۴۰۶۷۱
۲ نظر
۵۰۱۷
۲ نظر
۵۰۱۷
پ

سفر به هنگ کنگ، مسافرتی از جنس آرامش

این شهر بسیار تماشایی و دیدنی، پر انرژی و ترکیبی از بافت شهری، روستایی و دریایی است. این شهر مکانی منحصر به فرد برای وجود معابد، ترامواها، فنگ شویی و سرمایه گذاری است. برای این باید به هنگ کنگ سفر کنید که در آنجا خوشمزه ترین غذاهای دنیا را می خورید. هنگ کنگ یکی از امن ترین شهرهای دنیا است. در این شهر هرگز حوصله تان سر نخواهد رفت.

سفر به هنگ کنگ، مسافرتی از جنس آرامش

برترین ها:

چرا باید به هنگ کنگ سفر کنیم؟

سفر به هنگ کنگ، مسافرتی از جنس آرامش

زیرا این شهر بسیار تماشایی و دیدنی، پر انرژی و ترکیبی از بافت شهری، روستایی و دریایی است. این شهر مکانی منحصر به فرد برای وجود معابد، ترامواها، فنگ شویی و سرمایه گذاری است. برای این باید به هنگ کنگ سفر کنید که در آنجا خوشمزه ترین غذاهای دنیا را می خورید. هنگ کنگ یکی از امن ترین شهرهای دنیا است. در این شهر هرگز حوصله تان سر نخواهد رفت.

سفر به هنگ کنگ، مسافرتی از جنس آرامش


چه زمانی باید به هنگ کنک سفر کرد؟

بهترین زمان برای سفر به هنگ کنگ، فصل خنک، آفتابی و خشک بین ماه های مهر تا دی ماه است؛ زمانیکه باد از شمال می وزد. متاسفانه، این زمان درست مصادف با افزایش چشمگیر آلودگی هواست. اگر توان تحمل شرجی هوا را دارید و همچنین می توانید توفان های دریای چین را تاب بیاورید، ماه های مرداد و شهریور تابستان زمانی که بادها از جنوب غربی می وزد نیز زمان خوبی برای سفر است. آب و هوای این شهر غیر قابل پیش بینی است. به طوریکه، شهریور سال 2012 خشک ترین ماه در 20 سال اخیر این شهر بوده است.

سفر به هنگ کنگ، مسافرتی از جنس آرامش


رسیدن به هنگ کنگ

هوایی

چندسال پیش فرودگاه بین‌المللی هنگ کنگ برای خدماتی که به مسافران ارائه می‌ کند و فضایش، به عنوان بهترین فرودگاه جهان معرفی شد.

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ، شبکه حمل و نقل عمومی بسیار کامل و عالی مخصوصا برای مکان هایی که ساکنین آن اتومبیل ندارند، دارد. این شبکه کامل از فرودگاه «چک لاپ کوک» این شهر شروع می شود. قطارهای تندروی فرودگاه هنگ کنگ بسیار پرسرعت هستند به طوریکه در عرض 24 ساعت به جزیره هنک گنک می رسند.

سفر به هنگ کنگ، مسافرتی از جنس آرامش

بلیت این قطارها برای هر نفر ۱۰۰ دلار هنگ کنگ (۵۰ دلار HK برای کودکان ۳ تا ۱۱ ساله ) قیمت دارد. قطارهای داخل شهری از ساعت ۶ صبح تا ۴۸ دقیقه نیمه شب حرکت دارند. بیشتر هتل ها، از ایستگاه فرودگاه به مقصد خودشان در کولون و جزیره هنگ کنگ اتوبوس های رایگان دارند.

تاکسی نیز در این شهر زیاد و ارزان است. بهای تاکسی از ۲۰ دلار هنگ کنگ شروع می شود. اگر تعداد شما سه نفر یا بیشتر است، کرایه تاکسی از فرودگاه برایتان به صرفه خواهد بود. از فرودگاه تا جزیره هنگ کنگ حدود ۴۰ دقیقه با تاکسی راه است و ۳۰۰ دلار هنگ کنگ هزینه دارد. تاکسی ها برای هر چمدانی که در صندوق قرار داده شود، ۵ دلار هنگ کنگ هزینه می گیرند.

کشتی

هنگ کنگ به تازگی ترمینال کشتی جدیدی در کای تاک (محل فرودگاه قدیمی) ساخته است که از اواسط سال جاری میلادی، راه اندازی خواهد شد.

سفر به هنگ کنگ، مسافرتی از جنس آرامش

قطار

مسیر قطارهای چین از شانگهای، گانزهو و بیجینگ همگی در ایستگاه هانگ هوم، در کولون تمام می شوند. در آنجا دو خط مترو ریل شرقی و ریل غربی و راه های اتوبوس رو وجود دارد.


گشت و گذار در هنگ کنگ

سیستم حمل و نقل عمومی

در سال 1997، برای معرفی کارت ارزش ذخیره برای شبکه حمل و نقل خود رتبه نخست را در دنیا به دست آورد. از این کارت ها برای پرداخت بلیت همه وسایل نقلیه عمومی، اتوبوس، مترو و ... می توانید استفاده کنید. کارت اختاپوس بهترین گزینه برای افرادی است که بیشتر سفرهای داخل شهری را با وسایل نقلیه عمومی طی می کنند.

البته اگر فقط قرار است چند روز در این شهر اقامت داشته باشید، کارت اختاپوس توریستی را خریداری کنید. این کارت برای سه روز استفاده نامحدود شارژ دارد. از این کارت همچنین می توانید به جای پول نقد برای پرداخت هزینه سوپرمارکت، رستوران های فست فود و کافه های قهوه استفاده کنید.

مترو بهترین وسیله نقلیه عمومی است. ایستگاه ها و قطارهای مترو بسیار تمیز هستند و مسافران اجازه خوردن و نوشیدن در آنها را ندارند. موبایل به خوبی در مترو آنتن می دهد، استفاده راحتی دارد، سریع و امن است و در تابستان ها بسیار خنک است. در مترو هنگ ‌کنگ بسیاری از نشریات رایگان توزیع می‌ شوند.

شبکه اتوبوس های هنگ کنگ بسیار ارزان تر و گسترده تر از مترو است.

سفر به هنگ کنگ، مسافرتی از جنس آرامش

قایق

با قایق های موتوری می توان به جزایر دورافتاده هنگ کنگ سفر کرد. اسکله های مختلفی در بندرگاه هنگ کنگ قرار دارند. استفاده از قایق یکی از دو راه ارزان برای مسافرت های داخل شهری است. هزینه این قایق ها ۲۱ دلار هنگ کنگ است.

پیاده روی

هنگ کنگ جزو بهترین شهرها برای پیاده روی است. بیشتر ساختمان های این شهر با پل ها و مسیرهای پیاده روی در اتصال هستند. هنگ کنگ بلند ترین سیستم های پله برقی دنیا را در خود جای داده است. این پله برقی سرپوشیده است و از ۶ تا ۱۰ صبح به جهت جنوب کار می کند و پس از آن تا نیمه شب در جهت مخالف حرکت می کند.

جزیره هنگ کنگ مکان های بسیاری برای پیاده روی دارد. بهتر است برای پیاده روی حتما موبایل و آب به همراه داشته باشید.

مردم در این شهر کمتر به زبان انگلیسی صحبت می کنند و بهتر است نشانی های مورد نظر خود را به زبان چینی برای راننده های تاکسی بنویسید.

سفر به هنگ کنگ، مسافرتی از جنس آرامش


دانستنی های پیش از سفر

قوانین و رسوم محلی

هنگ کنگ یکی از شهرهای مطیع قانون دنیاست. نظم و قانون این جزیره گاهی عجیب به نظر می رسد. اینجا شهری است که شما صف های بسیار منظم اتوبوس، نگهبان پارک، رفتارهای درست و پلیس ها را می توانید همه جا مشاهده کنید.

سفر به هنگ کنگ، مسافرتی از جنس آرامش

مردم این شهر وقتی سرما می خورند از ماسک استفاده می کنند. این مساله اجباری نیست اما در فرهنگ آنها مودبانه این است که از ماسک استفاده شود.

سیگار کشیدن در همه سطح شهر حتی در پارک های عمومی و سواحل ممنوع است.

سفر به هنگ کنگ، مسافرتی از جنس آرامش


آب و هوا

فصل توفان های دریای چین در هنگ کنگ از ماه اردیبهشت تا مهر است. این شهر سیستم اعلام توفان دارد: سیگنال شماره یک برای زمانی است که طوفان در 800 کیلومتری هنگ کنگ قرار دارد، شماره سه برای زمانی است که توفان نزدیک می شود، شماره 8 زمانی است که توفان بسیار به هنگ کنگ نزدیک است. وقتی سیگنال شماره 8 اعلام می شود، همه چیز خاموش می شود. رادیو و تلویزیون محلی، اخبار پیشرفت توفان را به اطلاع مردم می رسانند و مردم می توانند پیش از تعطیل شدن شبکه های حمل و نقل عمومی به خانه های خود بازگردند.

سفر به هنگ کنگ، مسافرتی از جنس آرامش

رصدخانه این شهر همچنین سیستم بارش باران نیز دارد که باران های کم تا انواع سیل آسا را رتبه بندی و مشخص می کند. بارش های سیل آسا در تابستان منجر به جاری شدن سیل می شوند. وقتی باران سیاه اعلام می شود باید در هرجایی که هستید بمانید تا بارندگی تمام شود.


اطلاعات مفید

سفر به هنگ کنگ، مسافرتی از جنس آرامش

کد کشور: ۸۵۲

ساعت گرینویچ: ۸ ساعت جلوتر از گرینویچ است

واحد پول: دلار هنگ کنگ

زبان اصلی: چینی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • انتشارات حروفچین

      با سلام
      از مطالب آموزنده و مفید شما سپاسگزاریم
      موفق و پیروز باشید و همیشه برترین باشید.

    • ناشناس

      اطلاعات شما خیلی مفید بود،ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج