جاباما
۴۰۷۵۱۶
۵۰۳۲
۵۰۳۲
پ

زیباترین شهرهای دنیا در فصل پاییز

سفر به کشورهای مختلف همیشه بهترین خاطرات را برایمان به ارمغان می آورد. طبیعتا کشورهای زیبا و دیدنی در دنیا بسیار زیاد است و همین مسئله، انتخاب مقصد را برایمان کمی دشوار می کند.در این مطلب پاییزی می خواهیم شما را در سفری رویایی و جذاب، به دیدن ۱۰ مکان زیبای پاییزی در دنیا ببریم.

وب سایت چیدانه : همه ی ما خوب می دانیم که یکی از بزرگ ترین لذت های زندگی، سفر کردن است. به علت همین لذت ها و کسب تجربه ها بود که بسیاری در دنیا شروع به سفر کردند و به مرور، جهانگردی را در دنیا رسمی کردند. به طوری که در تاریخ ۲۷ سپتامبر ۱۹۷۰ میلادی، اساسنامه ی روز جهانی گردشگری به تصویب سازمان جهانی گردشگری رسید.

در این مطلب پاییزی می خواهیم شما را در سفری رویایی و جذاب، به دیدن ۱۰ مکان زیبای پاییزی در دنیا ببریم. از آمریکا و کانادا شروع کنیم و با گذر از آلمان و پرتغال و فرانسه و رومانی، به مسکو در روسیه بیاییم و سفرمان را در چین و ژاپن به پایان برسانیم.

۱. پاییز Sonoma County در کالیفرنیای آمریکا

بخش سونوما (Sonoma) که در کالیفرنیای آمریکا قرار دارد، منظری زیبا و منحصر به فرد دارد. در فصل پاییز که افتادن شاخ و برگ درختان آغاز می شود و رنگ ها تغییر می کند، باید سوار بر اتومبیل شد و در طول دره ی سونوما حرکت کرد. در اینجا با دره ای زیبا مواجه می شویم که با درختان افرا و بلوط سایه شده است. در ادامه ی مسیر باید از شیار رودخانه ی روسی گذشت، جایی که تاکستان های زیبا با رنگ آتشین خورشید زمین را به زیبایی نقاشی کرده اند.

زیباترین شهرهای دنیا در فصل پاییز
۲. منظره زیبای پاییزی جاده Northern New Mexico در آمریکا

در جاده ی Northern New Mexico گویا تنها یک فصل وجود دارد و آن پاییز است. اینجا جایی است که در شمال نیومکزیکو و در کنار کوهستان راکی قرار گرفته است. در طول این مسیر با مناظر زیبای جنگل، رودخانه ی سرخ، دره ی سبز و دریاچه های کوهستانی مواجه می شویم که در اوایل پاییز، رنگین کمانی از رنگ های مختلف است.
زیباترین شهرهای دنیا در فصل پاییز
۳. پاییز در جاده Holmes County در ایالت اهایو آمریکا

از قلب ایالت اهایو جاده ای باریک می گذرد که اطراف آن را درخت های افرا و بلوط پوشانده اند و کمی آن طرف شاخه های ذرت در هوای پاییزی موج می زنند. در جاده Holmes County باید سوار درشکه و اسب شد و زیبایی پاییز را در زیر درختان قرمز و زرد نظاره گر بود و در هنگام خستگی در کنار جاده ایستاد و در مزرعه ی زیبای ذرت به استراحت پرداخت.
زیباترین شهرهای دنیا در فصل پاییز
۴. Gaspé Peninsula پاییزی در ایالت Quebec کانادا

در شهر کِبِک کانادا (Quebec)، جاده ای زیبا وجود دارد که در پاییز، برگ قرمز درختان افرا بیننده را به یاد برگ روی پرچم کشور کانادا می اندازد. در اینجا درختان در زمینه ی آبی دریاچه قرار گرفته اند و فضا را زیبا کرده اند. در کوه های اطراف این جاده ی سبز (کوه های پارک ملی)، دریاچه ای وجود دارد که در آن انواع نهنگ ها موجود می باشد.
زیباترین شهرهای دنیا در فصل پاییز
۵. Douro Valley، دره ای پاییزی در پرتغال

در شمال کشور پرتغال دره ای قرار دارد که نام آن دره ی دوورو (Douro Valley) است و رودخانه از میان آن می گذرد. این رودخانه پاییز را درون خود به زیبایی منعکس می کند و با کمک درختان و برگ هایشان، به رنگ های قرمز و نارنجی و زرد در می آید. در اطراف این رودخانه درختان انگور خودنمایی می کنند و شما را به سفری در آب دعوت می کنند تا در طول مسیر رودخانه، از زیبایی های اطراف لذت کامل را ببرید.
زیباترین شهرهای دنیا در فصل پاییز
۶. پاییز زیبای آلمان در ایالت Bavaria

جنوب کشور آلمان پر از جنگل های زمستانی است که با رنگ هایی متنوع به مخالفت با برف کوه ها برخاسته اند. در طول مسیر حرکت به سمت جنوب آلمان، باید از جاده ای زیبا که به نام جاده ی رمانتیک معروف است بگذریم و شهرهای تاریخی و مهمی مانند شهر روتنبرگ اُب دِر تاور (Rothenburg ob der Tauber) و شهر دینکلزبول (Dinkelsbühl) در ایالت بایرن یا باواریا (Bavaria) را پشت سر بگذرانیم. این ایالت سرشار از زیبایی های پاییزی بی نظیر و مثال زدنی می باشد.
زیباترین شهرهای دنیا در فصل پاییز
۷. پاییز در شهر Transylvania در کشور رومانی

ترانسیلوانیا (Transylvania)؛ شهری که در افسانه های وحشتناک و تصاویر قلعه های قرون وسطایی غرق شده است و با این ها شناخته می شود! اما پاییز توانسته است طلسم دراکولای افسانه ای در ترانسیلوانیا را بشکند! حالا می توان با مناظر زیبای پاییزی و در پیچ و خم جاده های زیبا، افسانه ها را به دست فراموشی سپرد و با واقعیت زیبا و بی نظیر مناظر پاییزی رو در رو شد و لذت برد.
زیباترین شهرهای دنیا در فصل پاییز
۸. زیبایی کشور روسیه با پاییز Moscow

مسکو (Moscow)، کلان شهری در روسیه که در دوران شوروی تصویری کلیشه ای از خود به جهانیان عرضه کرده است. شهری که حالا با طبیعت زیبایش به مقابله با آن تصاویر کلیشه ای پرداخته و با تبدیل املاک تزارهای سابق به پارک های عمومی، تصویری زیبا و تازه از مسکو ارائه کرده است. به عنوان مثال به پارک کولومِنسکویه (Kolomenskoye) نگاه کنید که در کنار کاخ سفید و آبی و گنبدی به شکل پیاز، با یک جنگل از درختان سیب نشانه گذاری شده است و پاییزی فوق العاده زیبا را عرضه می کند.
زیباترین شهرهای دنیا در فصل پاییز
۹. دره پاییزی Jiuzhaigou در چین

دره جیوژایگو (Jiuzhaigou) در چین، میزبان بسیاری از گیاهان متنوع و جانوران مختلف می باشد. با آمدن فصل پاییز، رقابتی از زیبایی و رنگ بین برگ های دراماتیک قرمز - نارنجی، رنگین کمان نشسته بر منظره ی روستای تیبِتَن (Tibetan) و دریاچه ی زمرّدی کم رنگ که در مرکز این مناظر قرار دارد آغاز می شود.
زیباترین شهرهای دنیا در فصل پاییز
۱۰. زیباترین پاییز دنیا در Kyoto ژاپن

در ژاپن کویو (koyo) یک سنت فرهنگی بزرگی است که به تغییر فصل از تابستان به پاییز و تغییر رنگ درختان و برگ ها گفته می شود. در این فص در ژاپن، می توان شاهد گل ها و شکوفه های گیلاس بود و بهار را در پاییز مشاهده کرد. هر جا که پا بگذاری، چه در جنگل چه جاده چه پارک و چه مکان های عمومی، می بینی که زمین زیر پایت، سراسر از برگ های قرمز و نارنجی و زرد و قهوه ای و حتی سبز پوشیده شده است.
زیباترین شهرهای دنیا در فصل پاییز
یکی از بهترین مکان ها برای فصل koyo (فصل رنگ های پاییزی)، کیوتو (Kyoto) می باشد که در جزیره ی هونشوو (Honshu) واقع شده است. در اینجا رنگ ها پادشاهی می کنند و به وضوح تبدیل به سقفی برای زمین شده اند. جایی که حتی برگ های زنده بر روی سقف شیب دار معبد هم جا خوش کرده اند و بقایای قرون امپراطوری شهر هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج