۴۰۶۴۲۰
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

یونسی:

اراده نظام بر وحدت میان شیعه و سنی است

دستیار ویژه رئیس جمهور تصریح کرد که اراده نظام بر وحدت میان شیعه و سنی است .

خبرگزاری ایسنا: دستیار ویژه رئیس جمهور تصریح کرد که اراده نظام بر وحدت میان شیعه و سنی است .
حجت الاسلام و المسلمین علی یونسی در نشست صمیمی روحانیون و فرهیختگان اهل تسنن استان خراسان رضوی که در مشهد برگزار شده است، اظهار کرد: ابتدا باید حدیثی از پیامبر نقل کنم با این مضمون اینکه اختلاف امتی رحمه. ا گر اختلاف را به این معنا بگیریم که نظر ما با نظر شما فرق می‌کند پیامبر (ص) می فرماید که این نیز واقعیت الهی است که انسان ها با هم متفاوت باشند.

وی افزود: اراده الهی بر این است که انسان ها مختلف باشند. پیامبر (ص) فرموده که این اختلاف در مکان های دیگر شاید به درد سر تبدیل شود اما در میان امت من به شکل یک فرصت است. خدا ما را انسان آفرید و انسان ها مختلف هستند. مهم این است که ما این تفاوت ها را یک فرصت بدانیم یا یک تهدید. حتی اصحاب پیامبر (ص) گوناگون بودند و گاهی در بین خود با چالش مواجه می‌شدند. اما در نهایت جامعه ای برادرانه ساخته اند.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی تصریح کرد: تفاوت بین شیعه و سنی که هیچ تفاوت های اسلام و غیراسلام را هم باید فرصت بدانیم. اسلام با زور، خشونت و ظلم پیش نرفته است، بلکه این اخلاق بوده که اسلام را پیش برده است. دل با شمشیر آرام نمی‌شود بلکه این قرآن است که قلوب را آرام کرده است. متاسفانه شاهدیم که دشمنان در صددند تا موجی از اسلام هراسی به راه بیاندازند و اتفاقا سمبل اش هم همین داعش و طالبان هستند که می خواهند اسلام را خراب کنند اما این وظیفه ماست که اجازه ندهیم تا میدان به دست گروه‌های تندرو بیفتد.

وزیر اطلاعات دولت اصلاحات با بیان اینکه یکی از وظایف دولت مشکل اشتغال است و اولویت دولت در این موضوع مناطق محروم ،افزود:‌ سرمایه‌گذاری های خوبی توسط دولت صورت گرفته است و برای به ثمر رسیدن این فعالیت‌ها باید صبور بود. در همین فاصله زمانی کوتاه نیز خوشبختانه خدمات بزرگی صورت گرفته و برخی موفق و برخی ناموفق بوده است.

یونسی تصریح کرد: رئیس جمهور به وعده های خود پایبند است و بر لزوم تحقق این وعده ها تاکید دارد. دو دسته مانع در این راه داریم یکی مسائل مربوطه به بودجه و دیگری اینکه برخی نمی خواهند گره ها باز شود و مانع تراشی می‌کنند، مطمئن باشید که مناطق مرزی در اولویت است.

وی خاطر نشان کرد: در کلام مقام معظم رهبری بر لزوم وحدت میان شیعه و سنی تاکید شده و حتی آنهایی که مانع از اتحاد شیعه و سنی می شوند را شیعه انگلیسی نامیده اند. اراده نظام بر وحدت میان شیعه و سنی است .

وی افزود: خراسان همواره نقشی تاثیرگذار در تاریخ اسلام داشته است. این خراسان بود که با ابومسلم خراسانی به جنگ دشمنان اسلام رفت. امام ابوحنفیه به دفاع از حضرت زیب (س)پرداخت. بزرگان، ائمه، علما و مورخین زیادی از این سرزمین ظهور کردند و زادگاه مقام معظم رهبری هم این سرزمین است.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا ایران با محوریت ایران باشد و حتی مقام معظم رهبری فرموده اند که دوباره باید مفتی اهل سنت از ایران باشد. مشکلات محلی نیز بی اهمیت نیست و باید حل شود. اما باید افق دیدهایمان بزرگتر از این‌ها باشد. در خصوص تاسیس دانشگاه اهل سنت نیز سعی می‌کنیم که این مورد انجام شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سید

      از اول انقلاب تا الان جمعیت اهل سنت روبه افزایش معلومه که اونها هم انسانن و ایرانی ولی آیا کوچیک ترین حرکتی انجام دادید که اونا با واقعیت ها بیشتر آشنا بشم و حق و باطل رو بهتر درک کنن آیا تلاشی کردید واسه شیعه شدن و یکپارچه شدن کشور ه........

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج