۴۰۵۸۹۴
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

کاهش آمار شرارت و نزاع در دهه اول محرم

سخنگوی ناجا، در تشریح عملکرد نیروی انتظامی در دهه اول محرم گفت:‌ در دهه اول محرم پلیس در تأمین امنیت حداکثری هموطنان با تمام توان در خدمت عزاداران بود.

روزنامه ایران: سخنگوی ناجا، در تشریح عملکرد نیروی انتظامی در دهه اول محرم گفت:‌ در دهه اول محرم پلیس در تأمین امنیت حداکثری هموطنان با تمام توان در خدمت عزاداران بود.
به گفته سردار سعید منتظرالمهدی، پلیس از قبل با تعیین و تشریح وظایف و مأموریت‌های مربوط به یگان‌های عملیاتی درگیر مأموریت، به گونه‌ای نظم و امنیت پرچمداران نهضت حسینی را در ایام محرم بر عهده گرفت که کوچکترین هتک حرمتی به این آیین جاودانه مذهبی وارد نشد و عزاداران با فراغ بال و در کمال امنیت، نظم و آرامش عزای حسینی را برگزار کردند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی پیش از این ایام با تهیه و ابلاغ طرح ویژه آمد و شد، برای ایجاد تسهیلات و روان‌سازی تردد به حدود یکصد هزار هیأت، تکایا و همچنین دسته جات عزاداری، امنیتی مثال زدنی را برقرار کرد، گفت:‌ اشراف داشتن و ارتقای آمادگی عملیاتی در مرزهای کشور، تشدید مراقبت از مرزها با بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های موجود و نیز هشیاری کامل در جلوگیری از ترددهای غیرمجاز در نوار مرزی علیرغم تمام تهدیدها، برخورداری از امنیت دو طرفه با نشست‌های مشترک در سطوح مختلف مرزبانان درجه یک کشورهای هم مرز با هدف ارتقای تعاملات و دیپلماسی بین کشورها تنها بخشی از اقداماتی هستند که در قبل، حین و بعد از ایام عزاداری توسط مرزبانی انجام گرفت.
سخنگوی ناجا از به کارگیری بیش از 30 هزار نیروی ویژه انتظامی - عملیاتی و ترافیکی خبر داد و افزود:‌طی این مدت پیشگیری از اعمال خرافی با شناسایی افراد مؤثر و محرک نیز تشدید شد.
به گفته منتظرالمهدی در برخی از حوزه‌ها و جرایم از جمله وقوع سرقت مسلحانه، سرقت از مغازه، سرقت از منزل، سرقت به عنف، تجاوز به عنف، کیف قاپی، وقوع شرارت همچون چاقو و قمه کشی و نزاع و درگیری اعم از فردی و دسته جمعی در دهه اول محرم نسبت به 10 روز قبل به ترتیب چهار، 11، هفت، 15، 17، 35، 26 و 11 درصد کاهش داشته و البته در کل وقوع سرقت‌های مهم در این مدت با کاهش 11 درصدی همراه بوده است.
وی ادامه داد:‌ همچنین با متصور بودن عملیات تروریستی توسط گروهک‌های تکفیری در استان فارس، با مشارکت و همکاری مأموران اطلاعات استان بلافاصله طرح‌های کنترل اطلاعاتی و انتظامی توسط پلیس در سراسر استان به مرحله اجرا در آمد و در همین راستا، گروهی از تروریست‌ها در یکی از شهرستان‌های جنوبی استان فارس در حال تهیه مقدمات عملیات تروریستی بودند که بلافاصله تیم‌های ویژه عملیاتی پلیس در چند عملیات ضربتی 11 نفر را دستگیر کردند و از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری به عمل آوردند.
به گفته وی در این عملیات پیش دستانه بیش از ده‌ها دستگاه خودرو و موتورسیکلت بازبینی و توقیف شد و بالغ بر بیش از یکصد کیلوگرم مواد منفجره و متعلقات مربوطه و یک قبضه سلاح جنگی کشف و ضبط شد.

منتظرالمهدی اضافه کرد: در حوزه پلیس گذرنامه در دهه اول محرم به منظور تسریع در خروج زائرین برای عزیمت به کربلای معلی با افزایش 65 درصدی خروج از گیت‌های مرزهای شلمچه، چزابه، و مهران برای زیارت روبه‌رو بودیم که در کمتر از 72 ساعت بالای 16 هزار گذرنامه صادر شد و زایرین بدون کوچکترین مشکلی اعزام شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این نشون میده شروها و بزه کارا هم رفتن هیئت

    • بدون نام

      یعنی کسانی که در مواقع دیگر شرارت میکنند، در دهه اول محرم به احترام این ماه عزیز شرارتشان را موقتا کنار می گذارند. درود بر شرف این عزاداران که حرمت این ماه را حفظ میکنند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج