۴۰۶۵۶۲
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

فشار یهودی‌ ها برای خروج رنو از ایران

اولین نشست خبری قائم‌مقام رنو در منطقه آفریقا، خاورمیانه، هند و ایران پس از قرارداد جوینت‌فینجر گروه خودروسازی رنو با ایدرو، با چاشنی تحریم همراه بود.

روزنامه شرق: اولین نشست خبری قائم‌مقام رنو در منطقه آفریقا، خاورمیانه، هند و ایران پس از قرارداد جوینت‌فینجر گروه خودروسازی رنو با ایدرو، با چاشنی تحریم همراه بود. آن‌گونه که پیمان کارگر می‌گفت، گویا فشار زیادی روی رنو بود تا ایران را ترک کند. فشار بیش از همه از سوی فعالان یهودی بود. البته او در صحبت‌هایش اشاره‌ای به این داشت که این دولت فرانسه بود که از رنو حمایت کرد تا در ایران بماند.

کارگر با اعتراف به اینکه رنو نتوانست صددرصد در دوران تحریم‌ها موفق عمل کند، اشاره‌ای به خودروی جنجالی کوئید کرد که این‌ روزها اخبار آن را پرشمار می‌توان رصد کرد. خودرویی که بناست در رقابت با پراید وارد ایران شود و اگر ایران‌خودرو همراهی کند، خط تولید آن در این خودروسازی قرار خواهد گرفت و اگر نه، رنوپارس تولید آن را آغاز خواهد کرد.

وی در این رابطه ادامه داد: خودروی کوئید در هندوستان و با کمک مهندسان هندی، فرانسوی و ژاپنی طراحی و عرضه شد. کوئید هندوستان منطبق با استانداردهای این کشور طراحی و تولید شده است.
شباهت کوئید ایرانی با کوئید برزیلی
قائم‌مقام رنو در منطقه آفریقا، خاورمیانه، هند و ایران با بیان اینکه شاید ٧٠ تا ٨٠ درصد قطعات کوئید تولیدی در ایران با کوئید هند مشترک باشد، خاطرنشان کرد: اما این خودرو متفاوت از کوئید تولیدی در هند خواهد بود. کوئید در برزیل تولید شده، اما عرضه آن شش ماه به تأخیر افتاده تا به سطح کیفی برای کسب سه ستاره یورو انکف برسد که کوئید تولید در ایران شبیه نمونه برزیلی خواهد بود.
رقابت کوئید با پراید
وی در پاسخ به اینکه کوئید جایگزین پراید خواهد شد، اظهار کرد: ما نمی‌توانیم بگوییم کوئید جایگزین پراید است بلکه با آن خودرو رقابت خواهیم کرد، هنوز قیمت عرضه کوئید در ایران مشخص نشده اما به‌طور میانگین حدود ۳۰‌ میلیون تومان و بسته به آپشن‌های آن کمی کمتر و کمی بیشتر خواهد بود.
کارگر در پاسخ به اینکه کوئید چگونه در ایران تولید خواهد شد، ادامه داد: کوئید را یا با ایران‌خودرو تولید خواهیم کرد که نظر من نیز همین است یا اگر با ایران خودرو به توافق نرسیم، به‌طور مستقل تولید خواهیم کرد. با سایپا برای تولید کوئید مذاکره‌ای نداشته‌ایم، زیرا سیاست ما این است که باعث ایجاد رقابت در بازار ایران شویم.
قائم‌مقام رنو در منطقه آفریقا، خاورمیانه، هند و ایران ادامه داد: سه سال پیش در مذاکره با مسئولان سایپا آنها گفتند می‌خواهیم خودروی جدیدی را جایگزین پراید کنیم و در آن زمان مذاکره داشتیم که کوئید جایگزین پراید شود، اما موضوع به نتیجه نرسید.
قصد داریم رنو را ایرانی‌تر کنیم
وی تصریح کرد: فکر می‌کنیم کوئید تولیدی در ایران حداقل سالانه ۱۵۰‌ هزار دستگاه تقاضا خواهد داشت، بنابراین این خودرو با داخلی‌سازی ۸۰ درصد در ایران تولید و صادرات نیز خواهد شد. بنابراین قصد داریم رنو را ایرانی‌تر کنیم.
کارگر درباره‌ چگونگی به‌نتیجه‌رسیدن مذاکرات رنو با ایدرو برای تولید مشترک در ایران، بیان کرد: حدود شش ماه پیش سایپا پیشنهاد کرد در سایت «بن رو» همکاری داشته باشیم؛ مذاکره با سازمان گسترش برای همکاری نیز از حدود سه ماه پیش آغاز شد. درباره بن رو، سایپا مایل نبود با شرایط ما از جمله سهم ۶۰درصدی رنو و چگونگی استقرار بخش‌های فروش و خدمات پس از فروش همکاری کند، بنابراین در نهایت با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به توافق رسیدیم. البته ایدرو از حدود یک سال پیش در جریان مذاکرات ما در ایران بود.
آماده‌سازی خط تولید از بهمن
قائم‌مقام رنو در منطقه آفریقا، خاورمیانه، هند و ایران در رابطه با اینکه آیا بن‌رو از سوی سایپا به ایدرو واگذار شده است، ادامه داد: موضوع انتقال این سایت تولیدی به ایدرو هنوز بین این سازمان و سایپا نهایی نشده، اما یکی، دو ماه آینده نهایی خواهد شد و کار اجرائی شرکت مشترک نیز بهمن‌ماه آغاز می‌شود.
مشارکت با ایدرو در بن‌رو

وی افزود: البته شش ماه قبل سایپا به ما پیشنهاد کرد که علاوه بر پارس‌خودرو در بن‌رو نیز فعالیت کنیم به همین خاطر حدود صد متخصص رنو به ایران آمده و بن‌رو را آنالیز کردند و تصمیم بر این شد در نهایت با ایدرو در این زمینه مشارکت کنیم.

کارگر ادامه داد: شرکت مشترک رنو و ایدرو شبکه مستقل فروش و خدمات پس از فروش خود را خواهد داشت و استانداردهای جهانی رنو در آن پیاده خواهد شد. البته ایجاد شرکت جدید به معنای پایان‌یافتن شراکت رنو با ایران‌خودرو و سایپا نبوده و این همکاری‌ها نیز گسترش خواهد یافت.
وی افزود: راه‌اندازی مرکز مهندسی و خرید قطعات و ارائه‌ یک پلتفرم جدید با دو خودروی نسل جدید داستر و سیمبل از جمله رئوس همکاری مشترک با ایدرو خواهد بود. این خودروها بین ۶۰ تا ۸۰ درصد داخلی‌سازی شده و حداقل ۳۰ درصد آن صادر خواهد شد.
ایران در خدمات پس از فروش خیلی عقب است
قائم‌مقام رنو در منطقه آفریقا، خاورمیانه، هند و ایران ادامه داد: درحال‌حاضر در بخش فروش و خدمات پس از فروش خودرو در ایران همه حرف می‌زنند اما پیشرفتی نبوده است. ایران در بخش فروش و خدمات پس از فروش خودرو خیلی عقب است و ما می‌خواهیم این بخش را با استانداردهای جدید در ایران ایجاد کنیم.
کارگر در رابطه با نحوه قیمت‌گذاری محصولات جدید رنو در ایران، اظهار کرد: برای ما مهم این است که خودروهایمان را چگونه با قیمت پایین و کیفیت بالا تولید و عرضه کنیم، بنابراین اگر سیاست این است که قیمت خودرو در ایران از سوی شورای رقابت تعیین شود، ما به آن احترام می‌گذاریم.
وی در زمینه چگونگی فعالیت نیسان در ایران اظهار کرد: برنامه نیسان برای حضور در ایران هنوز نهایی نشده است. البته در مذاکرات تأسیس شرکت مشترک رنو و ایدرو درباره نیسان و آینده آن در ایران نیز صحبت شد، اما اینکه فعالیت‌های نیسان به‌ویژه در زمینه تولید در ایران چگونه خواهد بود، هنوز نهایی نشده است.
مدیرعامل رنوپارس افزود: برنامه تولید این شرکت در درازمدت سه‌ هزار دستگاه در سال است که برای رسیدن به این هدف باید ظرفیت‌های جدید ایجاد کنیم. وی گفت: رنو درحال‌حاضر با ٦٠ قطعه‌ساز ایرانی همکاری می‌کند که برای توسعه فعالیت‌های جدید و قرارگرفتن در زنجیره جهانی تأمین رنو نیسان تعداد آنها افزایش خواهد یافت.
۵۰۰‌ میلیون یورو ضرر کردیم و دنبال جبران ضرر خود هستیم
قائم‌مقام رنو در منطقه آفریقا، خاورمیانه، هند و ایران درباره نحوه پرداخت غرامت رنو به ایران گفت: هیچ اطلاعی درباره غرامت ‌هزار‌میلیاردی که شما می‌گویید در گزارش تحقیق و تفحص مطرح شده ندارم. رنو در آن مقطع ۵۰۰ میلیون یورو ضرر کرد و ما به‌ دنبال جبران ضرر خود هستیم.
کارگر با بیان اینکه راه‌اندازی یک مرکز مهندسی و خرید قطعات و خدمات پس از فروش یکی از اولویت‌های اصلی رنو در قرارداد جدید با ایدرو است، گفت: ما می‌خواهیم از قطعه‌سازان ایرانی استفاده و آنها را در عرصه بین‌المللی به‌عنوان یکی از تأمین‌کننده‌های قطعات محصولات خود معرفی کنیم.
امضای قرارداد با ایدرو یک نوع گارانتی محسوب می‌شود
وی با بیان اینکه امضای قرارداد با سازمان گسترش‌ و نوسازی صنایع ایران یک نوع گارانتی محسوب می‌شود، گفت: تمام هدف ما این است که بتوانیم این قرارداد را اجرائی کرده و موتورهای خودروهای جدیدی را که قرار است در ایران تولید شود، بومی‌سازی کنیم.

کارگر با بیان اینکه رنو قبول دارد در سال‌های تحریم عملکردش در بازار ایران صددرصد موفق نبوده است، اظهار کرد: به‌خاطر محدودیت‌های تحریم و مشکلات خودروسازان و قطعه‌سازان نتوانستیم به صددرصد اهداف خود برسیم اما امروز در داخلی‌سازی محصولات خود سیاست‌های جدی را دنبال می‌کنیم. هم‌اکنون خودروی تندر٩٠ حدود ٦٠ درصد داخلی‌سازی و ساندرو تقریبا به داخلی‌سازی ٤٠ درصد رسیده است که درصددهستیم آن را به ٦٠ درصد برسانیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      اولا " جوینت فینجر" نه و "جوینت ونچر" ثانیا
      خودرو نمی خریم
      این حیله ها و کلک ها و فریب ها دیگه قدیمی شده
      بدبخت شدید و نابودید

    • بدون نام

      ایرانی حرفت کاملا درسته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج