۴۰۶۳۰۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

اعتراض شورای صنفی به تصمیم دولت

رییس شورای صنفی نمایش با اشاره به جلسه امروز این شورا توضیح داد تعطیلی سینماها با دستور دولت در ایام سوگواری مورد بررسی قرار می گیرد.

خبرگزاری مهر: رییس شورای صنفی نمایش با اشاره به جلسه امروز این شورا توضیح داد تعطیلی سینماها با دستور دولت در ایام سوگواری مورد بررسی قرار می گیرد.
اعتراض شورای صنفی به تصمیم دولت

همایون اسعدیان رییس شورای صنفی نمایش در گفتگو با ما گفت: جلسه امروز دوشنبه ۲۶ مهر ماه شورای صنفی نمایش، تنها به مساله نمایش داده نشدن تعدادی از فیلم ها در ایام سوگواری امام حسین (ع) پرداخته شد. در واقع در مصوبه جلسه گذشته شورای صنفی نمایش، تصمیم گرفته شد تا فیلم های «هیهات»، «اروند» و «کربلا جغرافیای یک تاریخ» بتواند در روزهای عزادری نیز در سینماهای کشور اکران شود. این امر سابقه چند ساله دارد و اجازه اکران فیلم هایی که از نظر موضوعی مناسب این ایام بود در سال های اخیر صادر می شد.

وی ادامه داد: متاسفانه قبل از ایام سوگواری، مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مستقل از شورای صنفی نمایش اعلام کردند که سینماها در این ایام تعطیل است و هیچ فیلمی نباید نمایش داده شود. این امر که بدون اطلاع شورای صنفی نمایش صورت گرفت، به عنوان دخالت در کار شورا در این جلسه مورد ارزیابی قرار گرفت چرا که برای این تصمیم گیری هیچ هماهنگی با شورا صنفی نمایش صورت نگرفته بود.

کارگردان فیلم سینمایی «بوسیدن روی ماه» تاکید کرد: با توجه به اینکه در یک سال گذشته و در بسیاری از موارد ما با مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همراهی و هماهنگی داشتیم و مواردی که این دوستان به ما اعلام می کردند را رعایت کردیم و به نتایج خوبی هم رسیده بودیم، انتظار داشتیم برای اعمال چنین تصمیمی مدیران دولتی ما را در جریان بگذارند و دلایل خود را برای اکران نکردن فیلم ها اعلام کنند.

اسعدیان بیان کرد: متاسفانه چنین مشورتی از سوی دولت صورت نگرفته است و همین مساله باعث اعتراض اعضای شورای صنفی نمایش شد. در جلسه امروز دوشنبه ۲۶ مهر ماه، هیچ مصوبه صنفی مورد بررسی قرار نگرفت و تصمیم گرفته شد تا هفته آینده در جلسه ای با حضور حبیب الله ایل بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی این مسائل مورد بررسی قرار گیرد و بعد از آن شورا به کار خود ادامه دهد.

رییس شورای صنفی نمایش گفت: تمام تلاش ما در این سال ها این بوده است که نهاد صنفی چه خانه سینما و یا شورای صنفی نمایش، کار خود را مستقل از دولت انجام دهد، ما این هماهنگی را با نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم و دوستان در این وزارتخانه مشکلات و معذورات خود را بیان کرده اند و ما نیز سعی کرده ایم تصمیم هایی بگیریم که درست و منطقی باشد اما تعطیلی سینماها در ایام سوگواری بدون هماهنگی با ما رخ داد و ما نسبت به آن اعتراض داریم.

وی تاکید کرد: معتقدم نیستیم که دولت نباید نظر خود را بیان کند، بلکه معتقدیم دولت باید نظر خود را بگوید و نظر آن در شورا مطرح شود و به تفاهم با دولت برسیم. نه اینکه دولت مستقل و بدون اطلاع ما عمل کند.

اسعدیان در پایان در مورد بررسی افزایش قیمت بلیت های سینما گفت: بررسی این مساله در شورای صنفی نمایش در حال حاضر منتفی است و احتمالا برای سال آینده افزایش قیمت بلیت ها مورد بررسی قرار می گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج