جاباما
۴۰۸۰۱۹
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

صداوسیما مجوز ساخت فیلم «پایتخت» را نداد!

تیم سریال «پایتخت» به تازگی تولید «علی البدل» را به پایان برده‌اند و احتمال داده می‌شود این سریال از نوروز روی آنتن رود، اما قرار بود فیلم سینمایی و تئاتر «پایتخت» نیز ساخته شود که خبری از هیچ‌کدام آن‌ها نیست.

وب‌سایت آی سینما: تیم سریال «پایتخت» به تازگی تولید «علی البدل» را به پایان برده‌اند و احتمال داده می‌شود این سریال از نوروز روی آنتن رود، اما قرار بود فیلم سینمایی و تئاتر «پایتخت» نیز ساخته شود که خبری از هیچ‌کدام آن‌ها نیست. الهام غفوری تهیه‌کننده این مجموعه در گفت‌وگو با ما از مشکلاتی برای ساخت فیلم سینمایی این مجموعه خبر می‌دهد. از سوی دیگر سیروس مقدم نیز به تازگی ساخت سریال الف ویژه‌ای با سرمایه‌گذاری سازمان اوج را بر عهده گرفته که احتمالا مدت طولانی درگیر آن خواهد بود.
صداوسیما مجوز ساخت فیلم «پایتخت» را نداد!

سری چهارم «پایتخت» در ماه رمضان سال گذشته از شبکه یک سیما روی آنتن رفت و انتقادات بسیاری را به دنبال داشت. به همین دلیل ساخت این سریال دنباله دار که از سال ۱۳۹۰ در تلویزیون در ایام نوروز پخش می‌شد با عدم موافقت مسئولان رسانه ملی روبرو شد.

با این‌حال نفرات اصلی این مجموعه تلویزیونی از جمله الهام غفوری تهیه کننده،سیروس مقدم کارگردان،محسن تنابنده سرپرست نویسندگان و خشایار الوند نویسنده و البته احمد مهرانفر، هومن حاج عبداللهی به عنوان بازیگر در کنار خود تنابنده، همکاری با هم را در سریال دیگری به نام «علی البدل» ادامه دادند که این‌روزها فیلم‌برداری آن به پایان رسیده است.

اما پیش از فیلمبرداری این سریال خبرهایی درباره ساخت نسخه سینمایی و حتی تئاتر «پایتخت» منتشر شده بود که هیچ‌کدام هنوز به نتیجه نرسیده‌اند. با توجه به این‌که گروه از تولید «علی البدل» فارغ شده‌اند به سراغ تهیه‌کننده «پایتخت» رفتیم که در پاسخ به ساخته شدن نسخه سینمایی این سریال به ما این‌طور توضیح داد: «در واقع ساخت این نسخه سینمایی نیاز به مجوز تلویزیون دارد، ما برای دریافت این مجوز هم اقدام کرده‌ایم اما هنوز مجوزی برای ساخت آن داده نشده است و ساخته نشدن این فیلم اصلا ربطی به مشکلات دیگر مانند مسائل مالی و غیره ندارد.»

به گفته او، فعلا وضعیت ساخت نسخه سینمایی این سریال مشخص نیست و خود او نیز فعالیت تازه‌ای را شروع نکرده، همچنین فعلا مشخص نیست که «علی البدل» سریال نوروزی خواهد بود یا نه. در ادامه از غفوری که همسر مقدم و تهیه‌کننده آثار اوست درباره سریال «هنگام بیداری» که با سرمایه‌گذاری سازمان اوج ساخته خواهد شد، سوال کردیم که در این‌باره نیز گفت: «درباره این سریال باید خود سازمان اوج خبر بدهد چون من مسئولیتی در این پروژه ندارم، درواقع فعلا کار تازه‌ای در دست ندارم.»

سریال «هنگام بیداری» سریال الف ویژه با سرمایه‌گذاری سازمان هنری رسانه‌ای اوج استکه در حال حاضر در مرحله پیش‌تولید به سر می‌برد. موضوع این سریال به واقعه تاریخی مقاومت مردم بوشهر و شخصیت آیت‌الله سیدعبدالحسین لاری می‌پردازد که طرح اولیه آن مربوط به سال ۹۰ بوده است و فیلمنامه آن نیز پس از چند بار بازنویسی و تجدید در حال حاضر به قلم علی طالب‌آبادی مراحل پایانی نگارش را طی می‌کند.

حبیب الله والی نژاد تهیه‌کننده این سریال که در فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» نیز تهیه‌کنندگی را بر عهده داشت، مدت زمان ساخت این سریال ۴۰ قسمتی را یک سال و نیم پیش‌بینی کرده و تجربه و سرعت عمل سیروس مقدم را در ساخت آن تاثیرگذار دانسته است و به این ترتیب، اگر ساخت این سریال اواخر امسال نیز کلید بخورد، تلویزیون برای سال آینده هم نمی‌تواند روی ساخت سریال نوروزی توسط سیروس مقدم حساب کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      نبایدم از اول به سریال پایتخت مجوز میدادن چون واقعا به مردمای شمال به لهجه وگویششون بی احترامی شد حالا بیچاره فتیله یها ی چیز گفتن از همه چی محرومشون کردن مگ مردم شمال با ترک ولر .......چ فرقی دارن چرا باید شمالیا تحمل کنن ولی بقیه ن

    • بدون نام

      اینقدر حساسیت به خرج ندید،قصد توهین ندارند،ما هم آبادانی هستیم توی تمام فیلم ها آبادانی ها رو سیاهپوست نشون میدن در حالی که سیاهپوست نداریم همه سفیدن یا کمی سبزه اونم در اثر آفتاب..ولی ناراحت نمیشیم مگه سیاهپوست با سفیدپوست چه فرق دارند

    • بی نام

      حالا مگه جه توهینی شده به شمالیا خیلی هم دلشان بخواهد اداب وگویش .فرهنگشون یاد بدهند باید افتخار کند

    • خودم

      باهات موافقم کاربر بی نام..واقعا هم دلشون بخواد..پایتخت توهینی به شمالی ها نکرده که کسی بخواد بهش بر بخوره..وااااله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج