۴۰۶۲۴۱
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

شناسایی گسل‌های جدید در تهران

رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه گسل‌های جدیدی در تهران شناسایی شده‌اند، گفت: اکنون ۵ گسل اصلی و بزرگ و بیش از ۴۰ گسل متوسط و خرد فقط در محدوده شهر تهران شناسایی شده است.

خبرگزاری آنا: رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه گسل‌های جدیدی در تهران شناسایی شده‌اند، گفت: اکنون ۵ گسل اصلی و بزرگ و بیش از ۴۰ گسل متوسط و خرد فقط در محدوده شهر تهران شناسایی شده است.
علی بیت‌الهی با اشاره به شناسایی گسل‌های جدید در تهران اظهار کرد: از حدود ۳۰ سال گذشته خطوط گسلی منقطعی در لاین میانی امتداد بزرگراه حکیم شناسایی شده‌اند و لاین‌های گسلی در امتداد غرب به شرق تهران وجود دارد که مطالعات و بررسی‌های دقیق‌تر توسط همکاران ما در سازمان زمین شناسی نشان می‌دهد این گسل‌ها به هم پیوسته‌اند که این گسل به هم پیوسته قدرت و توان لرزه‌زایی بالایی دارد.
وی افزود: در تحقیقات اخیر به این نتیجه رسیده‌ایم که این گسل، لاین‌های منقطع و خرد ندارد و کاملا به هم پیوسته است و این پیوستگی توان لرزه زایی این گسل را افزایش می‌دهد بنا بر این می‌تواند زلزله‌های بزرگی را ایجاد کند.
این مقام مسئول ادامه داد: این گسل که بررسی‌های اخیر نشان داده لاین‌های آن به هم پیوسته است به طور قطع وسعتی بیش از ۵۰ کیلومتر دارد.
وی گفت: این گسل به هم پیوسته از طول امتداد شرق به غرب تهران عبور می‌کند و دقیقا از مجاورت برج میلاد می گذرد.
رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه حدود ۵۰ کیلومتر مربع از مساحت شهر تهران بر روی گسل‌ها قرار دارد، ادامه داد: گسل هایی که از تهران عبور می‌کنند به سه دسته گسل‌های بزرگ، متوسط و خرد تقسیم می‌شوند که مطالعات نشان می‌دهد؛ ۵ گسل اصلی و بزرگ از شهر تهران عبور می‌کند.
گسل‌های جنوب ری، شمال ری، گسل شمال تهران و گسل نیاوران، گسل قصر فیروزه و شرق تهران از گسل‌های اصلی و بزرگی است که از پایتخت می‌گذرد که از بین این‌ها مهم‌ترین گسل، گسل شمال تهران است.
بیت الهی افزود: گسل شمال تهران چیزی حدود ۳۰ کیلومتر مربع از مجموع طول گسل‌های تهران را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه همچنین بیش از ۴۰ گسل خرد و متوسط هم از شهر تهران می گذرد، گفت: البته باید بگویم که اگر بخواهیم گسل‌هایی که در اطراف شهر تهران هستند را حساب کنیم، تعداد این گسل‌ها افزایش می‌یابد و این ۴۰ گسل و ۵ گسل اصلی، گسل‌هایی هستند که فقط از شهر تهران می‌گذرند. البته باید متذکر شوم تا به امروز این تعداد گسل را شناسایی کرده‌ایم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج