۴۰۶۰۶۰
۸ نظر
۵۰۰۸
۸ نظر
۵۰۰۸
پ

بازار داغ خرید و فروش نوزادان در ایران!

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: طی شش ماه گذشته شاهد افزایش آمار خرید و فروش نوزادان در سراسر کشور بوده ایم.

خبرگزاری میزان: حبیب الله مسعودی فرید؛ معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: یکی از مهمترین اقدامات سازمان بهزیستی برای جلوگیری از خرید و فروش نوزادان و کودکان، شناساندن اورژانس اجتماعی به مردم و بهره گیری از کمک های این اورژانس در مواقع اضطرار است.

وی افزود: در صورتی که مادران معتاد در بیمارستان ها وضع حمل کنند شناسایی نوزادان معتاد کار دشواری نخواهد بود اما این کار زمانی سخت می شود که این افراد در خانه های خود و در حاشیه روستاها وضع حمل می کنند.

معاون اموراجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به دلایل خرید و فروش نوزاد در سراسر کشور خاطر نشان کرد: نابسامانی خانواده ها و همچنین اعتیاد والدین از جمله مهمترین دلایل فروش نوزادان به حساب می آید.

فرید ادامه داد: بدون شک اعتیاد والدین دلیل مهمتری از فقر اقتصادی آنها به حساب می آید و به همین خاطر اعتیاد در صدر دلایل خرید و فروش نوزادان در سراسر کشور قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه نوزادان معتاد باید در بیمارستان ها تحت درمان و سم زدایی قرار گیرند، تصریح کرد: در حال حاضر با همکاری اورژانس اجتماعی وزارت بهداشت و مراکز درمانی سازمان های مردم نهاد نوزادان معتاد تحت درمان قرار گرفته و اقدامات اولیه در ارتباط با بهبودی آنها با سرعت پیگیری می شود.

فرید با اشاره به عدم صلاحیت برخی از خانواده ها در نگهداری از فرزندان خود تصریح کرد: برخی از خانواده ها صلاحیت نگهداری از کودکان خود را نداشته و در این زمینه نیز نیاز است قوه قضائیه با صدور احکام به موقع از نگهداری این کودکان در میان خانواده های آنها جلوگیری کنند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از افزایش میزان فروش نوزادان در سراسر کشور خبر داد و اظهار کرد: طی شش ماه گذشته و براساس آمار، مشخص شد که به علت افزایش اعتیاد آمار خرید و فروش نوزادان نیز بالاتر رفته است اما باید به این موضوع توجه شود که در رابطه با خرید و فروش کودکان نمی توان به آمار چندان رسمی دست پیدا کرد.

وی افزایش وظایف محوله به سازمان بهزیستی کشور را یکی از اصلی ترین معضلات پیش روی این سازمان دانست و بیان کرد: به دلیل تعدد وظایف سازمان بهزیستی، این سازمان نیاز به حمایت های بیشتر داشته و درصورت تخصیص اعتبار قابل توجه به این سازمان می توانیم بیش از پیش به اموری از جمله خرید و فروش نوزادان ورود پیدا کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • زاهد

      حروم و حلال بودن این بچه ها هم بماند

      پاسخ ها

      • سارا 20

        به نظر من فرقی نمیکنه حلال باشه یانه مهم اینکه اون بچه این انتخاب رو نداشته پس معصومه

    • دلسوخته

      باید لوله مردان و زنان معتاد بسته شود تا نتوانند بچه دار شوند و بر فاجعه بیافزایند. یا اینکه اگر بچه دار شدند موقع زایمان لوله بسته شود تا دیگر بچه دار نشوند.

    • بدون نام

      این جای دلواپسی ندارد احیانا ؟؟؟؟؟؟

    • وطندوست

      مهم اینه که کنسرت وفوتبال نباشه ! خودسوزی خودفروشی بچه فروشی کلیه فروشی فقر فساد فحشا دزدی وغارت بیت المال دور دور بچه های نوکیسه های غارتگر ثروت ملی اختلاسهای روزی سه هزار میلیاردی که دلواپسی نداره ........... کجایید وجدانتان رو به چه فروخته اید؟؟؟............. به داد مردم فقرزده وگرسنه برسید به داد کشور برسید که چندسال دیگه کشوری بحران زده و خالی از سکنه خواهدبود..............

    • بدون نام

      @زاهد
      مگه ميخواي بخوريشون كه نگران حلال و حرام بودنشون هستي؟
      @وطندوست
      بيخودي دلواپسي اين كشور هرگز از سكنه خالي نخواهد شد هم كلي مهاجر از كشوراي اطراف داريم همينكه به بعضيا واقعا داره خوش ميگذره

    • وطندوست

      17:47من تسلیم درودبه شرفت عین حقیقت رو گفتی موافم..

    • وطندوست

      17:42حرف حق جواب نداره من تسلیم. اینو هم بذار بحساب امارهای الکی دولت. درودبه شرفت.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج