۴۰۸۰۵۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

مهندسی فرهنگی ‌اصولگرایان

احمد شیرزاد در روزنامه آرمان نوشت: درگذشته زمانی که مخالفان دولت سیاست‌های فرهنگی را مورد هجمه قرار می دادند، قصد داشتند درمقابل نگرش دولت ایستادگی‌کنند.

احمد شیرزاد در روزنامه آرمان نوشت: درگذشته زمانی که مخالفان دولت سیاست‌های فرهنگی را مورد هجمه قرار می دادند، قصد داشتند درمقابل نگرش دولت ایستادگی‌کنند.
برنامه مخالفان، تخریب سیاست های فرهنگی دولت است. به همین علت زمانی که دولت و وزارت ارشاد درمقابل هجمه ازخود مقاومت نشان دادند، شاهد دردسر آفرینی های مخالفان درمقابل وزیر ارشاد بودیم و موجب شد سیاست‌های‌آقای علی جنتی در وزارت ارشاد با محدودیت روبه‌رو شود. آنچه برای مردم مهم است سیاست اعلامی از طرف دولت است و مردم با توجه به همان سیاست‌ها به دولت رای دادند و خواهان تغییر نگرش در وزارت ارشاد بودند. البته تغییر نگرش درسیاست خارجی دولت و دربعد بین‌المللی موجب دستاورد مثبتی برای کشورمان شد و انتظار مردم این بود که درسیاست‌های داخلی و فرهنگی هم همین تغییرات را شاهد باشند که میزان این تغییرات درسیاست داخلی و فرهنگی کمتر از بعد بین المللی‌تغییرات به وجود آمده است.
هرچند رویکرد آقای روحانی نسبت به رئیس جمهور قبلی رویکرد مثبت‌تری است. اگر برگه های تاریخ را به عقب ورق بزنیم در زمان آقای مهاجرانی تغییرات محسوسی در وزارت ارشاد ایجاد شد ولی با ورود آقای مسجد جامعی همان سیاست‌های قبلی در وزارت ارشاد ادامه پیدا کرد و فشار بر کابینه هم کمتر شد. اگر قرار باشد وزارت ارشاد، ورزش وجوانان وعلوم در دست اصولگرایان باشد و دولت هم تنها بودجه دراختیار آنها قراردهد.
این اقدام از نظر اصولگرایان مثبت است اما این تقسیم کارظالمانه است که عده‌ای فکرکنند دیگران باید پول تولید کنند و اصولگرایان آن را خرج کنند. بنابراین انتظار این است که دولت درهمان مسیر قبلی راه خود را ادامه داده وایستادگی کند. هرچند دولت آقای روحانی دستاوردی هم در زمینه فرهنگی نداشته و آنچه اکنون درجامعه به عنوان کالای فرهنگی دیده می‌شود محصول جامعه است.
دولت تنها راه را باز کرده و کنترل های گذشته را اعمال نمی‌کند. مشکل اصولگرایان با دولت این نیست که دولت سیاست فرهنگی خاصی را پیگیری می‌کند که آن سیاست مدنظر اصولگرایان نیست، بلکه دولت تنها فضا را کمی باز کرده است. اصولگرایان در این اندیشه هستند که نوع تفکر فرهنگی خاصی درجامعه اجرایی شود که البته « عرض خود می برند و زحمت ما می دارند».
البته چهره‌های شبه فرهنگی‌ای هم هستند که فکر می‌کنند اگر وزارت فرهنگ در دستشان باشد به مهندسی فرهنگی دست خواهند زد. این چهره ها بودجه های فرهنگی را در مسیری خاصی هدایت می کنند که همان هدف مدنظرشان هم حاصل نمی شود. امیدواریم چهره‌ای در صدر وزارت ارشاد قرار بگیرد که اهل قلم، فرهنگ و سینما از عملکرد وی رضایت داشته باشند و این فرهیختگان حاضر باشند درانتخابات رای خود را در سبد روحانی بیندازند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج