۴۰۷
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

چگونه پرستار موهایمان باشیم؟

آیا می‌خواهید موهایی‌ زیبا و سالم‌ داشته‌ باشید؟ موهای‌ شما چه بلند و مجعد باشد، چه‌ کوتاه‌ و صاف، سالم‌ و زیبا نگه‌داشتن‌ آنها به‌ آن‌ دشواری‌ که‌ شما فکر می‌کنید، نیست. تنها کافی است به سراغ طبیعت بروید و از آفریده‌های پروردگار بیشتر سود بجویید. برای این منظور چند ماسک طبیعی را به شما معرفی می‌کنیم تا به سلامتی و زیبایی بیشتر موهای شما کمک کند.

چگونه پرستار موهایمان باشیم؟

برای موهای آسیب‌دیده امروزه، لوازم آرایشی بسیاری وجود دارد که با عسل تهیه می‌شود. این مواد را یونانی‌ها و به خصوص رومی‌ها که کاملا از خواص نرم‌کنندگی عسل اطلاع داشتند و آن را برای زیبایی پوست‌شان به کار می‌بردند، اختراع کردند .
عسل سلول‌های سطحی پوست را با تغذیه اپیتالیوم و فعال کردن جریان خون در سطح مویرگ‌ها ترمیم می‌کند. عسل با هیدراته کردن پوست، آن را تغذیه می‌کند. تحقیق‌ها نشان می‌دهد که ترکیب عسل با مواد طبیعی دیگر، بیشتر بیماری‌ها را درمان می‌کند. پزشکان یونانی، عسل را به عنوان یک داروی حیاتی، قرن‌ها مورد استفاده قرار داده‌اند و دانشمندان امروزی نیز آن را به عنوان یک داروی بسیار موثر و بدون عوارض جانبی برای انواع بیماری‌ها قبول دارند. کسانی که از ریزش مو یا کچلی رنج می‌برند می‌توانند با مخلوط کردن یک قاشق روغن زیتون، یک قاشق عسل، یک قاشق دارچین، یک عدد زرده تخم‌مرغ و یک عدد آمپول ویتامینA ، محلولی درست کنند و قبل از استحمام آن را به موهای خود بمالند و به آرامی و به مدت ۵ دقیقه ماساژ دهند و موهای‌شان را در یک کلاه پلاستیکی بپوشانند. بعد از گذشت دو ساعت موهای‌شان را با آب ولرم آبکشی کنند.

برای شادابی و طراوت مو مصرف رژیم غذایی غنی از سیلیسیوم، کلسیم و آهن ریزش مو را کاهش می‌دهد و موجب طراوت و شادابی موها می‌شود.
در خانم‌ها ریزش مو ممکن است نشانه‌ای از وجود مشکل گوارشی یا نتیجه ناکافی بودن اسید معده، کمبود پروتئین ، روی و دیگر مواد مغذی باشد. در مردان نیز ریزش مو ممکن است با پیروی از رژیم کم چربی کاهش یابد. برخی از دانشمندان معتقدند که ریزش مو در مردان با افزایش سطح هورمون تستوسترون در دوران بلوغ ، ارتباط مستقیمی دارد. یک غذای رژیمی پرچرب و رژیمی که بیشتر از گوشت تهیه شده است، با افزایش سطح تستوسترون در خون موجب افزایش ریزش مو می‌شود.

مصرف غذاهای کم‌چرب، ریزش مو را متوقف نمی‌کند ولی سرعت ریزش مو را کاهش می‌دهد. کم‌خونی یکی از علت‌های اصلی ریزش مو است که برای رفع آن، مصرف مواد غذایی غنی از آهن مانند جگر (اگر باردار هستید از آن پرهیز کنید)، گوشت قرمز، غلات کامل، سبزی‌هایی با برگ‌های سبز تیره،‌ تخم‌مرغ، خرما و کشمش توصیه می‌شود .
تخم‌مرغ یکی از منابع غنی پروتئین است که کمک بسیاری به زیبایی موهای شما می‌کند. برای این منظور لازم است یک عدد زرده تخم‌مرغ را با یک فنجان شیر پرچرب مخلوط کنید. در صورت تمایل می‌توانید یک قاشق چایخوری گلاب نیز به این مواد اضافه کنید. این محلول را روی موهای‌تان بمالید و بگذارید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی موهای‌تان بماند سپس با آب ولرم بشویید.

برای رفع و جلوگیری از شوره سر اعتقاد به شفابخشی سرکه سیب، به قدمت تاریخ طب‌سنتی است. برای سالیان سال، حکیمان و عطارها سرکه سیب را برای درمان انواع ناراحتی‌های پوست و مو تجویز کرده‌اند.

تشخیص آنها کاملا صحیح است.سرکه سیب یک اسید ملایم، طبیعی، آنتی‌باکتریال و بسیار ارزان است که می‌تواند معجزه‌ای را که شما از آن انتظار دارید، بیافریند. تنها کافی است کمی بوی تند آن را برای زمانی کوتاه تحمل کنید. برای این منظور، ۳ قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید. ابتدا موهای‌تان را خوب با شامپو بشویید سپس مخلوط را روی موها بمالید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند. بعد موهای‌تان را با آب ولرم بشویید سپس با آب سرد آبکشی کنید.

منبع: salamatestan.com

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج