۴۰۵۹۸۲
۳ نظر
۵۰۶۱
۳ نظر
۵۰۶۱
پ

چرا کره ای ها عرق نمی کنند؟!

دانشمندان کشف کرده اند که یک ژن باعث ایجاد بوی بد عرق در بدن انسان می شود. عرق به خودی خود بو ندارد، بلکه در اثر فرآیند باکتریایی بوی بدی پیدا می کند. دانشمندان دانشگاه بریستول این ژن را ABCC۱۱ نامیده اند و همین ژن است که تعیین می کند، جرم گوش افراد خشک باشد یا مرطوب.

وبسایت تابناک باتو: برای بسیاری از مردم، استفاده از ضد تعریق ها به یک کار روزمره مثل مسواک زدن و شستن صورت تبدیل شده است، حال آنکه تقریبا هیچ یک از کره ای ها مشکلی به نام عرق کردن و بوی بد آن را ندارند، به طوری که بازار خرید و فروش ضد عرق ها، دئودرانت ها و اسپری های خوشبو کننده در میان کره ای ها کساد است؛ اما چرا؟!
چرا کره ای ها عرق نمی کنند؟!

دانشمندان کشف کرده اند که یک ژن باعث ایجاد بوی بد عرق در بدن انسان می شود. عرق به خودی خود بو ندارد، بلکه در اثر فرآیند باکتریایی بوی بدی پیدا می کند. دانشمندان دانشگاه بریستول این ژن را ABCC۱۱ نامیده اند و همین ژن است که تعیین می کند، جرم گوش افراد خشک باشد یا مرطوب. تحقیقات نشان می دهد افرادی که جرم گوش خشک دارند، فاقد ژن یاد شده هستند و عرق آنها هم بو ندارد.

چرا کره ای ها عرق نمی کنند؟!

بنا بر این گزارش، تحقیقات منتشر شده در Journal Investigating Dermatology در سال ۲۰۱۳ که روی ۶۴۹۵ انگلیسی انجام شد، نشان داد که فقط ۲ درصد آنها فاقد ژن مذکور هستند. این میزان در میان مردم شرق آسیا و جزایر اقیانوس آرام، آسیای میانه و بومیان آمریکا تا حدود ۵۰ درصد بود.

چرا کره ای ها عرق نمی کنند؟!

نکته جالب اینکه تقریبا تمام کره ای ها فاقد ژن تولید کننده بوی بد عرق بودند. در واقع کره ای ها هم عرق می کنند؛ اما عرق آنها به دلیل تفاوت های ژنتیکی بو ندارد. تحقیقات نشان می دهد که کره ای ها، چینی ها و ژاپنی ها دچار یک «جهش ژنتیکی» شده اند که از ایجاد ترکیبات عرق با مواد باکتریایی تولید کننده بوی بد جلوگیری می کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فاطمه

      خوشبحاااالشون

    • آرش

      اتفاقا منم همینطوری هستم ولی عطر و اسپری استفاده میکنم

    • بدون نام

      دروغه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج