۴۰۶۶۳۰
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

زیباکلام: نيامدن احمدی نژاد به ضرر روحانی شد

براي شناخت او، لازم نيست به سراغ «ويكي‌پديا» يا هر دانشنامه اينترنتي ديگري برويد. كافي است سري به سايت او بزنيد تا بدانيد «صادق زيباكلام» كيست، چگونه فكر مي‌كند، چگونه سخنراني مي‌كند، چگونه مي‌نويسد و ديگران درباره او چگونه فكر مي‌كنند و سخن مي‌گويند.

روزنامه آرمان امروز- كورش چهاردوري: براي شناخت او، لازم نيست به سراغ «ويكي‌پديا» يا هر دانشنامه اينترنتي ديگري برويد. كافي است سري به سايت او بزنيد تا بدانيد «صادق زيباكلام» كيست، چگونه فكر مي‌كند، چگونه سخنراني مي‌كند، چگونه مي‌نويسد و ديگران درباره او چگونه فكر مي‌كنند و سخن مي‌گويند.
سايت استاد تمام دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران، ازلحاظ بصري چندان جذاب نيست. تم طوسي‌رنگ و تيره آن، هيچ گامي در جهت جذب مخاطبان برنمي‌دارد و عكس سياه‌وسفيد زيباكلام، با همان عينكي كه از سال‌ها پيش بر چشم داشت و دست‌كم دو بار آن را تعويض كرده و الان، عينكي گرد، جاي آن را گرفته، بالاي صفحه ديده مي‌شود. شايد زيباكلام هم با نگارنده هم‌عقيده است كه آنچه موجب جذابيت او مي‌شود، نه سايت او، كه صراحت كلام اوست. حتي اگر لينك «زندگينامه» در آن سايت خالي باشد.
تيغ صراحت او، اصولگرا و اصلاح‌طلب نمي‌شناسد! چه آنكه صادق زيباكلام با اصلاح‌طلبان، صريح‌تر سخن مي‌گويد و اصلاح‌طلبان نيز بارها و بارها صابون زبان نقادانه زيباكلام به تن‌شان خورده است. نمونه آخر آن را مي‌توان در سخنراني صادق زيباكلام در همايش «دولت دوازدهم و استراتژي اصلاح‌طلبان» كه در سينما ايران خرم‌آباد برگزار شد، ديد!
به ضرر روحاني است!
در همين راستا، صادق زيباكلام با اشاره به نهي محمود احمدي‌نژاد از حضور در انتخابات رياست‌جمهوري سال ۹۶، آن را به ضرر اصلاحات و شخص حسن روحاني ارزيابي كرد. او در همين رابطه گفت: معتقدم نيامدن آقاي احمدي‌نژاد به ضرر اصلاح‌طلبان است. برخلاف تصور خيلي‌ها، آقاي احمدي‌نژاد ستون پنجم اصلاح‌طلبان مي‌شد و آمدنش به نفع اصلاح‌طلبان بود و باعث مي‌شد آرای اصلاح‌طلبان بالا برود. الان هم معتقدم چه‌بسا آقاي روحاني شايد نتواند ۱۹ ميليون راي بياورد. اگر احمدي‌نژاد مي‌آمد قطعا همين الان بدون تبليغات بين ۱۰ تا ۱۵ ميليون راي مي‌آورد.
زيباكلام گفت: اگر در انتخابات رياست‌جمهوري آينده احمدي‌نژاد نامزد مي‌شد خيلي‌ها از ترس اينكه اصولگرايان دوباره قدرت را در دست‌گيرند مي‌آمدند و به روحاني راي مي‌دادند، اما حالا كه احمدي‌نژاد نيست شايد همين افراد اصلا راي ندهند و بگويند روحاني راي مي‌آورد و ما كه دل‌خوشي از روحاني نداريم و اين نگراني وجود ندارد كه احمدي‌نژاد باشد و بگويند اصولگرايان مملكت را به دست مي‌گيرند. متاسفانه نيامدن احمدي‌نژاد به ضرر آقاي روحاني شد.
قشون شكست‌خورده!
صادق زيباكلام در بخش ديگري از سخنان خود، با انتقاد از موضع‌گيري‌هاي اصلاح‌طلبان نسبت به نحوه حمايت از حسن روحاني در ارديبهشت ۹۶، به نظرات مختلف منتسبان به اين جبهه پرداخت و اعلام كرد كه همگان بايد از روحاني حمايت كنند. زيباكلام گفت: بايد نهايت تلاشمان را به كار بگيريم و از آقاي روحاني حمايت كنيم. همچنين افراد ديگر را تشويق و ترغيب كنيم كه بيايند پاي صندوق اخذ راي و راي بدهند. او گفت: معتقدم كه با رفتن احمدي‌نژاد عملا اصولگرايان هيچ شانسي براي انتخابات ندارند. صرف‌نظر از آقايان لاريجاني، فتاح، ضرغامي، حداد عادل و جليلي، هركسي بيايد نامزد اصولگرايان شود و همه اصولگرايان چه يك نامزد واحد داشته باشند و چه چند نامزد، هيچ شانسي بدون احمدي‌نژاد ندارند؛ چراكه تنها شانس‌شان احمدي‌نژاد بود.
او ادامه داد: الان كه احمدي‌نژاد در انتخابات حضور ندارد اصولگرايان قشون شكست‌خورده هستند و آقاي روحاني مي‌تواند به‌مانند مهره‌هاي شطرنج وزير، ۲ تا رخ و فيل آوانس دهد و با دست و پاي بسته آنها را شكست بدهد. زيباكلام بيان كرد: بنده معتقدم كه شرايط كلي كشور و جبهه اصلاحات خيلي به نسبت سال ۹۲ تفاوتي نكرده است اما نبايد از ضعف و شكست و درهم‌ريختگي جبهه اصولگرايان غافل شويم و كارشان را تمام‌شده بدانيم. هرچند آنان ازلحاظ محبوبيت به ته خط رسيدند. امروز معتقدم اگر حمايت جدي اصلاحات نباشد فكر نمي‌كنم آقاي روحاني در ارديبهشت ۹۶ راي سنگيني بياورد.
حمايت اخلاقي!
صادق زيباكلام در تشريح دليل تاكيد خود بر حمايت از روحاني گفت: بايد حمايت قاطع و بدون چون‌وچرا از روحاني شود؛ نه به‌واسطه اينكه كارنامه‌اش موفق است. حتي وي معجزه نكرده و نزديك معجزه هم نرفته است اما معتقدم بايد از او حمايت شود. دليل من درباره اينكه مي‌گويم از روحاني حمايت كنيد اساسا سياسي نيست، بلكه دليلم اخلاقي است.
او گفت: ‌ما نمي‌توانيم به مردم به‌مانند اسباب‌بازي نگاه كنيم. نمي‌توانيم به بدنه اجتماع بگوييم به روحاني راي دهيد، اما ۴ سال بعد بگوييم به ما چه مربوط است. اگر از مردم خواستيم كه به اعتبار و شناختي كه از ما داريد بياييد به ما راي دهيد نمي‌توانيم وقتي‌كه هوا پس است بگوييم به ما مربوط نيست. زيباكلام گفت: تعهد اخلاقي ما به مردم تمام نشده است. اگر مي‌خواهيم آن اعتبار ۱۹ ميليوني را حفظ كنيم بايد پاي خوب و بد روحاني بايستيم و اگر روحاني ناموفق عمل كرده، نبايد بگوييم به ما چه مربوط است و حتي شرط بگذاريم كه معاون اولي را به نقي بدهد و وزارت كشوري را به حسن، اما با مردم صادق باشيم و ناكارآمدي را ماست‌مالي نكنيم.
بزرگ‌ترين انتقاد!
زيباكلام همچنين به شايعات بركناري يا استعفاي وزير ارشاد هم اشاره كرد و صراحتا از هرگونه حمايت از علي جنتي پرهيز كرد. او گفت: درباره اين وزارتخانه هيچ دفاعي از دولت روحاني نمي‌كنم و هيچ دفاعي از آقاي جنتي ندارم. معتقدم وزير بعدي ارشاد هركسي باشد حملات و ناكارآمدي آن از آقاي جنتي بيشتر است؛ چراكه به آقاي جنتي به‌واسطه پدرش كمتر حمله شده است. معتقدم اگر حسام‌الدين آشنا وزير ارشاد بشود حر و شهيدش مي‌كنند. او گفت: آقاي علي جنتي بايد مي‌ايستاد و از عملكرد خود دفاع مي‌كرد.
اين فعال سياسي اضافه كرد: بزرگ‌ترين انتقاد من از دولت روحاني مساله حصر است. شايد شما بگوييد آقاي زيباكلام احضار خبرنگار، بستن روزنامه و زندانيان سياسي دست روحاني نيست، اما دوست داشتم كه آقاي روحاني در اين ۳ و نيم سال نشان دهد كه به فكر حصر است. او گفت: با وجود همه اين انتقادات از آقاي روحاني وضعيت كشور را به‌گونه‌اي مي‌بينم كه بايد از روحاني حمايت کرد. در ادامه اين جلسه زيباكلام در پاسخ به سوال يكي از حضار كه چرا در انتخابات رياست مجلس از لاريجاني دفاع كرديد، پاسخ داد: بهترين كاري كه كردم حمايت از لاريجاني براي رياست مجلس بوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      حیف که آقای احمدی نژاد نیومد تا رای اصلاح طلبان انگشت شمار بشن
      حیف !

    • بدون نام

      من که نفهمیدم بلاخره احمدنژاد ستون پنچم اصلاح طلبانه یا شانس اصولگرایان؟

    • بدون نام

      پرفسور فک کنم الزایمر گرفته یکبار میگه اگه احمدی نژاد بیاد روحانی کاره خیلی سختی داره باز میگه به ضررش شد که نیومده..خخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج