۴۰۶۵۰۶
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

ورود مجلس به بحث مقابله با برند غیرمجاز لباس

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن قدردانی از برگزاری نخستین نمایشگاه لباس عاشورایی گفت: باید تلاش کنیم تا اینگونه اقدامات هر روز بیشتر توسعه پیدا کنند و مجلس در این زمینه حمایت‌های لازم را انجام خواهد داد حتی اگر لازم باشد معافیت‌های مالیاتی نیز برای طراحان و تولیدکنندگان لباس‌های ایرانی-اسلامی باید در نظر گرفته شود.

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام والمسلمین پژمان‌فر در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه لباس عاشورایی که با حضور علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد و حمید قبادی دبیرکارگروه ساماندهی مد و لباس عصر امروز در تالار وحدت برگزار شد، گفت: در موضوعاتی که به انسان وابسته است هیچ چیزی به اندازه لباس نمی‌تواند انتقال مفاهیم و ارزش‌ها را به درستی انجام دهد چرا که تنوع دوخت، رنگ‌ها، شکل و تمام ملحقات لباس می‌تواند معانی دقیقی را به درستی منتقل کند.

وی ادامه داد: اگر به تمدن کشورها و آثار مردم‌شناسی آنها نگاهی داشته باشیم خواهیم دید که در تمام این موارد با تحلیل لباس‌های ارائه شده می‌توانیم به فرهنگ آن جامعه دست پیدا کنیم.

وی اظهارداشت: عاشورا یک فرهنگ است که باید از تمام ابزارها برای انتقال این فرهنگ استفاده کنیم و به اعتقاد بنده همین پارچه‌هایی که در ایام محرم بر دیوارها می‌زنیم و لباس‌هایی که بر تن می‌کنیم توانسته است بخشی از فرهنگ عاشورا را حفظ و به ما منتقل کند.

حجت‌الاسلام پژمان‌فر ضمن قدردانی از برگزاری نمایشگاه لباس عاشورایی گفت: گاهی ممکن است برخی بی‌دقتی‌ها باعث شده باشد تا نتوانیم فرهنگ عاشورا را به درستی منتقل کنیم. امیدواریم با انجام اینگونه اقدامات بتوانیم گام‌های بیشتری در این زمینه برداریم.

وی ادامه داد: مجلس کلیات چنین اقداماتی را قطعاً حمایت می‌کند تا بتوانیم از ظرفیت لباس برای انتقال مفاهیم عاشورا به درستی استفاده کنیم و تلاش می‌کنیم تا اعتبارات لازم را برای این موضوع پیش‌بینی کنیم و اگر لازم باشد مشوق‌هایی مانند معافیت‌های مالیاتی برای تولیدکنندگان اینگونه لباس‌های اسلامی حتماً مدنظر قرار گرفته می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس درخصوص برخورد با برندهای غیرمجاز لباس در کشور گفت: در این قضیه مشکل قانونی نداریم و باید به گونه‌ای عمل کنیم که دستگاه‌ها ملزم شوند در این زمینه وارد شوند که تحقق این موضوع نیازمند اراده قوی تمام دستگاه‌ها است و مجلس به صورت جدی به این موضوع ورود پیدا کرده است و از دستگاه‌های مرتبط خواسته‌ایم تا گزارش عملکرد خود را در این زمینه ارائه دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بابا این چه کاریه.مجلس دیگه کاری نداره..فقط بررسی برند لباس...این همه بدبختی .و فلاکت.و دزدی.و بخور بخور..کارهای نیمه تمام..مونده

    • نسرین باظهوری

      به نظر من مجلس وقتشو باید برای اختلاس ها و باند بازیها صرف کنه این فساد گسترده دشمن بزرگ اسلام و ایرانه

    • بدون نام

      منکه پیام فرستادم چرا نمیزارینش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج