جاباما
۴۰۶۶۷۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

اولین مودم ۵G جهان توسط کوالکام رونمایی شد

اپراتور مخابراتی ویرازون اعلام کرده است که قصد دارد در سال ۲۰۱۷ میلادی امکان استفاده از اینترنت ۵G را در اختیار مشتریان خود قرار دهد و اکنون کوالکام زمانبندی دقیق‌تری را برای عرضه این فناوری جدید اعلام کرده است.

وب سایت تک شات: فعالان حوزه فناوری از مدت‌ها پیش در تلاش هستند تا شبکه اینترنتی ۵G را در اختیار کاربران قرار دهند و این تلاش ها با حمایت‌های FCC و EU قوت گرفته است. اپراتور مخابراتی ویرازون اعلام کرده است که قصد دارد در سال ۲۰۱۷ میلادی امکان استفاده از اینترنت ۵G را در اختیار مشتریان خود قرار دهد و اکنون کوالکام زمانبندی دقیق‌تری را برای عرضه این فناوری جدید اعلام کرده است.

اولین مودم 5G جهان توسط کوالکام رونمایی شد

این غول تولیدکننده چیپست موبایل در کنفرانس Qualcomm ۴G/۵G Summit در هنگ کنگ اولین مودم ۵G خود را که اسنپدراگون X۵۰ نام دارد، معرفی کرد. این مودم جدید می‌تواند سرعت دانلود بسیار بالای۵ گیگابیت در ثانیه را ارایه کند، سرعتی که با توجه به ورود تازه به دنیای دانلودهای گیگابیتی مبتنی بر فناوری ۴G LTE بسیار چشمگیر است. این در حالی است که سرعت‌هایی همچون ۴۵۰، ۳۰۰ یا حتی ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه در حال حاضر متدوال ترین سرعت‌های دانلودی هستند که در اختیار کاربران در کشورهای مختلف جهان قرار دارند.

انتظار می‌رود که دستگاه‌های مجهز به مودم X۵۰ در نیمه اول سال ۲۰۱۸ میلادی به بازار عرضه شوند. این زمان بندی منطقی به نظر می‌رسد زیرا استاندارد نهایی شده ۵G نیز قرار است در همین سال آماده شود و اپراتورهایی مانند ورایزون به زودی به دستگاه‌هایی برای تست این استاندارد نیاز دارند.

کوالکام تاکید دارد که این مودم مخصوص استفاده‌های اولیه از ۵G طراحی شده است. هنوز مشخص نیست که این مودم روی چه دستگاه‌هایی مورد استفاده قرار می گیرد، برای مثال روترهای همراه یا گوشی‌های هوشمند؛ به این ترتیب نباید انتظار داشته باشیم که به این زودی‌ها شاهد رونمایی از یک محصول پرچمدار مجهز به این مودم باشید.

سرعت دانلود بسیار بالای ۵ گیگابیت بر ثانیه با استفاده از پهنای باند ۸۰۰ مگاهرتزی در طیف موج میلی متری به دست می آید. اگرچه چنین بسامد بالایی توسط رنج نفوذش محدود می‌شود، چنین مودم‌هایی از فناوری آنتن هوشمند Beamforming و Beam Tracking استفاده می‌کنند تا سیگنال را از دیوار‌ها عبور داده و موانع را پشت سر بگذارند.

هنوز سال‌ها تا استفاده فراگیر از نسل پنجم اینترنت همراه فاصله داریم به این ترتیب کاربری های اولیه دارای پوشش محدودی خواهند بود. اما جای نگرانی نیست زیرا مودم X۵۰ می‌تواند در صورت استفاده همراه با یک پردازنده اسنپدارگون مجهز به مودم Gigabit LTE (برای مثال X۱۶ که سال گذشته معرفی شد)، بین دو نسل ۵G و Gigabit LTE سوئیچ کند تا کاربران همواره به اینترنت پرسرعت همراه بدون محدودیت دسترسی داشته باشند.

چنین سرعتی بالایی به کاربران امکان خواهد داد تا به دنبال کاربری‌های جدیدی در دنیای موبایل باشند برای مثال فناوری واقعیت افزوده در زمان واقعی علاوه بر واقعیت مجازی، دسترسی به محتوای چند رسانه‌ای با کیفیت بسیار بالا و محاسبات ابری فوری.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج