جاباما
۴۰۶۱۰۰
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

خطر تلفن همراه تان را جدی بگیرید

میزان جذب امواجی که از تلفن همراه به سمت گوش می آید، با توجه به فاصله تلفن همراه از گوش و فرکانس موجود متفاوت است ولی به طور معمول بیش از ۷۰ درصد امواج به وسیله بافت جمجمه و مغز جذب می شود و به شکل انرژی حرارتی درمی آید. اگرچه عوامل گوناگونی از جمله فاصله تلفن همراه از گوش و میزان فرکانس در جذب امواج موثرند اما اثر زیانبار صحبت بی وقفه با تلفن های همراه آشکار و بدیهی است.

ماهنامه پیام یاقوت: شاید در گذشته نه چندان دور باور این موضوع برای بشریت سخت و غیرقابل هضم بود که روزی فرا رسد که قریب به ۵ میلیارد نفر در جهان از وسیله ای به نام موبایل استفاده خواهندکرد، وسیله ای که اکثر ما حتی حاضر نیستیم لحظه ای آن را از خود جدا کنیم. حال شاید وقت آن فرا رسیده که با دانستن این موضوع که چقدر این وسیله می تواند برای سلامتی شما خطرآفرین باشد، راضی شوید کمتر با گوشی موبایلتان وقت سپری کنید.حال تصور کنید که ما در چه دنیای از امواج تلفن های همراه زندگی می کنیم.
میزان جذب امواجی که از تلفن همراه به سمت گوش می آید، با توجه به فاصله تلفن همراه از گوش و فرکانس موجود متفاوت است ولی به طور معمول بیش از ۷۰ درصد امواج به وسیله بافت جمجمه و مغز جذب می شود و به شکل انرژی حرارتی درمی آید. اگرچه عوامل گوناگونی از جمله فاصله تلفن همراه از گوش و میزان فرکانس در جذب امواج موثرند اما اثر زیانبار صحبت بی وقفه با تلفن های همراه آشکار و بدیهی است.
خطر تلفن همراه تان را جدی بگیرید
امواج تلفن همراه در هنگام مکالمه به شدت افزایش یافته و در همه جهات در فضا منتشر می شوند. هرچه به تلفن همراه نزدیک تر شویم دامنه انرژی و شدت امواج افزایش می یابد که این امواج می توانند آثار بسیار خطرناک و جبران ناپذیری به بافت های حساس بدن علی الخصوص مویرگ های مغزی داشته باشند.
در این مطلب سعی داریم با نکاتی که باعث کاهش آسیب های جسمی استفاده از تلفن همراه می شود بپردازیم، در ابتدا تعدادی از مضرات استفاده زیاد از این وسیله را می شماریم:
1- افزایش احتمال ایجاد و گسترش تومورهای سرطانی و آسیب پذیری بدن در برابر عوامل بیماری زا.

۲- اختلالات خواب، فراموشی، سردرد و افسردگی.

3- احساس داغی در داخل سر و نزدیک محل نصب موبایل.

۴- افزایش احتمال ابتلا به آلزایمر و پارکینسون.

5- مسمومیت خونی.

۶- بروز مشکلات ژنتیک.

7- احساس خستگی.

۸- افزایش شانس ابتلا به دو نوع تومرو مغزی تا ۵۰%

۹- بروز اختلالات جنسی و کاهش توازن باروری و نهایتا ناباروری.

10- کمبود و اختلالات خواب.

نکاتی که باید در استفاده از تلفن همراه رعایت شوند:
1- مدت زمان مکالمه تان را کاهش دهید:
بهترین راهکار این است که مدت زمان تماس و مکالمه با تلفن همراه تان را کاهش دهید. مطالعات نشان می دهد که اگر شما بیش از دو دقیقه با تلفن همراه صحبت کنید، امواج مغزی شما تحت تاثیر امواج تلفن همراه قرار می گیرد.
2- کودکان فقط در مواقع اورژانس:
این به هیچ وجه درست نیست که کودکان یک تلفن همراه مخصوص خودشان داشته باشند چون مغز کودکان در حال رشد است و اثر امواج تلفن همراه بر آن بیشتر است. بهتر است کودکان جز در موارد اورژانس با تلفن همراه خود صحبت کنند.
3- تلفن همراه را در جیب شلوارتان و یا روی کمربندتان قرار ندهید:
بهتر است تلفن همراه رادر جیب شلوارتان قرار ندهید چون بافت های بخش پایینی بدن بیشتر از بافت های سر و صورت، اشعه های مضر تلفن همراه را جذب کرده و آسیب می بینند. نتایج یک مطالعه نشان می دهد مردانی که تلفن همراه را در جیب شلوارشان قرار می دهند تعداد اسپرم هایشان 30 درصد کاهش پیدا می کند.
4- اول بگذارید ارتباط برقرارشود:
اگر شما از هدست یا گوشی استفاده نمی کنید وقتی شماره می گیرید اجازه دهید اول تلفن همراه تان وصل و ارتباط با طرف مقابل برقرار شود سپس آن را روی گوش تان قرار دهید در این صورت تحت اشعه مضر کمتری قرار می گیرید. شما می توانید برقرار شدن ارتباط را روی صفحه تلفن همراه تان ببینید.
خطر تلفن همراه تان را جدی بگیرید
5- تلفن همراه تان را داخل پوشش های فلزی و محفظه های در بسته فلزی قرار ندهید:
برای موبایلتان پوشش های فلزی نخری و آن را درون بسته های فلزی قرار ندهید. این محفظه های فلزی مانند یک گیرنده عمل کرده و اثر امواج تلفن همراه را که به سمت بدن شما می آیند تشدید می کنند.
6- تلفن همراهی با میزان اس. اِی. آر پایین تر (تلفن همراهی با جذب پایین اشعه برای بدن) بخرید:
هنگام خرید تلفن همراه به میزان س. ای. آر آن توجه کنید. این عدد به طور معمول به وسیله شرکت سازنده تلفن همراه روی گوشی و یا کاتالوگ آن درج می شود و نشان می دهد که هنگام استفاده از تلفن همراه چه مقدار از امواج جذب بدن شما می شود. هرچه این عدد در یک گوشی تلفن همراه پایین تر باشد آن گوشی ایمن تر است و بیشتر شما را از آثار مخرب اشعه های تلفن همراه مصون نگه می دارد.
7- از هدست استفاده کنید:
برای اینکه امواج تلفن همراه هنگامی که آن را روی گوش تان قرار داده اید مغز شما را نشانه نروند باید آن را از سرتان دور کنید. بهترین کار این است که به جای قرار دادن تلفن همراه روی گوش تان از یک «هندزفری» یا «هدست» استفاده کنید. این کار موجب می شود امواجه تلفن همراه به سمت مغز شما نیایند و فقط بتوانید با هندزفری مکالمه خودتان را انجام دهید.
8- از هندزفری های بلوتوث دار استفاده کنید:
گرچه این مدل از هندزفری ها هم امواجی را به سمت مغز ما می فرستد ولی محققان می گویند این امواج 100 مرتبه کمتر از امواجی هستند که هنگامی که گوشی تلفن همراه را روی گوش تان قرار می دهید، به مغزتان می رسد ولی فراموش نکنید آن را هنگامی که صحبت نمی کنید از گوش تان جدا کنید چون در این شرایط باز هم امواج بلوتوث به سمت مغز شما می آیند.
9- از هندست (هندزفری)هایی استفاده کنید که درونشان یک لوله توخالی به کار رفته است:
این هندزفری ها درست مانند هندزفری های معمولی هستند با این تفاوت که آن بخش از هندزفری که در مجاورت گوش قرار می گیرد از یک لوله توخالی که درون آن هیچ سیمی عبور داده نشده، تشکیل شده است. به این ترتیب صدا به طور مستقیم از هوای درون این لوله خالی و با ارتعاش مولکول ای هوا به گوش شما می رسد و امواجی را که به مغز می رسد کاهش می دهد.
10- از اسپیکر یا پخش صدا استفاده کنید:
یک راه آسان دیگر برای کاهش تماس با امواج مضر تلفن همراه این است که هنگام صحبت کردن با آن، اسپیکر یا پخش صدا استفاده کنید. فراموش نکنید در این شرایط تلاش کنید تا می توانید تلفن همراه را دورتر از بدن تان قرار دهید. با بیشتر شدن فاصله میزان امواج الکترومغناطیس به میزان زیادی کاهش می یابد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهرام

      اگه موبایلو تو جیب شلوار نزاریم سر کدوم قبرمون بذاریم؟؟

    • فرح حاجیوندی

      به این حرف گوش کردن یک انقلاب اساسی فرهنگی لازم دارد .اگر به کسی بگوئید که مضر است مثل اینکه با زبان یک کرۀ دیگه باهاش صحبت می کنی . در کشورهایی مانند هلند و دانمارک داشتن تلفن همراه برای افراد زیر سیزده سال جرم محسوب می شود و حتی در کشور ترکیه استفاده آن در جای بسته ممنوع است و در کشور ما؟!.......هر چه جایی بسته و کوچکتر باشد خطر این وسیله بیشتر است و الحمدالله من خودم ندارم می خواهید باور کنید می خواهید باور نکنید البته من جوان هم نیستم اگر بودم خوب امکان نداشت ولی چقدر برای جوانان مضر است کیست تخمدان آمارش را در ایران در این شانزده سال اخیر به مردم دادید من یادمه .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج