۴۰۷۴۱۵
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

چیپست کایرین ۹۶۰ هوآوی، هیولای مهار نشدنی

چند ساعت قبل جدیدترین نسل از چیپست های اختصاصی هوآوی یعنی کایرین ۹۶۰ در چین رونمایی شد. در این سخت افزار از معماری big.LITTLE برای کنار هم قرار دادن چهار هسته پردازشی قدرتمند Cortex-A۷۳ و چهار هسته نسبتاً ضعیف تر Cortex-A۵۳ استفاده شده.

وب سایت دیجیاتو - حمید مقدسی: چند ساعت قبل جدیدترین نسل از چیپست های اختصاصی هوآوی یعنی کایرین ۹۶۰ در چین رونمایی شد. در این سخت افزار از معماری big.LITTLE برای کنار هم قرار دادن چهار هسته پردازشی قدرتمند Cortex-A۷۳ و چهار هسته نسبتاً ضعیف تر Cortex-A۵۳ استفاده شده.

چیپست کایرین 960 هوآوی، هیولای مهار نشدنی

چیپ مجتمع مورد بحث از پردازشگر گرافیکی Mali-G۷۱ MP۸ بهره مند است. در مقایسه با نسل قبل یعنی کایرین ۹۵۰، محصول جدید تا ۱۵ درصد در پردازشگر اصلی و تا ۲۰ درصد در پردازنده گرافیکی بهینه تر شده، ضمن اینکه عملکرد GPU آن تا ۱۸۰ درصد ارتقاء یافته.

چیپست کایرین ۹۶۰ از رم های LPDDR۴ پشتیبانی کرده و مودم به کار رفته در آن با شبکه LTE Cat. ۱۲/۱۳ سازگار است. یعنی سرعت دانلود در آن می تواند به ۶۰۰ مگابیت در ثانیه برسد، و سرعت آپلود نیز تا ۱۵۰ مگابیت در ثانیه خواهد بود.

چیپست کایرین 960 هوآوی، هیولای مهار نشدنی

این SoC از شبکه CDMA و فرکانس رادیویی بین ۳۳۰ مگاهرتز تا ۳.۸ گیگاهرتز پشتیبانی می کند و عملیات ساخت آن بر اساس فرایند ۱۶ نانومتری FinFET توسط کمپانی TSMC انجام شده.

طبق نتایج بنچمارک این چیپست که از سوی هوآوی ارائه شده، ظاهراً با هیولای پردازشی جدیدی روبرو هستیم. کایرین ۹۶۰ در GFXBench پس از چیپ مجتمع A۱۰ اپل در مقام دوم جای گرفت. همین وضعیت در مورد Geekbench در حالت تک هسته ای نیز تکرار شد، اما در حالت چندهسته ای و تمامی تست های دیگر، هیچکدام از چیپست های بازار به گرد پای کایرین ۹۶۰ نرسیدند.

چیپست کایرین 960 هوآوی، هیولای مهار نشدنی

چیپست کایرین 960 هوآوی، هیولای مهار نشدنی

چیپست کایرین 960 هوآوی، هیولای مهار نشدنی

چیپست کایرین 960 هوآوی، هیولای مهار نشدنی
چیپست کایرین 960 هوآوی، هیولای مهار نشدنی

گفتنی است اولین موبایلی که به این SoC مجهز شده فبلت پرچمدار Mate 9 خواهد بود که تقریباً دو هفته دیگر یعنی در تاریخ سوم نوامبر (13 آبان) به صورت رسمی رونمایی خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج