۴۰۷۹۵۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

شرق اوکراین متشنج شد

رسانه های روسیه از متشنج شدن اوضاع شرق اوکراین خبر دادند. در جریان تیراندازی ها چهار شبه نظامی روس تبار مخالف دولت اوکراین کشته شدند.

خبرگزاری ایرنا: رسانه های روسیه از متشنج شدن اوضاع شرق اوکراین خبر دادند. در جریان تیراندازی ها چهار شبه نظامی روس تبار مخالف دولت اوکراین کشته شدند.
رسانه های روسیه روز چهارشنبه اعلام کردند همزمان با برگزاری اجلاس گروه چهار نورماندی در برلین با شرکت آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و ولادیمیر پوتین، فرانسوا اولاند و پترو پوروشنکو، روسای جمهوری روسیه، فرانسه و اوکراین، نیروهای اوکراینی تیراندازی ها و گلوله باران مناطق شرق اوکراین را به شدت افزایش دادند.
شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه در این رابطه از بیش از 600 مورد تیراندازی نیروهای اوکراینی به مناطق مختلف جمهوریهای خودخوانده دونتسک و لوهانسک خبر داد.

در این تیراندازی ها در نقاط مختلف دونتسک چهار شبه نظامی روس تبار کشته و سه نفر دیگر هم مجروح شدند.

در استان لوهانسک هم تلاش مقامهای محلی و ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا برای ایجاد خط حائل بین شبه نظامیان و نیروهای اوکراینی بدون نتیجه ماند و طرف اوکراینی پاسخی نداد.

در همین حال، ادوارد باسورین معاون فرماندهی عملیاتی وزارت دفاع جمهوری خودخوانده دونتسک به خبرنگاران گفت که در پنج روز اخیر بیش از ۳۰ نیروی اوکراینی در جریان درگیری ها در مناطق مختلف دونتسک کشته و حدود یکصد نفر هم مجروح شدند.

وی گفت: نیروهای اوکراینی از تلاش برای پیشروی در مناطق دونتسک منصرف شده و شروع به تیراندازی به مناطق مختلف با سلاح های سنگین کردند.

در منطقه ماریوپول در جنوب استان دونتسک هم نیروهای اوکراینی به استقرار تسلیحات سنگین ازجمله توپ های خودرو پرداخته اند.

شهر دونتسک پایتخت جمهوری خودخوانده دونتسک هم امروز شاهد مراسم خاکسپاری فرمانده گردان ضدتانک شبه نظامیان موسوم به گردان اسپارتا بود که در ان حدود 50 هزار نفر شرکت کردند.

سرهنگ ارسن پاولوف معروف به موتورولا فرمانده این گردان شبه نظامیان که در چندین نبرد با نیروهای اوکراینی در دو سال اخیر به پیروزی هایی دست یافته بود سه روز پیش به همراه محافظ خود بر اثر انفجار بمب در آسانسور ساختمان محل سکونت کشته شد.

مقامهای جمهوری خودخوانده دونتسک، عوامل سازمان های اطلاعاتی اوکراین را مسئول قتل این دو نفر خوانده و آلکساندر زاخارچنکو رئیس این منطقه این اقدام را اعلام جنگ کی یف به منطقه دونتسک خواند.

وضعیت جمهوری های خودخوانده دونتسک و لوهانسک که از ماه آوریل سال ۲۰۱۴ شاهد مناقشه های خونین با نیروهای اوکراینی بوده و تا کنون حدود ۱۰ هزار نفر در جریان آن کشته و دهها هزار نفر دیگر مجروح شده اند متشنج است و خطر ازسر گرفته شدن مناقشه مسلحانه در این منطقه وجود دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج