۴۰۶۲۷۱
۱۲ نظر
۵۰۰۴
۱۲ نظر
۵۰۰۴
پ

نامه سرگشاده مهناز افشار به معاون رئیس جمهور

با پشت سر گذاشتن هفته کودک مهناز افشار سخنگوی پویش «بدسرپرست تنهاتر است» در نامه ای سرگشاده از معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده خواست صدای رنج کودکان بدسرپرست را به گوش رییس جمهور برساند.

وب‌سایت سینما سینما: با پشت سر گذاشتن هفته کودک مهناز افشار سخنگوی پویش «بدسرپرست تنهاتر است» در نامه ای سرگشاده از معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده خواست صدای رنج کودکان بدسرپرست را به گوش رییس جمهور برساند.
متن کامل نامه مهناز افشار خطاب به معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده به این شرح است:
سرکار خانم شهیندخت مولاوردی!
این نامه یک هنرمند به یک مقام دولتی نیست، این دردنامه یک مادر برای یک مادر است که رنج هیچ کودکی را تاب نمی‌آورد و آرزومند جهانی پر از شادی، صلح و آرامش برای کودکان است.
من و شما که با هر لبخند کودکان خود شکوفا شدیم، به آسمان پرواز کردیم و رویاهایمان را تحقق یافته دیدیم، خوب می‌دانیم کودک بی‌پناه یعنی چه. بچه‌ها پدر و مادر را پناهگاه و تکیه‌گاه اول و آخر خود می‌دانند و چه دردناک است وقتی‌که توسط همین تکیه‌گاه مورد آزار و استثمار قرار می‌گیرند و راه چاره‌ای بر این رنج بی‌پناهی نمی‌یابند.
سرکار خانم مولاوردی! شما که مسئولیت خطیری دارید حتما بیشتر از ما در جریان اخبار جانکاه کودک‌آزاری که گاه و بیگاه در رسانه‌ها منتشر می‌شود، هستید؛ این در حالی است که لایحه «حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان» مدت‌ها در مجلس معلق مانده و خاک می‌خورد، مددکاران و فعالان اجتماعی حوزه کودک برای نجات بچه‌ها از خانواده‌های بی‌صلاحیت با گرفتاری‌های اساسی روبه‌رو هستند و حل موضوعاتی از این قبیل هم‌افزایی بین بخشی نهادها را می‌طلبد.
شناسایی ریشه‌های بروز و افزایش خشونت و اعتیاد که سرمنشأ کودک‌آزاری است، کار متخصصان امر است؛ اما آنچه از ما به‌عنوان شهروندان این جامعه برمی‌آمد، این بود که در مقابل آزار و استثمار کودکان بی‌تفاوت نباشیم و نقش خود را در برطرف کردن این آسیب ناگوار اجتماعی ایفا کنیم.
این بود که پویشی با شعار «بدسرپرست تنهاتر است» و باور اینکه کودکان بدسرپرست بی‌پناه و نیازمند توجه ویژه هستند، شکل گرفت. در نامه‌ای خطاب به مسئولان ارشد کشور درخواست حل موانع موجود برای نجات بچه‌های بدسرپرست را کردیم، رونوشت این نامه نیز برای بسیاری از مسئولان نهادهای ذی‌ربط ارسال شد. این نامه را بیش از ۴۵۰ نفر از هنرمندان و ورزشکاران بزرگ و پیشکسوت سرزمینمان امضا کردند و خواستار رسیدگی سریع به وضعیت بچه‌های «بدسرپرست» شدند نامه‌ای که شب شهادت امام علی (ع) منتشر شد، اما … .
خانم مولاوردی عزیز! می‌دانم که شما در جریان جزییات اخبار کودک‌آزاری هستید و مثل ما با هر خبر ناگوار درد روی دردی دیگر گذاشته‌اید و دغدغه اصلاح دارید؛ اما تمایل دارم در این رنج‌نامه از کودکانی یاد کنم که در همین چندماهه اخیر قربانی کودک‌آزاری شدند:
نیکان، پسر بچه سه‌ماهه‌ای که داغ اعتیاد مادر روی بدن او نشست و سرانجام بر اثر سوختن پی‌درپی با سیگار و ضربات متعدد جان باخت، پسر بچه ۳ ماهه مونا که قربانی اعتیاد پدر شد و در آستانه فروش بود، باران و بهار دو قلوهای ۳ ساله ای که توسط مادر معتاد به فروش گذاشته شدند، معصومه دختر ۱۰ ساله ای که بر اثر صدمات وارد شده توسط نامادری به کما رفت و در بیمارستانی در شرق تهران بستری شد، سپیدار، نوزادی که در کارتن به دنیا آمد و روزهای سختی را به خاطر اعتیاد پدر و مادر پشت سر گذاشت، امیر کودکی که بارها توسط مادر معتاد خود شکنجه شد.
رویا نوزادی که معتاد به دنیا آمد و با اعتیاد از دنیا رفت، پسر بچه ۲ساله‌ای که توسط مادر روانی خود در هیرمند سربریده شد، علی نوزاد پنج‌ماهه‌ای که زخم اعتیاد پدر بلای جان او شد و آنقدر کتک خورد تا به کما رفت، دختر چهارساله‌ای که مادر سنگدل او را به خاطر ازدواج مجدد کشت، سه قلوهای اراکی که پدر قصد داشت آن‌ها را به پایتخت‌نشین‌ها بفروشد و خبر دردناک دیگری که همین چند روز اخیر منتشر شد، محمدطاها بود که توسط پدر یا نامادری خود آسیب دید و هنوز راز قتل او فاش نشده است.
دردناک است وقتی یک مسئول دولتی ابراز تأسف می‌کند و خبر می‌دهد که آمار کودک‌آزاری در طول یکسال، هفت کودک در ازای هر صد هزار کودک بوده است و این تازه آماری است که در پزشکی قانونی به ثبت رسیده و چه بسیار هستند کودکانی که رنج و درد آن‌ها در خانه‌ها مسکوت می‌ماند و پناهی ندارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نامه برا ازادی شوهرت مینوشتی بهتربود . تو نمیخواد سنگ ای بدبختا رو به سینه بزنی باز چه خوابی دیدین ...

    • بدون نام

      حرکتی که همسر محترمت کرد کمتر از کودک آزاری نبود!!!!!! ازدواج شما با ایشون مهر تایید به کارای ایشون بود... بی خیال این نامه ها

    • بدون نام

      اگر خیلی به فکر این قشر بودی، الان شوهرت کنارت بود .

    • اشنا

      راستی مهناز خانم شوهرت واسه چی زندانه ؟

    • بدون نام

      برو شوهر ...........جمع کن مهناز خانم

    • بدون نام

      سرکار خانم امثال شما فکر میکنید شهرتی که دارید مال خودتان است وخیلی زود غره میشوید اما در اشتباهید همانهای که با دیدن شما شماها را به شهرت رساندند میتوانند با یک شب پشت کردن به شما به همان روز اول برگردید پس فکر نکنید که شهرت دارید حتما همه کارهایتان درست است...........اگر شما در فکر کودکان وطن هستید کودک خود را در همان بیمارستان انها به دنیا میاوردید نه در امریکا

    • sdfgtgh

      راست میگه

    • نادر

      خانم مهناز افشار خوب است بدانید که وجود آدمیانی چون شما وافکار ....یکی از بزرگترین عوامل منتهی به کودک آزاریست.وقتی آزادیمان را مشروط به شکستن حریم گرم خانواده ها میکنیم آیا انتظاری بیش ازاین باید داشته باشیم؟بهتراست ریشه چنین معضلاتی را درخودوهمتایانتان جستجو کنید!!

    • بدون نام

      بیسواد وارد دنیای سیاست بازی شدی

    • بدون نام

      خدایی خیلی رومیخوادکه هنوزداره کارهای امثال شوهرشوماله کشی میکنه برات به شدت متاسفم

    • علی

      سرکار خانم افشار لطفآ خود را هنرمند حساب نکنید.
      از افتخارات شما این است که شبیه یکی از خواننده های زمان قبل هستید.
      و با همراهی یک نفر که فقط از چهره برخوردار بود به شهرت رسیدید .
      .....

    • بدون نام

      مهناز افشار با ازدواج نا متعارفش که کاملا مشخص بود برا چی وبه چه دلیل تن به این ازدواج داده خودشو ازچشم مردم انداخت وگرنه یکی نیست بگه مادیات اینقدر مهمه که محبوبیتی که سالها به دست اوردی اینجوری از دست بدی اونم با کسی که چند سال از خودش کوچکتره خوب اخرش همین میشه اون تو زندا ن اینم با یه بچه نشسته به فکر کودکان بد سرپرسته واقعا که.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج