جاباما
۴۰۷۰۴۲
۵۱۴۱
۵۱۴۱
پ

بزرگترین و قدرتمندترین موتور دیزلی جهان

کشتی های کانتینری بعضی از بزرگترین و سنگین ترین وسایل هستند که روی دریاها به آرامی حرکت می کنند. آن ها بیش از ۳۶۵ متر طول دارند و می توانند ۱۰۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰ کانتینر فولادی ۶ متری را در یک سفر حمل کنند.

برترین ها: کشتی های کانتینری بعضی از بزرگترین و سنگین ترین وسایل هستند که روی دریاها به آرامی حرکت می کنند. آن ها بیش از ۳۶۵ متر طول دارند و می توانند ۱۰۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰ کانتینر فولادی ۶ متری را در یک سفر حمل کنند. برای حرکت دادن این وسایل روی آب نیاز به مقدار زیادی انرژی است که از موتورهای دیزلی عظیم تامین می شود. برخی از کشتی های باری بزرگ موتورهایی شبیه به این دارند.

«RT-flex۹۶C» یک موتور توربوشارژ دوزمانه است که توسط سازنده فنلاندی «Wärtsilä» طراحی شده و درحال حاضر بزرگترین و قدرتمندترین موتور دیزلی جهان است. این موتور ۱۳.۵ متر ارتفاع و ۲۶.۵۹ متر طول دارد و تقریبا به بزرگی یک آپارتمان است. وزن آن بیش از ۲۳۰۰ تن و بزرگترین ورژن ۱۴ سیلندری آن ۸۰۰۸۰ کیلووات قدرت تولید می کند. این موتور در سپتامبر ۲۰۰۶ روی «اما مرسک» یک کشتی کانتینری که در زمان خود بزرگترین بود قرار گرفت. طرح این موتور بر اساس موتور قدیمی تر RTA۹۶C است اما تکنولوژی ریلی مشترک، دنده های زنجیری، پمپ های سوخت و محرک های هیدرولیکی دارد. نتیجه، عملکرد بهتر در چرخش های کمتر در هر دقیقه، مصرف سوخت کمتر و آلودگی کمتر شده است. یکی از قابل توجه‌ترین ویژگی های این موتور غول پیکر بازده حرارتی بالای آن است، که بیش از ۵۰ درصد است. که به این معنی است که ۵۰% از حرارت تولید شده از سوختن سوخت تبدیل به نیرو می شود. برای مقایسه، کوچکترین موتورهای هواپیما می توانند فقط به ۲۵-۳۰% راندمان حرارتی دست یابند.
بزرگترین و قدرتمندترین موتور دیزلی جهان
بزرگترین و قدرتمندترین موتور دیزلی جهان
بزرگترین و قدرتمندترین موتور دیزلی جهان
بزرگترین و قدرتمندترین موتور دیزلی جهان
بزرگترین و قدرتمندترین موتور دیزلی جهان
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج