۴۰۷۰۶۹
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

فاصله طبقاتی در کدام استان ها بیشتر است؟

براساس اطلاعات مرکز آمار ایران ضریب جینی در دو سال اخیر با شیب ملایمی روند صعودی گرفته است و بیشترین نابرابری ها در شهرهای استان گلستان و تهران میان طبقات مختلف جامعه وجود دارد.

روزنامه فرصت امروز: براساس اطلاعات مرکز آمار ایران ضریب جینی در دو سال اخیر با شیب ملایمی روند صعودی گرفته است و بیشترین نابرابری ها در شهرهای استان گلستان و تهران میان طبقات مختلف جامعه وجود دارد.
آخرین اطلاعات ضریب جینی که توسط مرکز آمار ایران منتشر شد نشان می دهد ضریب جینی در حالی در سال ۱۳۹۴ به ۰.۳۹ درصد رسیده است که این شاخص در سال ۱۳۹۳ معادل ۰.۳۸درصد، در سال ۱۳۹۲ معادل ۰.۳۷ درصد، در سال ۱۳۹۱ معادل ۰.۳۷، در سال ۱۳۹۰ معادل ۰.۳۷ درصد و در سال ۱۳۸۹ معادل ۰.۴۱ درصد بوده است.

اطلاعات مرکز آمار همچنین گویای آن است که وضعیت ضریب جینی در روستاها بهتر از مناطق شهری است همچنان که در سال ۱۳۹۴ ضریب جینی در روستاها معادل ۰.۳۴ درصد و در شهرها معادل ۰.۳۷ درصد بوده است.

جدول زیر سهم هزینه ناخالص هر دهک را در سال های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ نشان می دهد:
فاصله طبقاتی در کدام استان ها بیشتر است؟

فاصله طبقاتی در کدام استان ها بیشتر استهمچنین اطلاعات مرکز آمار ایران در زمینه ضریب جینی حاکی از آن است که در میان شهرها بیشترین نابرابری به ترتیب در استان تهران با ضریب جینی ۰.۳۸درصد، استان گلستان با ضریب جینی ۰.۳۸درصد، استان فارس با ضریب جینی ۰.۳۶درصد و استان اصفهان با ضریب جینی ۰. ۳۹ درصد است.
همچنین بیشترین نابرابری ها در روستاها به ترتیب در استان کرمان با ضریب جینی ۰.۳۶درصد، گلستان ۰.۳۴درصد و آذربایجان شرقی و مرکزی با ضریب جینی ۰.۳۴درصد است. همچنین کمترین نابرابری ها در شهرهای استان یزد با ضریب جینی ۰.۲۵درصد، البرز، آذربایجان غربی، لرستان و ایلام ۰.۲۶ درصد محقق شده است. کمترین نابرابری در روستاهای استان خراسان جنوبی و البرز با ضریب جینی ۰.۲۴درصد، زنجان و آذربایجان با ضریب جینی ۰.۲۵درصد و ایلام و کردستان ۰.۲۶درصد است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      طبقه اجتماعی رو خود دولت به وجود میاره کارکنان دولت که رسمی هستن حقوقشون دوبرابر کارمند معمولیه در صورتی که کاری که انحام میدن یکسان شایدم قردادی ها بیشتر باشد ..... تو رو خدا همه رو رسمی کنید

    • عزیزالا شیرالی

      من ی ایرانیم دو فرزند دارم 58 سالم به والا درامدم پول یارانس وبس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج