جاباما
۴۰۷۴۹۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

«Micius»، اولین ماهواره غیرقابل هک جهان

اولین ماهواره کوانتومی دنیا اکنون در حال گذراندن آزمون مداری است و آکادمی علوم چین(CAS) در روز ۱۲ اکتبر اعلام کرد پس از نوامبر چند آزمون علمی اضافی نیز انجام خواهد

وب سایت کلیک: اولین ماهواره کوانتومی دنیا اکنون در حال گذراندن آزمون مداری است و آکادمی علوم چین(CAS) در روز ۱۲ اکتبر اعلام کرد پس از نوامبر چند آزمون علمی اضافی نیز انجام خواهد داد.
«Micius»، اولین ماهواره غیرقابل هک جهان

این ماهواره با نام مستعار " Micius" که یک آزمون کوانتومی در مقیاس فضا است(QUESS) در ماه آگوست در چین آغاز به کار کرد.

QUESS سه ماموریت برای انجام دارد که شامل پرتاب به مدار، آزمون مداری و آزمون های علمی می شود. در حال حاضر QUESS وارد مرحله دوم شده و دو آزمون ـ پلتفرم ماهواره و ظرفیت بارـ را پشت سر گذاشته است. پان جیانوی، دانشمند ارشد پروژه ماهواره می گوید "آزمون اتصالات زمینی ماهواره اکنون در حال انجام است."

طبق گزارشات، بسته ای باتری ماهواره، کاربردی هستند و نرخ موفقیت کنترل از راه دور آن به صد درصد رسیده و ماهواره با موفقیت در ایستگاه های زمینی ردیابی شده است.

پان گفت "ماهواره، سه نوع اتصال زمینی دارد که در مرکز ماموریت علمی QUESS مستقر هستند. ما در حال تنظیم پارامترها و جمع آوری داده ها برای تحقیقات آینده هستیم."

ارتباطات کوانتومی از امنیت فوق العاده بالایی برخوردارند، زیرا فوتون های کوانتوم را نه می توان جدا و نه می‌توان کپی کرد. بنابراین ایجاد رخنه، قطع کردن و نفوذ در آن غیرممکن است.

QUESS همان‌طور که برنامه ریزی شده است، فوتون های مرکب را به دو ایستگاه زمینی می فرستد که ۱۲۰۰ کیلومتر از هم فاصله دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج