۴۰۸۰۴۵
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

گلایه بازیگر سینما از سریال های تکراری تلویزیون

فریبا کوثری بازیگر سینما و تلویزیون با انتقاد از نبود برنامه‌های متنوع و خلاقانه در تلویزیون این سوال را مطرح کرد که مردم باید چندبار تکرار سریال‌های قدیمی را ببینند.

خبرگزاری مهر: فریبا کوثری بازیگر سینما و تلویزیون با انتقاد از نبود برنامه‌های متنوع و خلاقانه در تلویزیون این سوال را مطرح کرد که مردم باید چندبار تکرار سریال‌های قدیمی را ببینند.فریبا کوثری بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با ما درباره فعالیت‌های جدیدش در تلویزیون گفت: من حدود ۲ ماه در سریال «بازگشت» بازی کردم که فیلمنامه خوبی داشت ولی غیر از آن باید گفت که تلویزیون درگیر مشکلات مالی است و فیلمنامه‌های خوبی هم وجود ندارد.وی ادامه داد: این روزها کمتر می‌توان شاهد کارهای درجه الف باشیم، آثاری مثل «مختار» و «شب دهم» که با کارگردان‌های خوب ساخته می‌شد و امروز این کارگردانان دیگر در تلویزیون حضور ندارند. ما دیگر داوود میرباقری، حسن فتحی، مهدی فخیم زاده، قاسم جعفری و... را نمی‌بینیم. چرا اینها نباید در تلویزیون حضور داشته باشند؟ ما نمی‌دانیم تلویزیون چه سیاست‌هایی دارد که باعث شده است همه به سمت شبکه نمایش خانگی بروند.
گلایه بازیگر سینما  از سریال های تکراری تلویزیون

تکرار برنامه‌های چند ساله بدون تغییر

این بازیگر با اشاره به حضور خود در سریال «بازگشت» و فرصتی که برای تماشای سریال‌ها داشته است، گفت: من زمانی که برای بازی در سریال «بازگشت» به ساری رفتم،فرصتی پیدا کردم تا تلویزیون ببینم و سریال‌های شبکه آی فیلم را دنبال کنم. سریال‌هایی از سال‌های پیش در این شبکه پخش می‌شد و من دیدم که ما سال‌های پیش چه آثار خوبی داشته ایم. زمانی سریال‌های طنز ۹۰ شبی ساخته می‌شد و یا سریال‌های ملودرامی بود که مردم سرگرم می‌شدند.کوثری با اشاره به برنامه‌هایی مثل «دورهمی» و «خندوانه» که هنرمندان را به عنوان مهمان دعوت می‌کردند، اظهار کرد: من به سازندگان این دو مجموعه خسته نباشید می‌گویم چون زحمت بسیاری را متحمل شدند ولی چقدر بازیگران می‌توانند حرف بزنند و این سخنان پایانی نداشته باشد، اگرچه که رامبد جوان و مدیری هر دو مخاطبان را باز هم به تلویزیون جذب کردند. بازیگر سریال «معصومیت از دست رفته» اضافه کرد: زمانی ما شاهد انواع و اقسام مسابقه‌ها بودیم و برای تمام قشرها برنامه‌ای وجود داشت. اکنون بعضی از برنامه‌ها از سال‌ها پیش همچنان ادامه دارند درحالیکه تغییرات اندکی در مسیر به روز شدن داشته اند.
چندین سال است که برنامه «به خانه برمی گردیم» و یا «سیمای خانواده» پخش می‌شوند اما هر بار اگر تغییری می‌کنند در حد یک آیتم، نام برنامه و یا کارشناسان است. ما همان بحث‌های کارشناسی، همان آیتم‌های پزشکی و آشپزی و همان ساختار را می‌بینیم و در نهایت دکور برنامه کمی عوض می‌شود. هیچ اشکالی ندارد که برنامه‌ای سال‌ها ادامه پیدا کند ولی تنوع هم لازم است. وقتی فصلی از یک برنامه تمام می‌شود فصل بعدی باید تنوع داشته باشد. وی درباره پخش مسابقه‌ها و فیلم و سریال‌های تلویزیون بیان کرد: تلویزیون باید بتواند برای انوع سلیقه‌ها مسابقه و برنامه‌های فرهنگی و علمی داشته باشد و فیلم‌های زیادی برای سرگرم کردن مردم پخش کند اما اکنون باید دید در میان این همه فیلم‌هایی که تلویزیون پخش می‌کند چند درصد جدید و چند درصد تکراری است؟ بازیگر سریال «دلنوازان» درباره نبود کارتون‌های جذاب برای کودکان نیز اظهار کرد: من سال‌هاست که در تلویزیون کارتونی نمی‌بینم، همه برنامه‌های کودک و نوجوان به شکلی شده است که یک مجری را به برنامه می‌آورند لباس‌های شاد و محلی می‌پوشند و بچه‌ها هم دورش هستند و این کار به یک تکرار تبدیل شده است.بازیگر سریال «مختارنامه» عنوان کرد: من به سریال‌هایی که خودم در آنها حضور داشتم و با کارگردانی فردی مثل میرباقری بود اشاره می‌کنم که مردم چقدر باید در زمان محرم و صفر سریال «مختارنامه» ببینند؟ چرا ما دیگر نباید شاهد ساخت سریال‌های فاخر و مناسبتی باشیم؟ چرا کارگردانان خوب را نداریم؟کوثری ادامه داد: درست است که صداوسیما بودجه ندارد اما همه سریال‌های ما تکراری شده‌اند و خط قرمزها زیاد شده است. در همه این سریال‌ها خانواده‌ها با هم مشکل دارند و یا مادر و یا خواهر و برادر با هم قهر هستند. در فیلمنامه این سریال‌ها چیزی وجود ندارد که شما به عنوان بازیگر با خود بگویید چه داستان بکری در یک اثر به کار رفته است.

دست سازنده باز باشد

بازیگر فیلم «سوپراستار» با اشاره به وضعیت سینما تصریح کرد: سینما امروز محفلی شده است و چندان نمی‌توان درباره شرایط آن سخن گفت اما بسیاری از بازیگران همکار من در تلویزیون بیکار شده‌اند و چرا باید چنین شرایطی به‌وجود بیاید.وی درباره اینکه چقدر سریال‌های تلویزیون را می‌بیند، بیان کرد: تلویزیون در این چند ساله چه سریال خوبی داشته است که مخاطب ببیند؟ زمانی کارهای نود شبی پخش می‌شد و مخاطبان بسیاری دنبال می‌کردند.
سریال مثل «دلنوازان» در زمان پخش حدود ۹۰ درصد مخاطب داشت، من امیدوارم مشکلات حل شود و دوستان شاهد شکوفایی اساسی باشند.بازیگر سریال «یلدا» با اشاره به موضوعات تکراری در فیلمنامه‌ها گفت: بچه‌های خود ما هم به تدریج به تکرار می‌رسند، وقتی شما در نقش‌ها محدود می‌شوید دیگر چه خلاقیتی می‌توانید داشته باشید.وی در پایان بخشی از موضوعات تکراری فیلمنامه‌ها را با خط قرمز‌ها مرتبط دانست و تصریح کرد: من امیدوارم مشکلات مالی تلویزیون حل شود و از طرفی بتوانیم شاهد حضور کارگردانان خلاق باشیم. البته باید اجازه دهیم کسانی که وارد عرصه می‌شوند دستشان باز باشد. ما در این سال‌ها در تئاتر و سینما خوب پیش رفتیم و امیدوارم بتوانیم شکوفایی مجددی برای تلویزیون داشته باشیم چون قشر وسیعی از مردم آن را می‌بینند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دمت گرم حرف دل ماروزدی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج