جاباما
۴۰۶۲۶۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

اکران سه فیلم به حالت تعلیق درآمد

هفته گذشته خبر اکران سه فیلم "نفس" ساخته نرگس آبیار، "نیمه شب اتفاق افتاد" ساخته تینا پاکروان و همچنین "متولد ۶۵" ساخته مجید توکلی در هفته جاری منتشر شد، اما با حکم دادستانی این سه فیلم که از سوی شرکت پخش "فیلمیران" و "نورتابان" اکران می‌شوند، به حالت تعلیق درآمد.

هنرآنلاین: هفته گذشته خبر اکران سه فیلم "نفس" ساخته نرگس آبیار، "نیمه شب اتفاق افتاد" ساخته تینا پاکروان و همچنین "متولد ۶۵" ساخته مجید توکلی در هفته جاری منتشر شد، اما با حکم دادستانی این سه فیلم که از سوی شرکت پخش "فیلمیران" و "نورتابان" اکران می‌شوند، به حالت تعلیق درآمد.
اکران سه فیلم به حالت تعلیق درآمد

ماجرای شبکه تلویزیونی جم و پخش تیزر فیلم‌های سینمایی داخلی از این شبکه این بار با موج جدیدی همراه شده و کار به جاهای باریک کشیده شده است.

جم که اقدام به پخش تیزر فیلم‌های سینمایی طی یک سال گذشته کرده بود، سینماگران داخلی را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است. در مرحله اول احضار سازندگان فیلم‌ها به دادگاه بود که موجب شد تا فیلم در حال اکران" آاااادت نمی‌کنیم" از پرده سینماها پایین کشیده شود و با وساطت و پیگیری تهیه کننده پس از چند روز مجدد به گردونه اکران بازگردد.

اما درمرحله دوم دادستانی با جدیت و سختگیری بیشتری اقدام کرد تا آنجا که لیست بلندبالایی از فیلمسازان برجسته در آن قرار گرفت و تا مرز ممنوع الکاری هم پیش رفتند که با پیگیری‌های انجام شده این ماجرا نیز ختم به خیر شد.

اما از آنجایی که همچنان پخش تیزر فیلم‌های سینمایی در حالیکه سازندگان از پخش آن ابراز بی اطلاعی می‌کنند از شبکه جم ادامه یافته است، موجب شد فعالیت دو شرکت بزرگ پخش فیلم یعنی" فیلمیران" و" نورتابان" با صدور حکم دادستانی به حالت تعلیق درآید. هر چند خبر تعلیق این دوشرکت خبر جدیدی نیست، اما این تعلیق موجب شده تا شورای صنفی حواله اکران به فیلم‌های جدید نداده و در این شرایط سه فیلم جدیدی که قرارداد پخش با این دو شرکت را داشتند به مشکل برخورده و تا اطلاع ثانوی امکان اکران نیابند.

مشکل پخش تیزر فیلم‌های سینمایی از تلویزیون ملی و همچنین پخش تیزر فیلم‌های سینمایی در شبکه جم که با عدم بی اطلاعی فیلمسازان از نحوه و چگونگی آن همراه است، می‌رود تا اتفاقات جدیدی را در سینمای ایران رقم بزند که به جای آنکه راهگشا باشد بیش از هرچیز مشکل‌زاست.

امید می‌رود مسئولان سینمایی و متولیان فرهنگی کشور با نظارت و تدابیر درست و صحیح و به موقع جلوی این مشکل کوچک را که می‌رود به مشکلی بزرگ تبدیل شود، بگیرند و فیلم‌های سینمایی قربانی این کش‌مکش‌ها نشوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج