جاباما
۴۰۷۰۰۳
۲۷ نظر
۵۰۰۴
۲۷ نظر
۵۰۰۴
پ

احتمال تولد پدیده جدید با شعارهای احمدی‌نژاد

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران و یک حامی رییس‌ دولت‌های نهم و دهم در موضوع «پوپولیسم» با یکدیگر مناظره کردند.

خبرگزاری ایلنا: استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران و یک حامی رییس‌ دولت‌های نهم و دهم در موضوع «پوپولیسم» با یکدیگر مناظره کردند.

مناظره صادق زیباکلام و عبدالرضا داوری با موضوع پوپولیسم در خبرگزاری موج برگزار شد که زیباکلام در این نشست گفت: پوپولیسم ربطی به چپ و راست ندارد، چنانچه از یک طرف مرحوم هوگوچاوز با تفکرات چپ، پوپولیست بود و از سویی دیگر ترامپ با تفکرات راست افراطی نیز یک پوپولیست است.

رای احمدی‌نژاد قابلیت هدایت به شخص دیگری ندارد

استاد دانشگاه تهران، احمدی‌نژاد را یک شخصیت کاریزماتیک خواند و گفت: معتقدم اگر فردا در کشور انتخابات برگزار شود، احمدی‌نژاد بدون مناظره و تبلیغ ده تا پانزده میلیون رای دارد اما مبنا و منشا این رای کاریزماتیک است، یعنی رای برای احمدی‌نژاد است نه رای اصولگرایان، به این معنا که وقتی آقای هاشمی رد صلاحیت شد، آقای هاشمی گفت به آقای روحانی رای بدهید و مردم گوش دادند، آقای خاتمی هم همینطور و اصلاح‌طلبان داخل و بیرون زندان هم همینطور، اما رای آقای احمدی‌نژاد این ویژگی را ندارد که هدایت بشود.

زیباکلام این پرسش را مطرح کرد که آقای خاتمی هم یک چهره کاریزماتیک بود چرا حرف او را مردم می‌پذیرند و این مسئله اینگونه تشریح کرد: نوع کاریزمای آقای خاتمی و نگاه تعقل سیاسی حامیان او وجه تمایز او با احمدی‌نژاد است، چون جنس اقشار حامی آقای خاتمی تفاوت دارد.

احمدی‌نژاد روحیه ضدحزب دارد

او تصریح کرد: احمدی‌نژاد در حالی که وامدار روحانیت مبارز و برخی نهادهای نظامی بود، اصرار داشت وامدار کسی نیست و اگر کسی افتخار کند که با هیچ جناحی نیست نشان از عقب‌افتادگی اوست. با این روحیه ضد حزب بعید است احمدی‌نژاد برای انتخابات شورا‌ها هم توانایی برنامه‌ریزی داشته باشد، اما شاید از برنامه‌ریزی دیگران بهره‌برداری کند.

بعید نیست پدیده جدیدی با شعارهای جریان احمدی‌نژاد متولد شود

وی در پاسخ به سوالی گفت: بعید نیست پدیده جدیدی با شعارهای این جریان دوباره متولد شود اما میزان موفقیت این فرد مشخص نیست بخش عمده رای احمدی‌نژاد در سال هشتاد و چهار ناشی از رابین‌هودسازی بود که در قالب قهرمان برای بازگرداندن حقوق محرومی آمده بود، اما‌‌ همان زمان هم ده میلیون رای او را باور نکردند و امروز آن افراد بیشتر شده‌اند.

زیباکلام گفت: اساسا مزاج احمدی‌نژاد با کار گروهی و حزبی و‌خرد جمعی همخوانی ندارند و در این هشت سال مطلقا مشورت نبود لذا چنین کسی مطلقا نمی‌تواند کار حزبی کند و کسی که مثل احمدی‌نژاد خود را عقل کل می‌داند، نمی‌تواند کار حزبی کند و بعید است در آینده هم به سمت کار حزبی ببرد که این درست نقطه مقابل افرادی مثل شهید بهشتی بود. اطرافیان احمدی‌نژاد حزب نیستند، او رفقا و دوستان هیاتی دارد که به مفهوم مدرن نمی‌توانیم به آن یک حزب بگوییم.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در پاسخ به سوالی درباره سال ۸۸ گفت: اجازه بدهید حقایق این سال گفته شود تا ما هم در آین باره صحبت کنیم.

زیباکلام گفت بعید می‌دانم کسی به خاطر گفتمان اعتدالگرایی به روحانی تمایل نداشته باشد و با وجود تلاش‌هایی که شده هنوز گفتمان اعتدال تبدیل به یک گفتمان نشده است.

فاصله روحانی و رهبر اصلاح‌طلبان تعمدی است

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: روحانی تعمدا بین خود و رهبر اصلاح‌طلبان فاصله انداخته تا اصولگرایان کمتر به او‌ حمله کنند و آقای خاتمی و هاشمی هم انتظاری از روحانی نداشتند. اگر روحانی خیلی جدی می‌خواست به مسائل رفع حصر و اتفاقات ۸۸ ورود کند، هر چه ریسیده بود پنبه می‌شد.

روحانی با دست بسته هم احمدی‌نژاد را شکست می‌دهد

او افزود: اصولگرایان با احمدی‌نژاد بازی جدی داشتند اما در نبودِ او، اصولگرایان هیچ‌شانسی برای انتخابات ندارندف گرچه از حقوق مدنی احمدی‌نژاد دفاع می‌کنم و ایشان می‌تواند برای انتخابات ثبت نام کند اما در این شرایط فکر می‌کنم اصولگرایان هیچ‌شانسی ندارند و اگر روحانی تمام وزیرانش را هم به اصولگرایان آوانس بدهد، با دست بسته هم انتخابات را خواهد برد.

اصولگرایان به‌جای نقد درونی دولت را تخریب می‌کنند

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: همین نمایندگان لیست امیدی با اینکه در این چند ماه یک نطق نتوانستند داشته باشند، توانستند غول‌های اصولگرا را شکست دهند و مشخص شد محبوبیت اصولگرایان از بین رفته است و اصولگرایان به جای نقد درونی دست به تخریب دولت زده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حاکم

      من یک احمدی نژادی ام و آرزو میکنم احمدی نژاد بزرگ بخاطر مردم هم که شده از یکی از کاندیها حمایت کنه تا روحانی رو از میدان بدر کنه

    • شاهد

      زباله دان تاریخ که زباله کامپیوتر نیست امثال احمدی نژادرا به صفحه برگردانند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یک کم شعور هم داشته باشی بد نیست

    • بدون نام

      آقای زیبا کلوم تو از کجا میدونی حسن کلید بادست بسته هم پیروز انتخابات میشه؟!!!!!

    • بدون نام

      اگر خدا بخواهد کسی را برگ کرده و بهش عزت بدهد هیچ کس قادر نیست زمینش بزند واگر خدا بخواهد کسی را زمينگير کند و به خاک ذلت بنشاند بازهم هیچ کس نميتواند کاری کند پس دکتر احمدی نژاد را هم هیچ کسی را قادر نخواهد بود با تهمتها و توهینهایش بدنام کنند

      پاسخ ها

      • شهروند

        کدوم بزرگی؟؟

    • نحفی

      لیاقت زیبا کلام همان بس که در مصاحبه خبری ظریف بعد از برحام زمانی که با یک لنگه دمپایی تو دهنش بود میجوید و حرف میزد توی دهنش زدند و ساکتش کردند کسی برایش تره هم خورد نکرد درضمن بهش بگید از برای شفای هر روزه اب بریز همان حایی که میسوزه درود بر احمدی نژاد

    • بدون نام

      اگر میگذاشتند احمدی نژاد بیاد اونموقت حالیت میشدکه مردم به کی رای میدادند حالا که میدان خالیست از نیومدنش مطمعا هستید تاخت وتاز میکنید .

    • بدون نام

      شماکه تیترزدی مناظره، پس چرا ازصحبتهای طرف دیگرهیچ کلمه ای را بیان نکردی!؟
      تناقض گویی های این فردروان پریش ازحرفهایش پیداست!

    • بهزاد

      درود برمردبزرگ حامی مستضعفین .احمدی نژاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حامی مختلسین بیشتر بهش میخوره

    • بدون نام

      یک مرد آن هم احمدی نژاد

    • هنوزاحمدی نژادی ام

      ما به پای احمدی نژاد و تفکراتش یک عمر ایستاده ایم. او خواهد امد .و این خسارات به کشور را خواهد شست.مردم او را میخواهند.با مردم نمی شود بازی کرد.

    • بدون نام

      احمدی نژاد چیکارت کرده اقای زیبا کلام که هنوز داری میسوزی؟

    • بدون نام

      اقای زیبا کلام حرفه بر عکس کن احمدی نژاد دست بسته روحانی.را شکست می دهد چون مردم احمدی نژاد ی هستند دیگر کلیدی که باز نشد قبول نداریم

    • درويش

      درود بر احمدی نژاد که حرف میزد عمل میکرد،حتی اگه دورو برياش دزد بودن،ولی الان چی هرروز فقط آمار دروغ دروغ دروغ

    • بیطرف هستم ولی ایرانیم

      شمارابه خدا دیگه از احمدی نژاد حرف نزنید بگذارید این خاطرات تلخ فراموش شود مشکلاتی که احمدی نژاد برای کشور درست کرد سالها طول میکشدتا این مملکت احمدی نژاد زده به حالت طبیعی برگردد چرا دوست ندارید بپذیرید او برای کشور مضر است

      پاسخ ها

      • حامد

        خداوکیلی احمدی نژاد برای کشور بیشترین خسارت و ضرر رو به بار آورد یا دولت حسن روحانی
        انصاف و عقل لازمه انسانیته

    • یوسف

      زنده باد احمدی نژاد هموطنان عزیز به کسی رای بدهید که مورد حمایت احمدی نژاد باشد که اگر دولت یازدهم روی کار بیاید بدبختی کل کشور را فرا می گیرد

    • بدون نام

      شماکه تیترزدی مناظره، پس چرا ازصحبتهای طرف دیگرهیچ کلمه ای را بیان نکردی!؟

    • مجيد مجيدي

      روحاني تموووووم شد.ايران به يك نفر مثل احمدي نژاد نياز دارد تا دوباره كار و اقتصاد. وقول عمل به كار بياد.ما مردم ايران مرد فدا كار ميخواهيم. نه نجومي. واشرافي گري.شاه ايران هم اشرافي واسرافي بود.ولي اخرش. .ما كسي ميخواهيم در قلب مردم نفوذ كنه.

    • بدون نام

      احمدی نژاد .......... اقایی که میگفت دولت ما پاکترین دولت هست در میان تمام دوران دولت‌ها دیدیم که دست راستش رحیم مشایی و بابک زنجانیها بودند توروم 45درصد طبق بانک مرکزی در دولت احمدی کجاش سودمند بود بیشترین توروم در دولت احمدی نژاد داشتیم رابطه با کشورهایی مثل جیبوتی و کشورهای درجه چهار دنیا که اسمش را هم نشنیده‌اید از جمله کارهای سودمند ایشان بود بنزین در ابتدای دولت لیتری 50تومان بود در پایان دولت لیتری 700 تومان یک یارانه داد ولی در عوض اجناس را صد برابر گرون کردندمن از ابتدا منتقد احمدی نژاد بودم و خواهم بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        او که با امثال جیبوتی رابطه بر قرار کرد دولت روحانی همین را هم از دست داد

    • فاتح

      فقط خدا بداد این ملت برسه.همه مردم دلشون میخواد احمدی نژاد بیاد بجز شما اشراف ....خودتون هم میدونید ولی خودتون وزدین به اون را .....

    • بدون نام

      وقتی سواد سیاسی ندارید باید طرفدار احمدی نژاد باشید در دوران احمدی نژاد قیمت نفت که طبق سازمان اپک قیمت گذاری میشه هر بشکه نفت صدو شصت هفتاد دلار به فروش میرسید هفتصد میلیارد دلار فروش نفت در طول هشت سال احمدی نژاد بود و بعد توروم صد برابر شده بود بله احمدی نژاد خوب بود ولی برای افراد سودجو که از این تورمها سود بردند،چشماتون باز کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سواد شما هم دیدیم همش وعدهای تو خالی

    • بدون نام

      برو عامو ..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج