۴۰۶۷۹
۵۰۲۸
۵۰۲۸
پ

میزان محکومیت احتمالی مهدی هاشمی

در حالي که پرونده مهدي هاشمي فرزند آيت الله هاشمي رفسنجاني مراحل پيش از برگزاري دادگاه را طي مي‌کند، يکي از وکلاي وي با توجه به کيفرخواست صادرشده براي وي مجازات زندان از ۵ تا ۱۵ سال را براي وي پيش بيني کرده است.

روزنامه ابتکار: در حالي که پرونده مهدي هاشمي فرزند آيت الله هاشمي رفسنجاني مراحل پيش از برگزاري دادگاه را طي مي‌کند، يکي از وکلاي وي با توجه به کيفرخواست صادرشده براي وي مجازات زندان از ۵ تا ۱۵ سال را براي وي پيش بيني کرده است.

فارس نوشت که اخيراً يکي از وکلاي مهدي هاشمي در جمعي مدعي شده است با کيفر خواستي که براي اين فرزند رئيس مجمع تشخيص مصلحت در نظر گرفته شده است به طور خوش بينانه وي از ۵ الي ۶ سال و در صورت نگاه بدبينانه ۱۵ سال حبس را در پيش رو داشته باشد.ً پس از ۱۰۷ روز گذشت از بازداشت موقت مهدي هاشمي و آغاز رسيدگي به پرونده وي دادستان تهران در ۲۰ دي ماه اعلام کرد کيفرخواست پرونده اتهامي مهدي هاشمي صادر شده و اين پرونده به دادگاه ارسال خواهد شد.عباس جعفري دولت آبادي اين مطلب را عصر روز چهارشنبه هفته پيش اعلام کرد و افزود اين کيفرخواست مشتمل بر ۱۲۵ صفحه با ۱۲ عنوان اتهامي است.

در تحولي ديگر در ارتباط با اين فرزند رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام روز گذشته اعلام شد که دادگاه رسيدگي به شکايت مهدي هاشمي رفسنجاني از شرکت نفتي استات اويل به دليل عدم حضور متهم پرونده، برگزار نشد. شرکت «استات اويل» سومين شرکت بزرگ نفتي اروپايي است که از سال ۱۹۷۲ ميلادي به عنوان يک شرکت خصوصي تحت مديريت دولت نروژ تاسيس شد.

اوايل دهه ۸۰ خبري در رسانه‌ها منتشر شد که از دريافت رشوه ۱۵ ميليون دلاري فرزند يکي از مقامات ايران از اين شرکت براي فعاليت در فازهاي ۶، ۷ و ۸ پارس جنوبي حکايت داشت.

مدير اجرايي وقت شرکت استات اويل مدعي شده بود از طريق يک مؤسسه مشاوره نفتي به نام «هورتون» که مقر آن در لندن است، براي «دستيابي به قرارداد توسعه فازهاي ۶، ۷ و ۸ پارس جنوبي در سال‌هاي ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳» به مهدي هاشمي رشوه داده است.

«عباس يزدي» مدير شرکت هورتون که براي مشاوره به استات اويل در يک قرارداد نفتي ۷۰۰ ميليون دلاري با وزارت نفت ايران قرارداد ۲۰ ميليون دلاري با شرکت نروژي منعقد کرده بود، از مديران اين شرکت به اتهام افترا شکايت کرد.وي دو سال پيش توانست مديران شرکت مذکور را محکوم کرده و از آنها خسارت دريافت کند ولي با گذشت قريب يک دهه از اين ماجرا، تکليف شاکي ايراني استات اويل هنوز روشن نشده است.

مهدي هاشمي در اولين روز شهريور ماه ۱۳۸۳ از «اولاف فييل» مدير اجرايي شرکت استات اويل که او را متهم به دريافت رشوه کرده بود، به اتهام افترا شکايت کرده بود.

اين شکايت در پي گزارش مقامات امنیتی و مجلس ششم که اعلام کرده بودند «هيچ ردپايي از هاشمي در پرداخت رشوه به شرکت هورتون براي واگذاري پروژه به شرکت استات اويل وجود ندارد»، صورت گرفته بود.وکيل مهدي هاشمي روز ۳۰ام مهر ماه از صدور کيفرخواست براي اين پرونده پس از ۹ سال خبر داده و گفته بود آقاي «فييل» از طريق وزارت امور خارجه به دادگاه احضار مي‌شود.

سيدمحمود عليزاده‌طباطبايي همچنين از برگزاري دادگاه رسيدگي به پرونده استات اويل در روز سه‌شنبه دوازدهم دي ماه امسال در شعبه ۱۰۵۷ دادسراي ويژه کارکنان دولت خبر داده بود.

بر اساس آخرين اخبار، اين جلسه به دليل عدم حضور متهم پرونده در دادگاه برگزار نشد و قاضي پرونده، برگزاري آن را تجديد و به سيزدهم ارديبهشت‌ ماه سال آينده موکول شد.دليل عدم حضور متهم پرونده، ظاهراً نرسيدن احضاريه به وي بوده که قرار است از طريق وزارت امور خارجه، اخطاريه‌اي براي او ارسال شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج