۴۰۷۳۲۷
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

آغاز گرم فصل جوایز

پیش‌بینی اسکار ۲۰۱۷

فصل جوایز امسال درحالی آغاز شده است که عزیزترین فیلم‌های حاضر در فستیوال‌های مختلف روندی نه‌چندان مثبت طی می‌کنند و نمی‌توان هیچ‌کدام از آن‌ها را به‌قطع فاتح شب اهدای جوایز اسکار امسال درنظر گرفت.

خبرگزاری صبا: فصل جوایز امسال درحالی آغاز شده است که عزیزترین فیلم‌های حاضر در فستیوال‌های مختلف روندی نه‌چندان مثبت طی می‌کنند و نمی‌توان هیچ‌کدام از آن‌ها را به‌قطع فاتح شب اهدای جوایز اسکار امسال درنظر گرفت. این درحالی است که درحال حاضر و تا این‌جای کار اصلی‌ترین رقابت میان آثار حاضر در اسکار سال ۲۰۱۷ مربوط به توزیع‌کنندگان این فیلم‌هاست. رقابتی سخت که ارکان مهم آن را می‌توان در تاریخ نمایش فیلم، چگونگی نمایش فیلم و طریقه صحیح تبلیغات تهیه‌کننده‌ها بر اثر تولید‌شده درنظر گرفت.
پیش‌بینی اسکار 2017

حال بخش اعظم این آثار که در بازخوردهای مثبت و منفی خود از فستیوال‌های فیلم معتبر جهان (که می‌توان خط‌سیر آن‌ها را از ساندنس تا نیویورک ترسیم کرد) اعتبار لازم برای حضور در بحبوحه فصل جوایز را دریافت کرده‌اند. از این منظر که نقدهایی بسیار قدرتمند سوخت لازم برای ادامه کار تا مراسم اسکار را برای آن‌ها فراهم ساخته است؛ از سویی علاقه‌مندان به معتبرترین جایزه سینمایی جهان آشنایی لازم با سلیقه اعضای این آکادمی را دارند، برای مثال سینماگران و مخاطبین جدی‌تر سینما به‌خوبی می‌دانند که اعضای آکادمی تا به‌امروز علاقه خود به آثار داستانی که برگرفته از رویدادی واقعی باشد را نشان داده‌اند، حداقل جایزه بهترین فیلم سال در چند دوره گذشته به آثاری چون «۱۲ سال بردگی»، «آرگو» و «بخش ویژه» تعلق گرفته است.
از این رو شانس اثر مهم امسال با نام «تولد یک ملت» به کارگردانی نت پارکر برای اخذ جایزه ‌نهایی بسیار بیشتر از سایر رقیب‌های خود به‌نظر می‌رسد. از سویی دیگر «تولد یک ملت» از یک امتیاز مهم دیگر برای حضور در فهرست اصلی بهترین فیلم سال بهره می‌برد و آن کمپانی فاکس سرچ لایت است. کمپانی که در طول ۱۳ دوره گذشته با ۱۲ فیلم رکوردار نامزدی در بخش بهترین فیلم سال است. موفقیت‌های فیلمی چون «بردمن» در دو دوره قبل شباهت فراوانی با وضعیت کنونی «تولد یک ملت» دارد و پارکر حتی با وجود افشاشدن اخیر رسوایی‌های اخلاقیش در دوره دانشجویی بازهم می‌تواند اثر خود را به‌عنوان یکی از جدی‌ترین فیلم‌های فصل جوایز امسال درنظر بگیرد، شرایطی که شاید در مورد رشته کارگردانی درباره او صدق نکند.

از سویی دیگر کمپانی فاکس سرچ لایت شرایط اکران و مطبوعاتی مناسبی برای تولید تازه‌اش «جکی» به‌وجود آورده است، شرایطی که شانس حضور ناتالی پورتمن در میان نامزدهای اسکار بهترین بازیگران نقش‌اول زن را بسیار بالا می‌برد. پورتمن که در «جکی» نقش بیوه داغدیده جان اف کندی را ایفا می‌کند پس از افول آثار کارنامه‌اش پس از «قوی سیاه» با خیالی آسوده در مقام اول پررنگ‌ترین شانس‌های دریافت جایزه قرار دارد، حتی می‌توان سرنوشتی روشن برای فیلم و کارگردان اثر پابلو لارین متصور بود.

در بخش‌هایی که در این گمانه‌زنی ابتدایی آن را مورد بررسی قرار نمی‌دهیم به اثر شاخصی چون «کتاب جنگل» بر می‌خوریم، فیلمی ساخته جان فاوریو که مانند «زندگی پی» اثر تحسین‌شده آنگ لی می‌تواند در بیشتر رشته‌های فنی (جلوه‌های ویژه، صداگذاری و طراحی صحنه) نامزد اصلی این رقابت باشد. یکی دیگر از مدعیان اصلی رشته‌های دیگر فصل جوایز «لاوینگ» (عنوان اثر اشاره به‌نام فامیل شخصیت‌های اصلی دارد و خواهشا از هم‌اکنون فیلم را به اشتباه «دوست‌داشتن» ترجمه نکنیم) درام عاشقانه و اشک درآور جف نیکولز است. فیلمی که شرایط مناسبی نیز برای درخشش در بحبوبه فصل جوایز امسال و درنهایت مراسم اسکار دارد.
فیلم محصول فوکوس فیچرز است و نیکولز موفق به خلق موقعیتی متاثرکننده از دل داستانی برگرفته‌شده از ماجرایی واقعی دارد (نکته‌ای که اعضای آکادمی می‌پسندند) از سویی دیگر شاهد نقش‌آفرینی مدهوش‌کننده دو بازیگر اصلی فیلم جوئل اگرتون و روث نیگا هستیم و فیلم مانند دیگر آثار موفق سال‌های اخیر به نقد تیزوتندی از مشکلات فرهنگی، سیاسی جامعه آمریکایی در برهه خاصی از زمان می‌پردازد، مهمی که شانس اثر را برای دیده‌شدن توسط اعضای آکادمی اسکار بیشتر می‌کند.
پیش‌بینی اسکار 2017

یکی از اولین اشخاصی که امسال زودتر از دیگر همتایان خود نامش به‌عنوان نامزد احتمالی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش‌اول مرد مطرح شد کیسی افلک بود. بازیگری درونگرا و غیرقابل پیش‌بینی که با حضور موفق در «منچستر کنار دریا» مبدل به اولین گمانه‌زنی جایزه اسکار (حدود سه‌ماه قبل) شد. احتمال حضور افلک در میان نامزدهای جایزه اسکار از این‌رو واجد جذابیت است که علاوه‌بر هنرنمایی خیره‌کننده وی در اثر کنت لانرگان، زمینه لازم برای مطرح‌شدن اثری ساخته استودیو آمازون را تقویت می‌کند و به این ترتیب پدیده‌های نوظهوری چون نت فلیکس و آمازون نیز می‌توانند به جمع کمپانی‌های فیلمسازی جدی‌تر سینما نیز اضافه شوند.
لازم به‌ذکر است که در فیلم «منچستر کنار دریا» بازی بسیار خیره‌کننده دیگری از میشل ویلیامز وجود دارد که تا این‌جای کار زیر سایه نقش‌آفرینی کیسی افلک در نقش مردی که مجبور به مراقبت از پسر برادر تازه فوت‌شده‌اش می‌شود، قرار گرفته است.

فستیوال تلوراید امسال معرف اثر تازه کارگردان جوان و بااستعدادی چون دامین چزل بود، «لالالند» در رشته‌های زیادی شانس درخشش در شب مراسم اهدای جوایز اسکار امسال دارد ولی بی‌شک پررنگ‌ترین آن‌ها رشته بهترین بازیگری نقش‌اول زن است. اما استون که تا این‌جای فصل جوایز موفق‌ترین فرد میان گروه خلاق فیلم «لالالند» است، شانس زیادی برای حضور در رشته بهترین بازیگر دارد. این درحالی است که پایه‌های اصلی و باارزش فیلم چزل تنها در گرو درخشش اما استون نیست و این اثر موزیکال و عاشقانه از شانس بسیار بالایی در سایر رشته‌ها به‌خصوص بهترین فیلم و بهترین کارگردانی دارد.
کمپانی‌هایی چون برادران وارنر با ارایه اثر تازه کلینت ایستوود «سالی» و هنرنمایی تام هنکس، و پارامونت با فیلم «ورود» اثر بحث‌برانگیز دنیس وینلوو چشم به فصل جوایز امسال دارند. ایمی آدامز که ستاره اصلی فیلم «ورود» محسوب می‌شود با اثر درخشان تام فورد «حیوانات شب‌زیست» نیز جزو معدود بازیگرانی است که فصل جوایز را با دو نقش‌آفرینی موفق و مهم پشت‌سر می‌گذارد و شانس نامزدی وی در رشته بهترین بازیگر نقش‌اول زن بسیار بالا به‌نظر می‌رسد.

همچنین کمپانی وینستین در جریان فستیوال تورنتو بود که فیلم «شیر» اثر گرت دیویس را به‌عنوان جدی‌ترین نماینده امسال خود برگزید. دیو پاتل نیز در این فیلم با ایفای نقش مردی که در پنج‌سالگی خانواده خود را گم‌کرده است و حال پس از عبور سال‌ها با استفاده از گوگل قصد یافتن آن‌ها را دارد جزو شانس‌های احتمالی جوایز اسکار امسال محسوب می‌شود. از میان دیگر شانس‌های نامزدی اسکار امسال که کم‌نام‌ونشان‌تر هستند می‌توان به اثر شوکه‌کننده میرا نیر با نام «ملکه کتوه» و بازخوردهای بسیار مثبت منتقدان در مورد نقش‌آفرینی لوپیتا یونگو در نقش مادری که قصد با تلاش فراوان قصد دارد زندگی دختر شطرنج‌باز خود را از دل محله‌های فقیرنشین کامپالا جدا سازد، اشاره کرد.

در پایان و پیش از مروری کوتاه بر گمانه‌زنی‌های رشته‌های مهم اسکار امسال باید ذکر شود که هنوز وضعیت حضور آثاری چون «سکوت» اثر مارتین اسکورسیزی، «قوانین صدق نمی‌کند» اثر وارن بیتی، «پیاده‌روی طولانی بیلی لین در میان نیمه‌اول» اثر آنگ لی و اثر درگیرکننده اسکات رودین و دنزل واشنگتن با نام «حصارها»مشخص نیست زیرا فیلم‌ها در فستیوالی دیده نشده‌اند و تا زمان اکران آن‌ها فاصله زیاد است ولی شواهدوقراین، خبر از موفقیت این آثار در فصل جوایز و به مهمترین رویداد سینمایی سال یعنی هشتادونهمین دوره جوایز اسکار می‌دهد.

به‌خاطر داشته باشید گمانه‌زنی‌هایی که در مقابل دارید براساس اولویتی چون تماشای فیلم‌ها توسط منتقدین پلی‌لیست طبقه‌بندی شده‌اند و با ظهور آثار دیگری در مدت‌زمان طولانی مانده تا مراسم اسکار، امکان جابه‌جایی آن وجود خواهد داشت.

بهترین فیلم:

نامزدها (تا به این لحظه):

۱-«زنان قرن بیستم» محصول کمپانی اِی ۲۴
پیش‌بینی اسکار 2017

کارگردان و فیلمنامه‌نویس: مایک میلز

بازیگران : الی فانینگ، آنت بنینگ، گرتا گرویک، لورا ویگینز

خلاصه داستان : ماجرای زندگی عاشقانه سه‌زن در اوخر دهه‌۷۰ که بحث زندگی عاطفی و آزادی اجتماعی زنان در جنوب کالیفورنیا را مورد بررسی قرار می‌دهد.

2-«ورود» محصول کمپانی پارامونت
پیش‌بینی اسکار 2017

کارگردان : دنیس ویلنوو

فیلمنامه‌نویس : اریک هیزرر

بازیگران : ایمی آدامز، جرمی رینر، فارست ویتاکر

خلاصه داستان : استخدام یک زبان‌شناس برجسته توسط ارتش برای برقراری ارتباط با سفینه بیگانه فضایی که در نزدیکی‌های سطح‌زمین توقف کرده است.

۳-«لالالند» محصول کمپانی لایونز گیت
پیش‌بینی اسکار 2017

کارگردان و فیلمنامه‌نویس : دامین چزل

بازیگران : رایان گاسلینگ، اما استون، جی کی سیمونز

خلاصه داستان : یک پیانیست موسیقی جز، دلباخته یک بازیگر پراشتیاق لس‌آنجلسی می‌شود.

4-«منچستر کنار دریا» محصول کمپانی آمازون و رودساید اترکشن
پیش‌بینی اسکار 2017

کارگردان و فیلمنامه‌نویس : کنت لانرگان

بازیگران: کیسی افلک، میشل ویلیامز، کایل چندلر

خلاصه داستان : عموی یک پسربچه نوجوان پس از درگذشت نابهنگام برادرش مجبور به نگهداری از وی می‌شود.

۵-«لاوینگ» محصول کمپانی فوکوس فیچرز
پیش‌بینی اسکار 2017

کارگردان و فیلمنامه‌نویس : مایک نیکولز

بازیگران : روث نیگا، جوئل اگرتون، مایکل شانن

خلاصه داستان : ریچارد و میلدرد لاوینگ، زن‌وشوهری از نژادهای متفاوت هستند، اشخاصی که در سال ۱۹۵۸ تنها به جرم ازدواج بین‌نژادی در ویرجینیا به زندان محکوم می‌شوند.

۶-«فراخوان یک هیولا» محصول کمپانی فوکوس فیچرز
پیش‌بینی اسکار 2017

کارگردان : جی اِی بایونا

فیلمنامه‌نویس : پاتریک نس

بازیگران: لوئیس مک داگال، سیگورنی ویور، فلیسیتی جونز

خلاصه داستان : یک پسربچه برای مقابله با بیماری مادر تنهای خود از یک هیولای درختی کمک می‌گیرد.

۷-«مهتاب» محصول کمپانی اِی ۲۴
پیش‌بینی اسکار 2017

کارگردان و فیلمنامه‌نویس : بری جنکینز

بازیگران: ماهرشالا علی، نائومی هریس، شریف ارپ

خلاصه داستان: داستانی پایان‌ناپذیر در مورد دوران کودکی، نوجوانی و بزرگسالی سیاهپوستان میامی که باید جایگاه خود در دنیای خشن پیرامون خود را انتخاب کنند.

۸-«سالی» محصول کمپانی برادران وارنر
پیش‌بینی اسکار 2017

کارگردان : کلینت ایستوود

فیلمنامه‌نویس : تاد کمارنیکی

بازیگران: تام هنکس، آرون اکهارت، لورا لینی

خلاصه داستان : ماجراهای زندگی خلبان چسلی سالنبرگر پس از فرود موفقیت‌آمیزش به‌روی رودخانه هادسن، که باعث نجات جان حاضرین هواپیمایی درحال سقوط شد.

رقیبان(آثاری که با اکران موفقیت‌آمیز یا اخذ جایزه‌هایی دیگر از فستیوال‌های پیش‌رو جایگزین فهرست بالا می‌شوند):

۱-«پیاده‌روی طولانی بیلی لین در میان نیمه‌اول»
محصول کمپانی سونی، کارگردان: آنگ لی
پیش‌بینی اسکار 2017


2-«حصارها»
محصول کمپانی پارامونت، کارگردان: دنزل واشنگتن
پیش‌بینی اسکار 2017


3-«جهنم یا بلندای آب»
محصول کمپانی سی بی اس فیلمز، کارگردان: دیوید مکنزی
پیش‌بینی اسکار 2017


4-«کتاب جنگل»
محصول کمپانی دیزنی، کارگردان: جان فاوریو
پیش‌بینی اسکار 2017

۵-«شیر»
محصول وینستاین کمپانی، کارگردان: گرت دیویس
پیش‌بینی اسکار 2017


6-«قوانین صدق نمی‌کند»
محصول کمپانی‌های نیورجنسی و فاکس، کارگردان: وارن بیتی
پیش‌بینی اسکار 2017


7-«سکوت»
محصول کمپانی پارامونت، کارگردان: مارتین اسکورسیزی
پیش‌بینی اسکار 2017


بهترین کارگردان:

نامزدهای اصلی :

1-دامین چزل برای فیلم«لالا لند»
دومین اثر بلند سینمایی این کارگردان 31ساله که پس از موفقیت‌های چشمگیر «ویپلش» بار دیگر با فاصله‌ای اندک نام وی را بر سرزبان‌ها انداخته است. اثر موزیکال چزل حکم نهایی برای ظهور فیلمسازی مستعد در این ژانر را صادر می‌کند.
پیش‌بینی اسکار 2017


2-کلینت ایستوود برای فیلم«سالی»
اثر پرفروش دیگری از ایستوود نام وی را در میان مدعیان اصلی جایزه اسکار امسال قرار می‌دهد، پس از «تک‌تیرانداز آمریکایی» این دومین فیلم پرهزینه و بزرگ این فیلمساز 86 ساله است که راهی فصل جوایز می‌شود، ایستوود پیش از این با آثاری چون «نابخشوده» و «عزیز میلیون‌دلاری» طعم اسکار بهترین کارگردانی را چشیده است.
پیش‌بینی اسکار 2017


3-جان فاوریو برای فیلم«کتاب جنگل»
کارگردان دوست‌داشتنی آمریکایی که بیشتر با ساخت بلاک باسترها در حرفه فیلمسازی به‌شهرت رسیده است. فاوریو با ساخت آثاری چون قسمت اول و دوم «مرد آهنین» و «کابوی‌ها و فضایی‌ها» نام خود را به‌عنوان کارگردانی گرانساز مطرح کرده است. او تاکنون حتی نامزد یک جایزه اسکار یا گلدن‌گلوب نیز نشده است.
پیش‌بینی اسکار 2017


4-کنت لانرگان برای فیلم«منچستر کنار دریا»
نویسنده خلاق نیویورکی که برخلاف حرفه فیلمنامه‌نویسی‌اش که محصول آن آثاری چون «این را تحلیل کن» و «دارودسته نیویورکی» است در عالم کارگردانی علاقه‌زیادی به دنیاهای پرزرق‌وبرق یا طنز ندارد، دو فیلم پیشین وی در مقام کارگردان «میتونی روی من حساب کنی» و «مارگارت» دنیایی رئالیستی و به‌شدت سیاه داشته‌اند، مهمی که در «منچستر کنار دریا» نیز ادامه یافته است. لانرگان دو بار نامزد جایزه اسکار بهترین فیلمنامه‌نویسی شده است.
پیش‌بینی اسکار 2017


5-دنیس ویلنوو برای فیلم«ورود»
ستاره این روزهای دنیای فیلمسازی جهان که هرسال با اثری هیجان‌انگیزتر بازمی‌گردد، وی تاکنون نامزد جایزه اسکار نشده ولی آثاری چون «دشمن» «زندانی ها» و «سیکاریو» در کارنامه دارد که نام وی را جزو معتبرترین فیلسازان این روزهای سینما قرار می‌دهد. ویلنوو با فیلم «آتش‌سوزی‌ها» نامزد جایزه بافتا شده است.
پیش‌بینی اسکار 2017

رقیبان(فیلمسازانی که با پیش‌رفتن در فصل جوایز امکان جابه‌جایی نام آن‌ها با اعضای فهرست بالا امری محتمل است) :

۱-بن افلک برای فیلم«زنده با شب»

۲-جی ای بایونا برای فیلم«فراخوان یک هیولا»

۳-وارن بیتی برای فیلم«قوانین صدق نمی‌کند»

۴-بری جنکینز برای فیلم«مهتاب»

۵-آنگ لی برای فیلم«پیاده‌روی طولانی بیلی لین در میان نیمه‌اول»

۶-دیوید مکنزی برای فیلم«جهنم یا بلندای آب»

۷-مایک میلز برای فیلم«زنان قرن بیستم»

۸-جف نیکولز برای فیلم«لاوینگ»

۹-مارتین اسکورسیزی برای فیلم«سکوت»

۱۰-مورتن تیلدم برای فیلم«مسافران»

۱۱-دنزل واشنگتن برای فیلم«حصارها»

۱۲-رابرت زمکیس برای فیلم«متحد»

بهترین بازیگر نقش‌اول مرد:

نامزدهای اصلی:

1-کیسی افلک برای فیلم«منچستر کنار دریا»
یکی از جدیترین مدعیان جایزه اسکار امسال که تا امروز باحضور در آثاری چون«قاتلِ درونِ من»، «عزیز ازدست‌رفته» و «میان‌ستاره‌ای» اعتبار مجزایی از برادر بزرگترش بن افلک به‌دست آورده است. کیسی افلک با حضور در فیلم «ترور جسی جیمز توسط براد فورد بزدل» نامزدی جایزه اسکار را تجربه کرده است.
پیش‌بینی اسکار 2017


2-جوئل اگرتون برای فیلم«لاوینگ»

اگرتون در سال‌های اخیر بسیار فعال‌بوده و استعدادهای خود در فیلمنامه‌نویسی و فیلمسازی را نیز در کنار بازیگری به معرض نمایش گذاشته است. این بازیگر استرالیایی اگر برای فیلم «لاوینگ» نامزد اسکار شود برای اولین‌بار این تجربه را از سر می‌گذراند. درحقیقت اگرتون تجربه اخذ جوایز از رویدادها و فستیوال‌های معتبر سینمای‌جهان را با فیلم «لاوینگ» پشت‌سر می‌گذارد.
پیش‌بینی اسکار 2017

3-اندرو گارفیلد برای فیلم«لبه هاکساو»

بازیگر بااستعداد و پرانگیزه‌ای که با فیلم «شبکه اجتماعی» به علاقه‌مندان دنیای سینما معرفی شد و سپس باحضور در «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز» به‌شهرت رسید، گارفیلد امسال باحضور در دو اثر مهم «لبه هاکساو» اثر مل گیبسون و «سکوت» اثر مارتین اسکورسیزی قدم بزرگی برای کسب جوایز مختلف در پایان سال برداشته است.
پیش‌بینی اسکار 2017

4-رایان گاسلینگ برای فیلم«لالالند»

ستاره پرطرفدار این‌روزهای هالیوود که به‌خوبی حضورش در آثار سینمای هنری و بدنه اصلی را مدیریت کرده است، گاسلینگ باحضور در فیلم‌هایی چون «ولنتاین غمگین»، «لارس و دختر واقعی» و «نیمه ماه مارس» قدرت بازیگری خود را به نمایش گذاشته است. او برای نقش‌آفرینی در فیلم «نیمه نلسون» نامزد جایزه اسکار شده است.
پیش‌بینی اسکار 2017

۵-تام هنکس برای فیلم«سالی»

یکی از معدود بازیگران تاریخ سینما که برنده دو اسکار نقش‌اول است و با فیلم‌هایی چون «فیلادلفیا» و «فارست گامپ» موفق به تحقق این مهم شده است. با وجود این‌که هنکس تاکنون پنج‌بار نامزد جایزه اسکار و دوبار فاتح این جایزه شده است نامزدی برای فیلم «سالی» برای وی اهمیت فراوانی دارد زیرا از آخرین نامزدی‌اش برای این جایزه ۱۶ سال گذشته است و تازه‌ترین اثر کلینت ایستوود می‌تواند موقعیت مناسبی برای بازگشت هنکس به گرمای رقابت‌ها را فراهم سازد.
پیش‌بینی اسکار 2017

رقیبان(اشخاصی که قادر به جایگزینی در فهرست فوق هستند):

۱-آلدن ارنریچ برای فیلم«قوانین صدق نمی‌کند»

۲-لوئیس مک دوگال برای فیلم«فراخوان یک هیولا»

۳-دیو پاتل برای فیلم«شیر»

۴-دنزل واشنگتن برای فیلم«حصارها»

بهترین بازیگر نقش‌اول زن:

نامزدهای اصلی:

1-ایمی آدامز برای فیلم «ورود»

یکی از موفق‌ترین بازیگران دهه اخیر سینما که با فیلم‌هایی چون «ژوئن باگ»، «تردید»، «مبارز» و «مرشد» نامزد جایزه بهترین بازیگر زن مکمل شده است و باحضور در «کلاهبرداری آمریکایی» نامزدی در رشته نقش‌اول زن را نیز تجربه کرده است. «ورود» ویلنوو می‌تواند دومین نامزدی اسکار نقش‌اول آدامز را برای وی رقم بزند.
پیش‌بینی اسکار 2017

۲-آنت بنینگ برای فیلم«زنان قرن بیستم»

بازیگر کهنه‌کار و مشهور سینمای‌جهان که تاکنون چهاربار نامزد جایزه اسکار شده است. آنت بنینگ باحضور در فیلم‌های «گرفترز» ،«زیبایی آمریکایی»، «جولیا بودن» و «حال بچه‌ها خوب است» این مهم را تجربه کرده است.
پیش‌بینی اسکار 2017

۳-روث نیگا برای فیلم«لاوینگ»

بازیگر جوان و تازه به‌میدان‌آمده آمریکایی که پس از حضور در مجموعه‌هایی چون «مامورین شیلد» و «ایالت مخفی» در فیلم‌هایی چون «جنگ جهانی زد» و «سامری» دیده شد و راه خود را برای نقش‌آفرینی‌های مهمتر چون «ایونا» و «وارکرافت» باز کرد. نیگا درحقیقت دومین تجربه جدی خود در نقش‌اول یک فیلم مهم سینمایی را پشت‌سر می‌گذارد و بسیاری از منتقدین سینما او را نامزد احتمالی جایزه اسکار امسال می‌دانند.
پیش‌بینی اسکار 2017

۴-ناتالی پورتمن برای فیلم«جکی»

ستاره بی‌بدیل دنیای بازیگری که در مقابل چشمان علاقه‌مندان به سینما رشد کرده است و از دختربچه فیلم «لئون» به زنی میانسال چون ژاکلین کندی مبدل شده است. پورتمن با فیلم «قوی سیاه» برنده جایزه اسکار شده و تجربه نامزدی دیگری با فیلم «نزدیکتر» را نیز دارد. در کارنامه پورتمن فیلم‌های باارزش زیادی به‌چشم می‌خورد که از میان آن‌ها می‌توان به «ک مثل کین خواهی»، « ارواح گویا»، «مخمصه» و «جنگ ستارگان: اپیزودهای یک تا سه» اشاره کرد.
پیش‌بینی اسکار 2017

۵-اما استون برای فیلم«لالالند»

اخذ جایزه بهترین بازیگری زن از فستیوال ونیز روحیه مناسبی برای اما استون در فیلم «لالالند» به‌وجود آورده است. بازیگر ۲۸ ساله‌ای که باحضور در فیلم «بردمن» نامزدی جایزه اسکار را تجربه کرده است. در کارنامه استون نیز آثار سینمایی مهم دیگری چون «مستخدم»، «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز» و «جوخه گنگستر» به‌چشم می‌خورد.
پیش‌بینی اسکار 2017

رقیبان(اشخاصی که قادر به جایگزینی در فهرست فوق هستند):

۱-ماریون کوتیار برای فیلم«متحد»

۲-ویولا دیویس برای فیلم«حصارها»

۳-ایزابل هوپر برای فیلم«او»

۴-جنیفر لارنس برای فیلم«مسافران»

۵-مریل استریپ برای فیلم«فلورنس فاستر جنکینز»

بهترین نقش مکمل مرد:

1-ماهرشالا علی برای فیلم«مهتاب»

2-جف بریجز برای فیلم«جهنم یا بلندای آب»

3-آرون اکهارت برای فیلم«سالی»

4-لوکاس هجز برای فیلم«منچستر کنار دریا»

5-پیتر سارسگارد برای فیلم«جکی»

توضیحات: احتمال حضور اشخاصی چون وارن بیتی برای فیلم «قوانین صدق نمی‌کند»، لیام نیسن و آدام درایور برای فیلم «سکوت» و مایکل شانن برای فیلم «حیوانات شب‌زیست» نیز در این فهرست وجود دارد.

بهترین نقش مکمل زن:

1-گرتا گرویگ برای فیلم«زنان قرن بیستم»

2-نائومی هریس برای فیلم«مهتاب»

3-فلیسیتی جونز برای فیلم«فراخوان یک هیولا»

4-آجا نائومی کینگ برای فیلم«تولد یک ملت»

5-میشل ویلیامز برای فیلم«منچستر کنار دریا»

توضیحات: در این رشته نیز که خلوت‌تر از سال‌های قبل به‌نظر می‌رسد، احتمال حضور و جایگزینی اشخاصی چون هلن میرن برای فیلم «چشم به آسمان»، جولین مور «برنامه مگی» و کریستین استوارت برای فیلم «پیاده‌روی طولانی بیلی لین در نیمه‌اول» وجود دارد.

بهترین انیمیشن:

1-در جستجوی دوری(پیکسار/دیزنی)

2-لاک‌پشت قرمز(استودیو گیبلی/سونی پیکچرز کلاسیک)

3-آواز خواندن(ایلومینیشن/یونیورسال)

4-زوتوپیا(دیزنی)

توضیحات : شاید از معدود دوره‌های این رشته در سال‌های اخیر باشد که با شگفتی مواجه نشده‌ایم، آثاری چون «خانم هاسوکای» «موآنا» و «ترول‌ها» توان جایگزینی در فهرست فوق را دارند.

فیلم‌های غیرانگلیسی زبان:

1- «او» نماینده کشور فرانسه

2- «از دور دست» نماینده کشور ونزوئلا

3- «آتش در دریا» نماینده کشور ایتالیا

4- «جولیتا» نماینده کشور اسپانیا

5- «تونی اردمان» نماینده کشور آلمان

6- «فروشنده» نماینده کشور ایران

توضیحات : نکته قابل توجه این بخش غیبت اثر مهم کن لوچ با نام «من دانیل بلیک هستم» است، رویدادی که به‌نظر می‌رسد در دل آن باز پای یک ایرانی در میان باشد و اثر بابک انوری «زیر سایه‌ها» نماینده رسمی کشور انگلستان در مراسم اسکار امسال خواهد بود. تا این‌جای کار نبودن «من دانیل بلیک هستم» باعث گرایش نظر منتقدان به‌سوی «تونی اردمان» بوده است و پس از آن می‌توان به اثر تحسین شده اصغر فرهادی «فروشنده» اشاره کرد که شانس‌ حضور در میان نامزدهای این رشته را پیدا کرده است. لازم ذکر است که در صورت نامزد‌شدن آثاری چون «فروشنده» و «جولیتا» می‌توان برای دومین‌بار شاهد رقابت اثر اصغر فرهادی و پدرو آلمودوار بود. رقابتی که اولین‌بار با موفقیت فیلم «جدایی» به نفع فرهادی به پایان رسید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Maede

      جالب بود،ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج