برای جلوگیری از تقلیل در ساختار سلول های مغز در هیپوکامپ (یک منطقه مهم برای یادگیری و حافظه) استفاده می شد. در حال حاضر، پیش بینی می شود که با استفاده از این روش، در آینده مردم می توانند مغز خود را مانند یک ماشین تنظیم کنند.

این نتایج اولیه تعجب پژوهشگران دانشگاه کوئینزلد را برانگیخت. در واقع آن ها در مطالعه خود تصور این یافته را نداشتند. دانشمندان انتظار داشتند که این درمان به مغز آسیبی نرساند ولی در کمال ناباوری یک راه برای کاهش سرعت پیری مغز یافتند. این موضوع در راستای همان تحقیقات سال قبل است که تیم پژوهشی توانسته بود با استفاده از فراصوت روند آلزایمر ار در موش معکوس کنند.

آنچه پژوهشگران از یافته خود برداشت کردند، این است که یا استفاده از فراصوت می توان تغییر در ساختار سلول های مغز را کاهش داد یا کلا آن را متوقف ساخت، لااقل در مطالعه روی موش های آزمایشگاهی اینگونه به نظر می رسد.

تیم پژوهشی اکنون در حال آزمایش یافته خود هستند که ببینند آیا این یافته می تواند روند نزولی یادگیری و حافظه را متوقف سازد یا خیر. ایده تیم این است که اگر می توان مغز را در حالت جوان نگه داشت، پس قادر به نگهداشتن عکلکرد آن هستیم. این کار با فعال کردن سلول های ایمنی در مغز توسط فراصوت اتفاق می افتد.

بنابراین می توان این سلول ها را فعال کنیم که به حذف پروتئین های سمی کمک کند. این ایده به معنای سالم نگه داشتن سلول های مغزی است.

علی رغم موفقیت هایی که در زمینه درمان اختلالات مغزی بدست آمده است، اما روش جدید نیز می تواند دست آورد بزرگی در این زمینه باشد. اگر پژوهشگران بتوانند تغییرات مغز در زمان صوت درمانی را کشف کنند، پس می توانند بر روی اختلالات مغز مانند زوال عقل یا آلزایمر نیز کار کنند. یعنی بیماران در معرض خطر به این گونه اختلالات با صوت درمانی قادر به حفظ ساختار مغز خواهند بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج