۴۰۵۸۴۸
۱۳ نظر
۵۰۰۷
۱۳ نظر
۵۰۰۷
پ

آیا «پاسارگاد» در هفتم آبان تعطیل است؟

«در هفتم آبان ماه روزی منسوب به کوروش، پاسارگاد تعطیل نیست و از وورد گردشگران به این محوطه تاریخی هیچ ممانعتی نخواهد شد.»

خبرگزاری ایسنا: «در هفتم آبان ماه روزی منسوب به کوروش، پاسارگاد تعطیل نیست و از وورد گردشگران به این محوطه تاریخی هیچ ممانعتی نخواهد شد.»

به گزارش ایسنا، این اظهارات مصیب امیری ـ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس ـ در واکنش به شایعه هایی است که هفته گذشته پس از انتشار نامه ی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان درباره عدم برگزاری تورهای پاسارگاد، در فضای مجازی پخش شد.

در آن نامه خطاب به تمام دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان اصفهان و انجمن صنفی دفاتر گردشگری آن استان، نوشته شده بود؛ «برگزاری هر نوع تور گردشگری از اول تا دهم آبان‌ماه امسال به مقصد پاسارگاد شیراز "فاقد وجاهت قانونی" است.»

فریدون الهیاری ـ مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان ـ درباره‌ی ارتباط آن نامه با تجمع‌های روز منتسب به کوروش به ایسنا، گفته بود: به حسب وجود برخی ملاحظات در کشور، درخواست شده است چنین اقدامی صورت گیرد.

او گفت که این نامه از طرف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نبوده است، با این حال آن نامه که با امضای مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان همراه بود، واکنش «دیده‌بان یادگارهای فرهنگی و طبیعی ایران» را به دنبال داشت که درخواست کرده بود؛ «به جای ابلاغیه‌های فراقانونی، سازمان میراث فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی به درخواست مکرر سازمان‌های مرم‌نهاد پاسخ مثبت بدهند و با یاری یکدیگر روز هفتم آبان ماه هر سال، که یادروز گشایش و آزادسازی بابِل یا یک‌پارچگی حوزه‌ی‌ تمدنی ایران و هم‌چنین صدور منشورِ کورش است، در تقویم رسمی کشور به عنوان «روز کوروش» ثبت شود.»

در این نامه همچنین مطرح شده که «گردهمایی مسالمت‌آمیز دوستداران فرهنگ و تاریخ ایران در پاسارگاد بین یکم تا دهم آبان ماه و به ویژه هفتم آبان، نمونه‌ی خوبی از رشد و توسعه گردشگری فرهنگی است و وظیفه‌ی ذاتی همه‌ی دستگاه‌های متولی فرهنگ و گردشگری توسعه چنین برنامه‌هایی است، بنابراین ابلاغ هرگونه دستورالعملی که خلاف این رویه باعث به تعطیلی کشاندن گردشگری فرهنگی در کشور باشد، به ویژه از سوی نهادی که وظیفه‌ی توسعه‌ی گردشگری را برعهده دارد، عملی فاقد وجاهت قانونی است.»

مصیب امیری ـ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس ـ نیز در پاسخ به این واکنش ها و همچنین درباره ی ممانعت از ورود گردشگران به پاسارگاد در فاصله زمانی اول تا دهم آبان ماه، به ایسنا گفت: ما از آژانس های گردشگری در این باره نه درخواستی داشته ایم و نه نامه‌ای برای اعمال محدودیت و ممنوعیت ورود گردشگران داخلی و خارجی به محوطه پاسارگاد نوشته ایم.

وی ادامه داد: ما فقط به دلیل ازدحام بیش از حد جمعیت در آن روزها بویژه هفتم آبان، از تورگردان‌ها درخواست کرده‌ایم در آن تاریخ، تدبیر لازم را در بازدید از پاسارگاد داشته باشند و درصورت امکان جاذبه گردشگری دیگری را برای بازدید درنظر بگیرند.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس همچنین در پاسخ به این پرسش که با وجود شایعه های پخش شده درباره احتمال ممانعت از ورود گردشگران به پاسارگارد (آرامگاه کوروش) در فاصله زمانی اول تا دهم آبان، تکلیف گردشگران خارجی چیست که محدودیت زمانی برای سفر به ایران دارند و شاید فقط یک بار شانس دیدن این اثر تاریخی را داشته باشند، ‌تاکید کرد: قرار نیست پاسارگاد تعطیل شود و قرار نیست با گردشگرانی که قصد دارند در آن تاریخ به این محوطه تاریخی بروند، برخوردی شود.

جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی نیز در این باره پیگیری هایی از حراست ویژه پلیس اتباع داشته و اعلام رسمی کرده که «با توجه به استعلام های دریافت شده از استان فارس، تا این لحظه تصمیمی درباره‌ی تعطیلی پاسارگاد در روز هفتم آبان‌ماه اتخاذ نشده و خواسته شده به این شایعات در فضای مجازی دامن زده نشود.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مردی از دیار کوروش

      آخه چرا باعث تحریک مردم میشید! !!!حتما اونایی که بیانیه صادر کردن میخواستن که توریستا و گردشگران به جای آرامگاه کوروش بزرگ به شهر اونا بیان! !حتما اونجا شربت میدن!!! آخه چرا مانع درآمد زایی این اثر تاریخی و مادر تاریخ ایران میخواین بشین. رو چه حسابی این بیانیه رو صادر کردید! !؟؟ شما اگر این اثر در استانتان بود آیا چنین میکردید؟؟؟ اسم خودتونم گذاشتید سازمان گردشگری!!!""در ضمن همه جای ایران سرای من است"".{زنده باد ایران زنده باد کوروش بزرگ}

      پاسخ ها

      • سلی

        ، زنده باد کوروش بزرگ درود بر تو ای پسر آریایی

    • بدون نام

      هر کاری بکنند نمی‌توانند کوروش بزرگ را از حافظه تاریخی مردم حذف کنند.

    • بدون نام

      کوروش کیه ؟؟واقعا وجود تاریخی داره ؟؟؟؟!

    • وطندوست

      کاربر10:08دقیقه کوروش اولین فرمانروای عادل وعدالت پیشه جهان است که صلح ودوستی رو درجهان رواج داد ... تمام کشورهای جهان هفتم آبان رو درتقویم خود بنام کوروش درج کرده اند بجز کشور خودکوروش ایران.باعث تأسفه اگه ایرانی باشی و کوروش رو نشناسی.کوروش افتخارایران است بروتاریخ بخوان نه برایت بخوانند.

    • ایران

      امیدوارم ۷ آبان پاسارگاد تعطیل بشه.
      امیدوارم

    • بدون نام

      هر چقدر هم یه عده بال بال بزنن که کوروش را از چشم مردم بندازن و خرابش کنن ولی یه حس درونی و قلبی داریم به کوروش که محاله محاله محاله از عشقمان به امپراتور بزرگ و عادلمان کم شود محااااااله

    • بدون نام

      کورش کیه؟

    • بدون نام

      حاکم خونریز بود تاریخ را جعل کردن

    • بی نام

      زنده باد کورش بزرگ

    • بدون نام

      وای بر ما مردم مرده پرست

    • بدون نام

      ...
      یه سوال کوروش کیه؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      روز کورش بزرگ بر ایرانیان مبارک باد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج