۴۰۷۷۵۶
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

فرار بزرگ اینستاگرام از فیلترینگ

اینستاگرام ۱۳m تعداد کاربر فعال را تنها در ایران و ۵۰۰m کاربر فعال در کل دنیا بر روی دستگاه های اندروید اعلام کرد. اما برخی شایعات می گویند که این برنامه ممکن است در ایران سانسور شود.

وب سایت کلیک: اینستاگرام ۱۳m تعداد کاربر فعال را تنها در ایران و ۵۰۰m کاربر فعال در کل دنیا بر روی دستگاه های اندروید اعلام کرد. اما برخی شایعات می گویند که این برنامه ممکن است در ایران سانسور شود.
فرار بزرگ اینستاگرام از فیلترینگ

مردم ایران عاشق شبکه های اجتماعی هستند و این مساله تنها مربوط به قشر جوان نمی شود، بلکه اکنون نسل های قبلی نیز در حال استفاده از شبکه های اجتماعی هستند. جوانان اکثر وقت خود را با تلفن های هوشمند و شبکه های اجتماعی می گذرانند و از این رو والدین نیز مجبور شده اند برای ادامه ارتباط با فرزندانشان از این پلتفرم ها استفاده کنند.
۵۳ درصد ایرانی ها حداقل عضو یک شبکه اجتماعی هستند. دبیر شورای عالی فضای مجازی ایران گفت "حضور متوسط روزانه ایرانی ها در اینترنت بین ۵ تا ۹ ساعت است، در حالی که میزان ماهانه جهانی حدود ۱۶ ساعت است." اینستاگرام یکی از پلتفرم های اجتماعی خوش شانس است که هنوز در ایران فیلتر نشده است.

با استقرار دولت روحانی، تلاش های زیادی صورت گرفته است تا به شبکه های اجتماعی به صورتی متفاوت نگاه شود. اما چقدر متفاوت؟ فناوری همیشه فرصت ها و مضراتی را با خود به همراه داشته است اما کاربران و نحوه استفاده آن‌ها از این فناوری تعیین می کند که آیا فناوری مورد نظر سودمند خواهد بود یا خیر. این چیزی است که دولت روحان باور دارد و در حال تلاش برای تصحیح برخی استفاده های نامناسب از طریق فرهنگ سازی مناسب و ارتقای کیفیت محتوا برای تغییر دیدگاه کاربران در مورد شبکه های اجتماعی است.
این یک حرکت هوشمندانه توسط دولت است که به جوانان نشان دهد از شبکه های اجتماعی می توان استفاده های دیگری نیز داشت. به منظور حمایت از این حرکت، ایران در نظر دارد روی شبکه های اجتماعی محلی سرمایه گذاری کند.

به موازات این تلاش ها، دولت در حال توسعه و اجرای روش های فیلترینگ هوشمند بوده است تا تنها محتوی نامناسب را فیلتر کند. به این صورت، دولت مجبور نیست تمام شبکه اجتماعی را مسدود کند، بلکه می تواند صرفا محتوی نامناسب این پلتفرم ها ـ برای مثال نامناسب برای کودکان ـ را از دسترس خارج کند. فیلترینگ هوشمند طی چند سال گذشته چندین مرحله را پشت سر گذاشته است. در حال حاضر فیلترینگ هوشمند در اینستاگرام اجازه نمایش تصاویر نامناسب را در داخل کشور نمی دهد.

به این ترتیب به نظر می رسد اینستاگرام قرار است همچنان یکی از شبکه های اجتماعی محبوب در ایران باقی بماند. اما داستان برای سایر شبکه هایی همچون توئیتر به خوبی ختم نخواهد شد و این شبکه های اجتماعی همچنان در لیست سیاه ایران باقی خواهند ماند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فیلتر کنین
      خیلی افتضاحه این اینستاگرام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج